تأثیر سفر و کمپینگ بر سلامت روحی و جسمی

تأثیر سفر و کمپینگ بر سلامت روحی و جسمی

تأثیر سفر و کمپینگ بر سلامت روحی و جسمی

سفر کردن خصوصاً برگزاری کمپ در دل طبیعت از جذاب‌ترین اتفاق‌هایی است که می‌تواند حال و هوای شما را کاملاً تغییر دهد. فرصت سفر تضمین کننده سلامت جسم و روح انسان است و حتی تحقیقات محققان و پژوهشگران نیز تعیین کننده این واقعیت است. زندگی مدرنیته و پرسرعت شهری انسان را به‌ناچار تبدیل به یک ماشین جاندار و زنده کرده که باید همیشه در تکاپو و فعالیت باشد. به عبارتی این نحوه زندگی سبب شده است که ما از خود واقعی‌مان فاصله بگیریم و اتفاقات گوناگون و متعددی را تجربه کنیم. حال در این بین سفر کردن و پناه بردن به دل طبیعت یکی از راه‌های مطمئنی است که انسان می‌تواند با آن روح و روان خود را جلا بخشد.

سفر و 5 دلیل قانع کننده برای حضور در دل طبیعت

بارها مطمئناً برای شما هم پیش آمده است که از زندگی و روزمرگی‌های آن خسته شده‌اید یا احساس می‌کنید که دیگر توان ادامه دادن ندارید. این موضوع نشانه‌ای واضح و روشن است که شما فاصله‌ای تا کسالت و افسردگی نداشته و باید هرچه سریعتر تلاش کنید تا حال خود را بهبود بخشیده و اوضاع را تغییر دهید. در همین راستا ما قصد داریم تا ۵ فاکتور مهم را که به واسطه سفر کردن به وجود آمده یا تغییر می‌کنند، برای‌تان شرح دهیم. این تغییرات می‌تواند از خرید وسایل و لوازم کمپینگ شروع شده و تا پایین آوردن سطح استرس  و آرامش بخشیدن به شما ادامه پیدا کند.

1.قاتل واقعی استرس

تأثیر سفر و کمپینگ بر سلامت روحی و جسمی

باور کنید یا نه سفر کردن به‌قدری می‌تواند جاذبه داشته باشد و حال شما را خوب کند که استرس و دغدغه‌های شما را گرفته و به‌جای آن آرامشی عمیق و همیشگی را به قلبتان هدیه می‌کند. اینکه شما بتوانید از روزمرگی‌ها و دغدغه‌های روزانه خود فاصله گرفته و ساعتی را در دل طبیعت و در میان درختان و گیاهان آن سپری کنید، به‌راحتی سطح انرژی منفی شما را کاهش داده و انرژی تقویت شده طبیعت را وارد بدن شما می‌کند.

اینکه بتوانید استراحت کنید، از طبیعت و جاذبه‌های آن لذت ببرید و به احساس رضایت دست پیدا کنید کمک بسیار زیادی در تقویت حال خوش شما خواهد داشت. طبق تحقیقات انجام شده پژوهشگران در آمریکا سفر کردن در 2 روز اول تا ۸۰ درصد سطح استرس شما را کاهش خواهد داد. جالب است بدانید که در شلوغ‌ترین مکان‌های مقصدتان حتی زمانی که در حال عکاسی و لذت بردن از زیبایی‌های اطرافتان هستید، باز هم در حال تجربه پایین‌ترین سطح استرس در بدنتان خواهید بود.

2.کشف ناشناخته‌های وجودتان

 شاید باور نکنید اما سفر کردن فرصتی جذاب است که شما خود را بیشتر از قبل بشناسید. خصوصاً اگر تجربه سفر شما در خارج از کشور باشد، به شما کمک می‌کند خود را بهتر و بیشتر شناخته و ارزیابی کنید. سفر کردن به شما کمک می‌کند تا ذهن خود را قوی کرده و به‌راحتی بتوانید موضوعاتی را که پیش از این ناممکن می‌دانستید، ممکن کرده و انجام دهید. درس‌های آموزنده‌ای که ما در طول سفر می‌آموزیم دید ما را به مسائل بازتر می‌کنند. آشنایی با فرهنگ‌ها و آداب و رسوم کشورها و مناطق مختلف شما را با تفاوت‌ها آشنا کرده و کمک می‌کند که عادت‌هایتان را شناخته و البته به‌راحتی آن‌ها را تغییر دهید.

