موزه ای در دل کوه

موزه ای در دل کوه

در بالای کوه کرونپلاتز ، که یکی از معروف‌ترین مکان‌ها برای اسکی در ایتالیا می‌باشد ، موزه ای غیر عادی به نام MMM Corones قرار دارد. این موزه به رسم یادبود کوهنوردی که اولین بار قله اورست را فتح کرد ، رینالد مسنر ، ساخته شده است. این موزه در ماه جولای افتتاح شده است که نام آن "کرونز" می‌باشد– که به لاتین به معنای "تاج" است – و نام این کوه نیز می‌باشد همانند تاجی بر سر این کوه نمایان است.
این موزه 2275 متر از سطح دریا بالاتر است و در بالاترین نقطه این کوه قرار دارد و بخشی از آن با این کوه ادغام شده است. این موزه ششمین موزه ای است که "مسنر" در تایرول جنوبی افتتاح کرده است که تمامی آنها نام MMM را در ابتدایشان دارند. MMM مخفف Messner Mountain Museum یا موزه کوهستانی مسنر می‌باشد.
این موزه مساحتی 1000 متر مربع دارد که طراحی آن به طوریست که هم در تابستان هم در زمستان دمای ثابتی دارد که این امر باعث می‌شود انرژی کمتری در این ساختمان صرف گرما یا سرمای محوطه شود. از تراس این موزه نمایی زیبا و پانوراما از کوههای آلپ مشخص است.
برای تکمیل این پروژه تقریبا 4000 مترمکعب از سطح کوه و زمین برداشته شده است و در نهایت این موزه جایگزین آن شده است. به گفته مسنر این موزه قرار است فقط داستانهایی درباره کوهستان به بازدید کنندگانش منتقل کند که تصاویر ، جملات زیبا و نقاشی هایی درباره کوه از فیلسوفان و نقاشان و کوهنوردان باشد.
این موزه سه طبقه دارد که با پله هایی که همانند آبشاری در کوه می‌مانند بهم متصل می‌شوند و همه روزه بین ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر از آن بازدید می‌شود.
موزه ای در دل کوه
موزه ای در دل کوه
موزه ای در دل کوه

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]