زیارت روی قله‌های البرز

زیارت روی قله‌های البرز

در دهی به نام امامزاده داود (ع) و بر فراز قلل مرتفع و سر به آسمان کشیده کوه‌های جنوب غربی توچال یکی از بقعه‌های مشهور تهران به نام بقعه متبرکه حضرت امامزاده داود (ع) ملقب به شرف‌الدین قرار گرفته است. امامزاده ای که باید آن را در فاصله 28 کیلومتری تهران ببینید که دسترسی به آن از طریق جاده آسفالته کن سولقان، 15 کیلومتری شمال فرحزاد و نزدیک به روستای گیکا، امکانپذیر است.
اگر گذارتان به امامزاده داود افتاد، می‌توانید سری هم به در دره‌های مجاور امام‌زاده بزنید که در سمت مغرب و جنوب غربی آن، در آبادی‌های رندان و سنگان بقعه‌هایی به نام امام‌زاده عمادالدین پدر امام‌زاده داود و امام‌زاده علاءالدین و امام‌زاده قاسم و امام‌زاده عقیل برادران امام‌زاده داود وجود دارند.
این جاده آسفالته بوده و در واقع مسیر اصلی این امامزاده به شمار می‌رود. اما مسیر دیگری برای رسیدن به این امامزاده وجود دارد که از دره کنار رودخانه فرحزاد گذشته و بعد از طی حدود 15 کیلومتر به امامزاده داوود می‌رسد. آرامگاه امامزاده داوود در انتهای جاده کن قرار دارد که طول این جاده در حدود 25 کیلومتر است و تا حدودی خاکی و نامناسب است. اما در عوض به دلیل وجود مناظر طبیعی و دیدنی و همچنین وجود رودخانه‌ای کوچک در مسیر، این راه به صورت یکی از جذابیت‌های تفریحی شهر تهران در آمده و گردشگران زیادی از آن استفاده می‌کنند.
مسیر فرحزاد به امامزاده داوود از محله فرحزاد (انتهای اتوبان یادگار امام) شروع شده و پس از حدود 4 ساعت پیاده روی با شیب ملایم در میان دره، به مسیر کوهستانی تبدیل شده و با طی حدود 2 ساعت راه در این شرایط در نهایت به امامزاده داوود منتهی می‌شود.
زیارت روی قله‌های البرز
زیارت روی قله‌های البرز

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]