کشف کردن اماکن جدید و متفاوت، ارزیابی جدیدی در روبه‌رو شدن با مشکلات برای شما ایجاد می‌کند.  حتی سفر کردن به شما کمک خواهد کرد که به‌راحتی علایق جدید و استعدادهای متفاوت خود را که تا به‌حال حتی به آن‌ها فکر نکرده بودید، در وجودتان کشف کنید. این موضوع یعنی تجربه یک زندگی جدید!

3.افزایش حس رضایت و شادی

تأثیر سفر و کمپینگ بر سلامت روحی و جسمی

از دیگر ویژگی‌های سفر کردن و حتی خرید چمدان در ابتدای سفر این است که وقتی شما به سر کار نمی‌روید و زندگی روزمره و ریتم همیشگی آن را ادامه نمی‌دهید، به ذهنتان کمک می‌کنید که خود را از نو بازسازی کرده و اعتماد به نفستان را دگرگون کند. زندگی کردن در یک مکان به مدت طولانی به‌راحتی شما را دچار کسالت و یکنواختی می‌کند. مثل اینکه در تله گیر کرده‌اید. سفر کردن شما را از فضای امن‌تان دور کرده و در معرض تجربه‌های جدیدی قرار می‌دهد. این تجارب جدید به شما احساس کامل بودن و در نتیجه رضایتمندی خواهد داد. بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه کرنل، تصور یک سفر در آینده بیشتر از خرید یک اتومبیل می‌تواند هورمون‌های شادی را در بدن شما تولید کند.

4.انعطاف روانی در سفر

در ادامه نکته متفاوت دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که سفر کردن روح و روان شما را تقویت می‌کند. همچنین به شما اجازه می‌دهد که احساس هیجان و ترس را با هم تجربه کنید. اینکه شما در محیط‌های ناآشنا بتوانید با مشکلات روبرو شده و خود را با این مشکلات سازگار کنید، کمک می‌کند تا احساس قوی بودن کرده و البته انعطاف روح خود را افزایش دهید. زمانی که شما سعی می‌کنید تا مسائلی را که از کنترلتان خارج هستند مدیریت کنید، بیشتر احساس توانمندی خواهید کرد. ضمن اینکه صبر شما افزایش پیدا کرده و به واسطه روبه‌رو شدن با آن می‌توانید عکس‌العمل‌های بهتر و کنترل شده‌تری را از خود نشان دهید. 

5.افزایش خلاقیت با سفر

فاکتور آخر که به واسطه سفر کردن شما پرورش پیدا می‌کند، رشد خلاقیت است. شاید باور نکنید اما از همان ابتدا که تصمیم به سفر گرفته‌اید و برای مثال قصد خرید لوازم و تجهیزات مثل کوله پشتی دیوتر  را دارید به‌قدری همه چیز از نگاهتان متفاوت می‌شود که ترسیم آن و بیانش با کلمات ممکن نخواهد بود.  مسافرت کردن یکپارچگی و انعطاف‌پذیری ذهن شما را افزایش داده و خلاقیت شما را شکوفا می‌کند. البته ناگفته نماند این پرورش خلاقیت زمانی ممکن است که شما مستقیماً با جامعه‌ای که به آن سفر کرده‌اید در ارتباط باشید.

سفر و یک تجربه خاص و متمایز 

در این مطلب تلاش کردیم تا به شما فواید و مزایای سفر کردن و تاثیرات آن بر روح و روانتان را توضیح دهیم. اگر تمایل به سفر در دل طبیعت و برگزاری کمپ داشتید اسنپ شاپ در کنار شماست تا تمام تجهیزات لازم را برای شما فراهم فراهم کند. 

تأثیر سفر و کمپینگ بر سلامت روحی و جسمی

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]