توضیحات

ویرایش
جزیره‌های نخلی سه مجمع‌الجزایر ساخت بشر است که در شهر دبی، امارات متحده عربی در آب‌های خلیج فارس قرار دارد. این سه جزیره که به شمایل یک درخت نخل هستند، نخل جمیرا، نخل دیره و نخل جبل علی نام دارند.
کاربرد این جزایر مسکونی، سرگرمی و تجاری است. با تکمیل این پروژه، ۵۲۰ کیلومتر به خط ساحلی دبی اضافه خواهد شد و بیش از ۱۰۰ هتل لوکس، ۱۰،۰۰۰ ویلای لوکس ساحلی، ۵،۰۰۰ آپارتمان و همچنین ده‌ها پارک آبی، مارینا، رستوران، مرکز خرید، امکانات تفریحی و ورزشی، اسپا، سینما و مراکز ویژهٔ غواصی را به وجود می‌آورد.این جزایر توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم به منظور افزایش میزان جهانگردی دبی راه‌اندازی شدند.

نخل جمیرا
نخل جمیرا یکی از ۳ مجمع‌الجزایری است که در دبی ساخته شده است. نخل جبل علی در سمت چپ و مجمع‌الجزایر جهان و نخل دیره در سمت راست آن قرار دارند.
نخل جمیرا دارای ۱۷ شاخهٔ عظیم است که توسط یک حصار ۱۲ کیلومتری حفاظت شده می‌باشد. ساخت این جزیره در سال ۲۰۰۱ آغاز شده و در سال ۲۰۰۸ به پایان رسید. مساحت این جزیره ۵ در ۵ کیلومتر است و دارای ۸۶۰ ویلای ساحلی است.
...مشاهده کامل متن مونوریل نخل جمیرا با طول ۵.۴ کیلومتر و ظرفیت حمل ۲ تا ۳ هزار مسافر در روز در اواسط سال ۲۰۰۹ افتتاح شد. ابتدای این مونوریل به متروی دبی وصل است و انتهایش نیز به هتل آتلانتیس ختم می‌شود.

نخل دیره
نخل دِیره بزرگ‌ترین مجمع‌الجزایر از مجموعهٔ جزیره‌های نخلی دبی است و بیش از ۸،۰۰۰ ویلای مسکونی و لوکس بر روی آن ساخته خواهد شد که هر کدام دسترسی خصوصی به ساحل خواهند داشت.
ساخت نخل دیره از سال ۲۰۰۴ آغاز شد و برنامه‌ریزی شده بود که تا سال ۲۰۱۵ به اتمام برسد.این نخل که در ساحل منطقهٔ دیره قرار دارد، دارای ۴۱ شاخه می‌باشد و ۸ برابر نخل جمیرا و ۵ برابر نخل جبل علی است و در صورت تکمیل، ۱ میلیون نفر را در خود جای خواهد داد.
نخل جمیرا، مجمع‌الجزایر جهان و نخل جبل علی، همگی در سمت چپ نخل دیره قرار دارند.طول این جزیره ۱۴ و عرض آن ۸،۵ کیلومتر است و ۸۰ کیلومتر مربع مساحت کل آن است.
نخل دیره در کورنیش دیره در بخشی از آب که دارای ۶ متر عمق می‌باشد ساخته می‌شود و تا عمق ۲۲ متری زیر خلیج فارس ادامه می‌یابد

نخل جبل علی
ساخت این جزیره در سال ۲۰۰۲ آغاز شد و ۵۰٪ از جمیرا بزرگ‌تر است و شامل ۶ مارینا (ساحل تفریحی)، یک پارک آبی، دهکده دریا و موج‌شکن‌ها می‌باشد.
این جزیره دارای ۱۷ شاخه می‌باشد. نخل دیره، نخل جمیرا و مجمع‌الجزایر جهان، همگی در سمت راست و دبی واترفرونت در سمت چپ نخل جبل علی قرار دارند. نخل جبل علی در ساحل منطقهٔ آزاد جبل علی قرار دارد.
ویژگی منحصربه‌فرد این نخل این است که در بین شاخه‌های نخل و حصار دورش، بیتی از محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی قرار دارد که در رویش خانه‌های ویلایی ساخته خواهد شد.


