بهترین جاهای دیدنی اطراف تهران

بهترین جاهای دیدنی اطراف تهران

برای افرادی که عاشق سفر هستند و شغل و زندگی شهری دست و پای آن‌ها را بسته است، سفرهای کوتاه مدت به اطراف شهر تهران می‌تواند گزینه خوبی برای تجدید قوای جسمی و روحی باشد. شاید تصور این مسئله سخت باشد که فقط چند کیلومتر آن طرف‌تر از این شهر شلوغ و پر از دود، با مناطقی مواجه می‌شوید که دست کمی از بهشت ندارند. به همین علت در این مقاله قصد داریم شما را با جاهای دنج اطراف تهران آشنا کنیم.

روستای فشم

رودبار قصران، اوشان فشم میگون یا اوشون فشم از روستاهای ییلاقی اطراف تهران است که طبیعت بسیار زیبایی دارد. آبشارهای زیبا در فصل بهار، ‌باغ‌های رنگارنگ آلبالو و گیلاس در تابستان، خش‌خش برگ‌ها زرد و نارنجی در پاییز و پیست اسکی سفیدپوش از برف در زمستان این منطقه را در چهار فصل سال برای مسافران جذاب کرده است. در این منطقه ویلاها، هتل‌ها و اقامتگاه‌های زیادی ساخته شده‌اند که می‌توانید با اجاره یکی از آن‌ها، از سفر چند روزه خود به این منطقه لذت ببرید.

روستای برغان

روستای زیبای برغان در استان البرز یکی از بهترین جاهای دیدنی اطراف تهران محسوب می‌شود که در ۱۳ کیلومتری شمال غرب کرج قرار دارد. عبور دو رودخانه شاهرود و سنج از کنار این روستا سبب به وجود آمدن طبیعت زیبا، باغ‌های میوه و درختان کهنسال فراوان شده و جذابیت بسیار زیادی برای بازدیدکنندگان این روستا به وجود آورده است.

روستای کردان

بهترین جاهای دیدنی اطراف تهران

‌روستای زیبای کردان در استان البرز و در فاصله بیست کیلومتری شهر کرج قرار دارد. دلیل محبوب شدن این روستای ییلاقی و زیبا، باغ‌های میوه فراوان و عبور رودخانه کردان از این روستا است. از آنجا که بسیاری از افراد ساکن تهران و کرج دوست دارند آخر هفته خود را در این روستای زیبا سپری کنند، این روزها ویلاسازی در آن رونق زیادی گرفته است.

کردان اگرچه به ویلاهای لوکس استخردار معروف است اما برای طبیعت‌گردان هم مقصد محبوبی است. پس اگر به دنبال اجاره ویلا استخردار کردان هستید و می‌خواهید در آرامش یک روستای سبز کمی پیاده‌روی کنید، کردان یک مقصد عالی برای سفر شما در اطراف تهران محسوب می‌شود.

دشت لار

منطقه حفاظت شده دشت لار یکی دیگر از جاهای دیدنی اطراف تهران است که در استان‌های تهران و مازندران قرار دارد. در واقع شمال این دشت با آمل و جنوب آن با لواسان در استان تهران هم مرز است. اکثر افرادی که نام دشت لار را شنیده‌اند، آن را با گل‌های زرد و شقایق‌های قرمز معروفش می‌شناسند. به همین دلیل است که در فصل بهار و هنگام رویش گل‌ها، بازدید از این منطقه بیش از پیش می‌شود. علاوه بر پوشش گیاهی زیبای این منطقه، پوشش جانوری آن هم به دلیل زندگی حیواناتی مثل پلنگ، روباه، عقاب، افعی، فلامینگو، آهو، خرس قهوه‌ای و … خاص است.

لواسان

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی اطراف تهران لواسان است که در جنوب رشته‌کوه‌های البرز قرار دارد. نام لواسان ترکیب دو کلمه «لو» به معنی تیزی کوه و «آسان» به معنی بالا آمدن است. لواسان در گویش محلی مردم این منطقه به معنی محل بالا آمدن خورشید است. اجاره ویلا در لواسان به دلیل طبیعت بکر این منطقه طرفداران زیادی میان گردشگران دارد.

خیلی از جوان ها با اجاره ویلا در لواسان سعی می کنند از تعطیلات خود بیشترین لذت را ببرند یا برخی دیگر با رزرو ویلا در لواسان مراسم های تولد یا مهمانی های دوستانه را در کنار هم برگزار می‌کنند.

ییلاق خوش آب و هوای لواسان یا همان لواسون در زبان عامیانه، دارای مناظر زیبایی از رودخانه جاجرود و دریاچه سد لتیان است که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. از جمله جاذبه‌های طبیعی این ییلاق می‌توان به گردنه قوچک، پارک جنگلی تلو و پارک جنگلی لتیان اشاره کرد.

بهترین جاهای دیدنی اطراف تهران

آبشار کمرد

آبشار زیبای کمرد در منطقه منوچهرآباد، در فاصله ۲۰ کیلومتری با تهران قرار دارد و از جاده منتهی به رودهن می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. اگرچه روستای کمرد فاصله بسیار کمی با تهران دارد، اما افراد محدودی با آن آشنایی دارند و در بین جاهای دیدنی اطراف تهران یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسانی است که دنبال جایی خلوت و دنج می‌گردند.

دیدن آبشار کمرد در هر چهار فصل سال توصیه می‌شود اما در بهار و تابستان که فصل پرآبی آن است، دیدنش لطف دیگری دارد. اگر هم در فصل کم بارانی به منطقه کمرد بروید، می‌توانید غارهای کوچکی که در دل کوه به وجود آمده‌اند را تماشا کنید.

فیلبند

فیلبند یکی از پرطرفدارترین مناطق دیدنی شمال است که فاصله چندانی با تهران ندارد. روستای فیلبند در اواخر بهار و سه ماه تابستان، هر روز آدم‌های زیادی را در دل خود جای می‌دهد. این روستای زیبا یکی از ییلاقات استان مازندران است که مسیر کوهستانی و پر پیچ و خم آن شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

پس از پشت سر گذاشتن جاده‌ای پیچ در پیچ و سرسبز، با رسیدن به انتهای جاده، اقیانوسی از ابر و زیبایی زیر پاهای شما خواهد بود. هوای فیلبند هر لحظه شما را شگفت‌زده می‌کند و طبیعت بکر این روستای جذاب تا مدت‌ها در خاطر شما خواهد ماند.

رینه

رینه یکی از شهرهای زیبای استان مازندران است که در فاصله ۹۰ کیلومتری شهرستان آمل قرار دارد. از آن‌جایی که این شهر در کنار لاریجان قرار دارد، با نام رینه لاریجان نیز شناخته می‌شود؛ البته به‌دلیل بافت سنتی و سبک زندگی مردم رینه، اغلب افراد هنوز این منطقه را تحت عنوان روستای رینه می‌شناسند. چشمه آب گرم رینه از مهمترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه محسوب می‌شود. اجاره ویلا رینه در سفر به این شهر استقبال زیادی به همراه دارد.

اجاره ویلا یکی از مهمترین قسمت‌های سفر به شهرهای مختلف است. اجاره آنلاین ویلا و سوئیت به شما این امکان را می‌دهد تا با مقایسه انواع ویلاها در شهر موردنظر خود اقدام به رزرو ویلا کنید. اگر به دنبال اجاره ویلا هستید، می‌توانید با مراجعه به جاباما اقدام به رزرو انواع ویلا، سوئیت، هتل و هتل آپارتمان‌‌ها کنید.

بهترین جاهای دیدنی اطراف تهران

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]