روشهای عبور از رودخانه بدون استفاده از ابزار فنی 1

روشهای عبور از رودخانه بدون استفاده از ابزار فنی 1

مقدمات عبور
پس از انتخاب محل عبور باید بهترین روشی را که با شرایط جسمی و روحی افراد و رودخانه سازگاری بیشتری داشته باشد را انتخاب نمود. مهمترین نکته پرهیز از هر گونه عجله و شتاب زدگی است. کلیه نفرات را از شرایط موجود و روند و نحوه انجام کار مطلع نمایید و در صورت نیاز آموزشها و صحبتهای لازم به نفرات ارائه گردد. وظایف هر یک از اعضای تیم خود را به خوبی مشخص کرده و در صورت نیاز آنها را به گروههای کوچکتر تقسیم کنید. به دلیل وجود سر و صدای ناشی از شدت جریان آب به وسیله برخی علائم قراردادی و توافقی مکالمات خود را به حداقل رسانده و در هنگام عبور به وسیله این علائم با یکدیگر ارتباط داشته باشید.
توصیه‌های قبل از ورود به آب
اولین نکته در عبور از رودخانه و وارد شدن به آب این است که هرگز پوتین‌های خود را در نیاورید و با پای برهنه اقدام به عبور نکنید. پوتین‌های کوهنوردی به دلیل داشتن ساق بلند و زیره محکم مچ پا را از پیچ خوردگی محافظت نموده و کف پا را از کوفتگی بر روی بستر رودخانه در امان نگاه می‌دارد. اما جورابهایتان را درون کوله پشتی قرار دهید تا خشک بماند.
تا آنجا که ممکن است سطح تماس بدن با آب را کاهش دهید. برای این منظور می‌توان به عنوان مثال شلوار خود را در آورده و یا پاچه‌های آن را بالا بزنید به طوری که با آب تماس نداشته باشد. علت این امر این است که معمولا پوشاک هنگامی که درون آب قرار می‌گیرند باد کرده و سطح تماس را بیشتر می‌کنند و همانند مکانیزمی که بادبانهای قایق در برابر باد ایجاد می‌کنند سبب اعمال نیروی بیشتری از طرف آب به بدن شده و در نتیجه تعادل شما را به هم می‌زند
لوازم داخل کوله پشتی را با بسته بندی کردن درون کیسه‌های پلاستیکی ضد آب کرده و مجموعه لوازم را پس از آنکه به صورت مجزا ضد آب کردید مجدداً درون یک کیسه پلاستیک ضخیم‌تر قرار داده و سپس درون کوله پشتی بگذارید. این کار دو حسن اساسی را در پی خواهد داشت:
اولا در صورت به هم خوردن تعادل و غوطه ور شدن درون آب لوازم و تجهیزات شما خیس نخواهد شد. ثانیا در صورت بروز چنین اتفاقی خود کوله پشتی به صورت یک بالشت بادی عمل کرده و می‌تواند شما را روی سطح آب بالا نگاه دارد. اما باید توجه داشته باشید که هیچ گاه تسمه کمربند کوله پشتی را بنندید تا در صورت نیاز بتوانید آنرا از خود رها کنید.
روشهای عبور از رودخانه بدون استفاده از ابزار فنی 1
روشهای عبور از رودخانه بدون استفاده از ابزار فنی 1

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]