منبع:
http://www.beytoote.com/
fa.wikipedia.org/
پارک آبی وادی وحشت

پارک آبی وادی ...

پارک آبی وادی وحشت بیش از 23 نوع وسیله تفریحی و سرگرمی آبی دارد که بیشتر آنها با هم مرتبط بوده و در امتداد هم قرار دارند و لذا بازدید کنندگان قادر خواهند بود تا بصورت پیوسته از حرکت بر روی آب در طول این مراحل لذت ببرند. یک ماجراجویی فراموش نشدنی در پیشرفته‌ترین پارک آبی دنیا در انتظار ...

اطلاعات | نقشه
مرکز خرید فستیوال واتر فرانت سنتر

مرکز خرید فستی...

دبی یا همان پایتخت خرید خاورمیانه دارای مراکز خرید مدرن و مجهز، بازارهای فراوان و خیابانهایی با فروشگاه‌های عرضه کننده مارک‌های معروف جهان است . فستیوال خرید دبی هر ساله در زمستان برگزار می‌شود. در دبی مالیات فروش اخذ نمی‌شود و حقوق گمرکی پائینی هنگام ورود کالا به کشور دریافت می‌شود، ...

اطلاعات | نقشه
برج العرب

برج العرب

یکی دیگر از مکانهای دیدنی دبی برج العرب است.ارتفاع این هتل مجلل 321 متر است، این هتل جزء منحصر بفرد‌ترین هتل‌های دنیا است و در دریا بر جزیره مصنوعی در فاصله 280 متری از ساحل خلیج فارس قراردارد که فقط از طریق راهی منحنی شکل به شهر می‌رسد .برج العرب برای مدتی نماد دبی بود و هنوز می‌توان ا...

اطلاعات | نقشه
جزایر نخلی

جزایر نخلی

جزیره‌های نخلی سه مجمع‌الجزایر ساخت بشر است که در شهر دبی، امارات متحده عربی در آب‌های خلیج فارس قرار دارد. این سه جزیره که به شمایل یک درخت نخل هستند، نخل جمیرا، نخل دیره و نخل جبل علی نام دارند. کاربرد این جزایر مسکونی، سرگرمی و تجاری است. با تکمیل این پروژه، ۵۲۰ کیلومتر به خط ساحلی...

اطلاعات | نقشه
اتوبوس شگفت انگیز دبی

اتوبوس شگفت ان...

اتوبوس شگفت انگیز یکی دیگر از جذابیت‌های غیر طبیعی دبی است که به علت کاربرد در خشکی و دریا اتوبوس شگفت انگیز نامیده شده است. مهمانان و بازدیدکنندگان با استفاده از این اتوبوس به صورت معمولی می‌توانند در داخل شهر گشت تفریحی داشته باشند و سپس با همان اتوبوس و تغییرات کوچکی که در سیستماتیک...

اطلاعات
برج خلیفه

برج خلیفه

برج خلیفه آسمان خراشی است که در شهر دبی قرار دارد.این برج با ۱۶۳ طبقه قابل استفاده و ۸۲۸ متر ارتفاع، در حال حاضر بلندترین سازه و آسمان‌خراش ساخته شده به دست انسان است. ساخت این برج از ژانویهٔ ۲۰۰۴ (۱۳۸۲ ه. ش) آغاز شد و در روز چهارم ژانویهٔ ۲۰۱۰ (۱۴ دی ۱۳۸۸) گشایش یافت.برج خلیفه در ابت...

اطلاعات | نقشه
موزه دبی

موزه دبی

موزه دبی یکی دیگر از مکانهای دیدنی دبی است.قلعه الفهیدی که در سال 1800 بنا گردید، موزه دبی را در خود جای داده و به نظر می‌رسد که قدیمی‌ترین بنای دبی است. این قلعه در سال ۱۷۸۷میلادی برای محافظت از شهر در برابر دشمنان بنا گردیده است. از آنجا که این بنا قدیمی‌ترین ساختمان شهر بوده، مدتها...

اطلاعات | نقشه
پیست اسکی دبی

پیست اسکی دبی

پیست اسکی دبی یکی دیگر از مکانهای دیدنی دبی است.این پیست اسکی سرپوشیده به مساحت ۲۲۵۰۰ متر مربع و با ارتفاع ۸۵ متر ساخته شده است. این سالن سرپوشیده دارای 5 دور با ارتفاع و شیب متفاوت است که طولانی‌ترین دور آن، 400 متر با سقوطی بیش از 60 متر می‌باشد.با رفتن به این پیست مهارتهای خود را...

اطلاعات | نقشه
مشاهده تمامی جاذبه های گردشگری

گرانترین آپارتمان جهان در دبی

گرانترین آپارتمان جهان در دبی افتتاح شد. این آپارتمان در پنت هاوس یک برج لوکس قرار گرفته است و دارای آخرین امکانات رفاهی است.
یک پیمانکار در دبی قصد دارد با هزینه ای بالغ بر ۱۸۱ میلیون درهم، یک پنت هاوس در یک برج ۲ میلیاردی در “پالم جمیرا” بسازد که در این صورت گرانترین آپارتمان جهان خواهد بود.
مشخصات ... ادامه مطلب
گرانترین آپارتمان جهان در دبی

چرا دبی قطب گردشگری منطقه شد؟

امروزه دبی یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین مقاصد جهان به شمار می‌رود. طراحی‌های عجیب مانند جزایر نخل، برج‌العرب و بلندترین برج جهان یعنی برج خلیفه دلایل روشنی برای محبوبیت دبی به نظر می‌رسند.
ترویج و بازاریابی موفق
یکی از عوامل موفقیت یک مقصد در بازارهای خارجی، نحوه ترویج و بازاریابی مقصد است. دبی از این نظر بسیار موفق عمل کرده و دولت حمایت همه‌جانبه‌ای از برنامه‌های بازاریابی انجام داده است. در این بین دپارتمان‌های دولتی مختلفی در دبی برای بازاریابی و ترویج این شهر ایجاد شده است که برنامه‌ریزی‌ها و اجرای برنامه‌های منسجم به‌منظور ترویج بین‌المللی و اعلان فعالیت‌های گردشگری را انجام می‌دهند. این فعالیت‌ها شامل مشارکت در نمایشگاه‌های تجاری، نمایشگاه‌های محصولات، دیدارهای بازاریابی، همایش‌ها و کنفرانس‌ها، تبلیغات، پخش بروشورها، تبلیغ در رسانه‌‌ها و خدمات اطلاعاتی می‌شود. این دپارتمان‌ها نه تنها فعالیت‌های بازاریابی دفتر دبی را اداره می‌کنند، بلکه بر فعالیت‌های بازاریابی دفاتری که در سایر کشورها قرار دارند، نیز نظارت می‌کنند. در این بین تیم‌هایی تشکیل شده‌اند که روی موارد زیر کار می‌کنند:
دپارتمان ترویج در کشورهای خارجی: وظیفه این بخش ایجاد آگاهی در کشورهای خارجی از آنچه دبی در زمینه فرصت‌های گردشگری و تجاری ارائه می‌کند، است. این هدف از طریق دفاتری که در کشورهای مختلف ایجاد شده‌اند، پیگیری می‌شود. این دفاتر وظیفه ترویج نمایشگاه‌های مختلف و پیدا کردن و ایجاد ارتباط با مشارکت‌کنندگان مختلف را نیز انجام می‌دهند. نمایشگاه‌های مختلفی به‌طور مستمر در زمینه‌های تفریحات، گردشگری و تجارت و اقتصاد برگزار می‌شوند. از طرفی دبی در بسیاری از نمایشگاه‌های خارجی نیز شرکت می‌کند. برخی از مهم‌ترین نمایشگاه‌هایی که دپارتمان گردشگری و تجارت دبی به‌طور مستمر در آن شرکت می‌کند، نمایشگاه‌های برلین، لندن، بارسلونا، فرانکفورت، دوبلین و فنلاند هستند.
دپارتمان رسانه و تبلیغات: این دپارتمان نقشی کلیدی در استراتژی کلی بازاریابی برای پیشبرد دبی به عنوان یک مقصد گردشگری عمده، یک مرکز تجاری و یک مقصد نمایشگاهی/کنفرانسی دارد. وظیفه اولیه این دپارتمان ایجاد آگاهی در مورد جاذبه‌های گردشگری و بازرگانی دبی است. سایر فعالیت‌هایی که انجام می‌گیرد عبارت است از: برنامه‌ریزی و ایجاد کمپین‌های بازاریابی بین‌المللی، اعلان عمومی رویدادهای ویژه و جاذبه‌های دبی از طریق تبلیغات تلویزیونی و مکتوب، تهیه و توزیع بروشور، راهنما و اعلامیه‌هایی برای ترویج دبی، تولید ویدئوها و تبلیغات تلویزیونی، پیشنهاد پروژه‌های بازاریابی مشترک با شرکای صنعتی به‌منظور پیشبرد وجهه دبی و ایجاد کتابخانه عکاسی. افزایش تعداد گردشگران دبی و منافع اقتصادی ناشی از آن به وضوح نشان‌دهنده آن است که فعالیت‌های بازاریابی انجام شده، تاثیرگذار بوده و موجب ایجاد وفاداری و مزیت رقابتی بلندمدت بوده‌اند.
دبی، فرصت‌ها را شناخت!
اما آنچه موجب موفقیت دبی شد، تنها در حمایت‌های دولتی خلاصه نمی‌شود. اگر به موقعیت جغرافیایی دبی در نقشه توجه کنید، متوجه فاصله برابر با اروپا، آسیای شرقی و استرالیا می‌شوید. اهمیت این بازارهای سه‌گانه در این است که کشورهای ثروتمند و مرفهی را در خودجای داده‌اند و این موجب جذب تعداد زیادی از گردشگران و فعالان صنعت کسب‌وکار می‌شود. از طرفی می‌توان به جرات ادعا کرد این سه بازار به‌دلیل دارا بودن جمعیت فراوان و وضعیت مالی خوب از مهم‌ترین بازارهای گردشگری جهان محسوب می‌شوند.
اگر شما به یکی از این مناطق سفر کرده باشید، متوجه می‌شوید که تکنولوژی امروز امکان پرواز مستقیم بین این مناطق را نمی‌دهد. در اینجا است که علم شبکه خود را مطرح می‌کند.
موقعیت جغرافیایی ویژه دبی، آن را ایده‌آل‌ترین مکان برای پروازهای ورودی و خروجی به‌منظور سوخت‌گیری و استراحت کوتاه مسافران و پرسنل پروازی کرده است. این موضوع باعث رونق گردشگری دبی شده است. دبی توانست با شناسایی این فرصت و سرمایه‌گذاری‌های سنگین شرایط را برای عبور مداوم مسافران مهیا کند. در حقیقت آنچه موجب موفقیت دبی شده و همیشه مورد سوال بوده است، این انتخاب خردمندانه برای تبدیل آن به یک کانون پروازی بوده است.
دنیای اقتصاد: خطوط هوایی همیشه احتیاج به چنین نقطه اتصالی برای پروازهای طولانی داشته‌اند و دبی با شناسایی آن توانست موفقیت گردشگری خود را برای سالیان طولانی تضمین کند. طبق رده‌بندی گردشگرپذیرترین شهرهای جهان در سال 2013 (براساس گزارش MasterCard) دبی با جذب 9/9 میلیون گردشگر توانست خود را به عنوان هفتمین شهر توریستی جهان و بالاتر از شهرهای توسعه‌یافته‌ای مانند بارسلونا، میلان، رم، آمستردام، توکیو، وین و لس‌آنجلس مطرح کند. این م ... ادامه مطلب
چرا دبی قطب گردشگری منطقه شد؟

زینب خوشرو

زینب خوشرو شنبه 4 مهر 94 - 20:46

واقعا دبی شهر خیلی زیبا و تمیزیه

اطلاعات بیشتر...
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب