محبوب‌ترین تورهای خارجی؛ مزایای سفر به دبی و استانبول با تور

محبوب‌ترین تورهای خارجی؛ مزایای سفر به دبی و استانبول با تور

محبوب‌ترین تورهای خارجی؛ مزایای سفر به دبی و استانبول با تور

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افرادی که قصد سفرهای خارجی را دارند این است که به‌صورت شخصی سفر کنند و یا با تور به مقصد مدنظر خود بروند؟ پاسخ به این سؤال به نکات متعدی بستگی دارد. برای مثال این نکته که انعطاف‌پذیری در سفر برای شما مهم‌تر است یا صرفه‌جویی در هزینه‌ها؟ در این نوشته درباره‌ی مزایای تهیه‌ی تور دبی و تور استانبول که دو مورد از محبوب‌ترین تورهای خارجی برای ایرانیان هستند، توضیح می‌دهیم.

چرا به استانبول سفر کنیم؟

استانبول یکی از توریستی‌ترین شهرهای دنیاست که برای هرکسی با هر سلیقه‌ای، جذابیت‌هایی دارد. این شهر با توجه به موقعیت جغرافیای خاصش دروازه‌ای میان اروپا و آسیاست و به همین دلیل است که دارای تنوع بی‌نظیری در فرهنگ و اقلیم است. اماکن تاریخی بی‌نظیری همچون مسجد آبی، بازار بزرگ، مسجد ایاصوفیه، کاخ دولماباغچه و... همگی در این شهر قرار دارند. این جاذبه‌های تاریخی مهم در کنار مناظر طبیعی فوق‌العاده، بازارهای محلی و پاساژ‌های لوکس، غذاهای خوش‌طعم و... از مواردی است که استانبول را به شهری توریستی و مهم تبدیل کرده است.

در کنار این موارد، نزدیکی این شهر به کشور ما ایران و همچنین عدم نیاز به دریافت ویزا برای سفر به کشور ترکیه، باعث شده تا این شهر محبوبیت ویژه‌ای برای مسافران ایرانی داشته باشد؛ اما این سؤال همیشگی باقی می‌ماند: «با تور سفر کنیم یا شخصی؟» در ادامه توضیح خواهیم داد که مزایای سفر به استانبول با تور چیست؟

مزایای سفر به استانبول با تور

تورهای استانبول به دو دسته‌ی تورهای انفرادی و گروهی تقسیم می‌شوند. تورهای انفرادی دارای خدماتی مانند هتل، ترنسفر رفت‌وبرگشت، بیمه مسافرتی، بلیط رفت و برگشت و صبحانه هستند و تورهای گروهی خدماتی مانند هتل، بیمه مسافرتی، ترنسفر رفت و برگشت، پرواز رفت‌وبرگشت، راهنمای فارسی‌زبان، گشت شهری همراه با ناهار و صبحانه دارند. در واقع مهم‌ترین تفاوت این دو نوع تور، گشت شهری و راهنمای فارسی‌زبان است و شما با توجه به سلیقه‌ی خود می‌توانید تور مدنظر خود را انتخاب کنید.

محبوب‌ترین تورهای خارجی؛ مزایای سفر به دبی و استانبول با تور

برنامه‌ریزی مشخص برای سفر

یکی از مهم‌ترین مزایای سفر با تور استانبول این است که شما هنگامی‌که تور را خریداری می‌کنید برنامه‌ی سفرتان تا حد زیادی مشخص می‌شود. این مسئله در مورد تورهای گروهی که در آن‌ها برنامه‌ی گشت شهری نیز وجود دارد، برجسته‌تر است. در این نوع تورها شما حتی نیاز نیست که به دنبال لیستی از دیدنی‌های استانبول و یا به فکر برنامه‌ریزی برای بازدید از آن‌ها و این‌که چطور به این اماکن برسید، باشید. البته این مسئله شاید برای بعضی افرادی که عاشق جست‌وجو در شهرهای جدید هستند و دوست دارند همه‌چیز را خودشان کشف کنند، خیلی جذاب نباشد اما در مجموع از مهم‌ترین مزایای سفر با تور است.

هزینه‌های مشخص در سفر با تور

نکته‌ی مثبت دیگری که در مورد سفر با تور وجود دارد این است که شما در همان ابتدای سفر بخش عمده‌ای از هزینه‌های سفر خود را می‌پردازید و دیگر لازم نیست نگران این‌که ممکن است در طول سفر بودجه کم بیاورید، باشید. البته شاید لازم باشد هزینه‌ی برخی وعده‌ها یا ورود به برخی اماکن را در طول سفر پرداخت کنید، اما در مجموع عمده‌ی هزینه‌ی سفر مشخص است و در همان ابتدا پرداخت شده است.

مزایای سفر با تور گروهی

هنگامی‌که شما با تور گروهی سفر می‌کنید از مزایای مهمی همچون همراهی یک راهنمای فارسی‌زبان در طول سفر برخوردار هستید. در صورت داشتن هرگونه سؤال، پیش آمدن هرگونه مشکلی مانند گم کردن وسایل و پیدا کردن رستوران یا مغازه‌ای خاص در شهر استانبول، حضور یک راهنما که زبان شما را می‌فهمد، بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

همچنین در سفرهایی که با تورهای گروهی انجام می‌شود، شما می‌توانید دوستان جدیدی پیدا کنید و از سفر لذت بیشتری ببرید. جدا از این مسئله شما در این سفرها احساس امنیت خاطر بیشتری دارید زیرا چندین دوست و آشنای هم‌زبان با شما همراه هستند.

چرا به دبی سفر کنیم؟

محبوب‌ترین تورهای خارجی؛ مزایای سفر به دبی و استانبول با تور

دبی یکی از مدرن‌ترین شهرهای خاورمیانه است که در سال‌های اخیر پیشرفت چشم‌گیری در جذب گردشگران داشته است. در این شهر جاذبه‌های منحصربه‌فردی ساخته شده که نظیرش در هیچ جای دنیا وجود ندارد. برای مثال بزرگ‌ترین برج جهان، بزرگ‌ترین مرکز خرید و بزرگ‌ترین استخر جهان، همگی در این شهر قرار دارند.

 در سفر به دبی می‌توانید با مراجعه به مراکز خرید بزرگ این شهر از برندهای بین‌المللی و لوکس خرید کنید. سرگرمی‌های متنوعی نیز در این مراکز خرید وجود دارد. انواع تفریحات هیجان‌انگیز مانند جت اسکی، پدل برد، فلای برد، ویک بورد و موج سواری و همچنین رستوران‌های لوکس و اماکن شگفت‌انگیزی مانند برج خلیفه، آکواریوم دبی و برج‌العرب در این شهر مدرن و گران قرار گرفته‌اند.

مزایای سفر به دبی با تور

در مورد سفر به دبی نیز تمام نکاتی که در مورد استانبول ذکر کردیم، صدق می‌کند، با این تفاوت که در سفر به دبی اگر قصد سفر شخصی داشته باشید باید ویزا تهیه کنید؛ اما در سفر با تور دیگر نیازی به دریافت ویزا نیست و تنها کافی است عکس پاسپورت خود را به آژانس هواپیمایی مدنظرتان بدهید و آن‌ها، طی 10 روز ویزای شما را تحویل خواهند داد.

 نکته‌ی دیگر این‌که همان‌طور که گفتیم دبی شهر گرانی است و به همین دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌ها در این سفر بسیار مهم است. هزینه‌ی سفر شما به‌طورکلی به عوامل متعددی مانند مدت‌زمان سفر، انتخاب هتل و رستوران، انتخاب نوع بلیط و ... دارد؛ اما به‌طورکلی سفر با تور عموماً به‌صرفه‌تر از سفر شخصی است. یکی از مهم‌ترین هزینه‌های سفر مربوط به تهیه‌ی بلیط هواپیماست، بااین‌وجود شما با تهیه‌ی تور دبی از پرواز چارتر آن تور استفاده می‌کنید و عموماً هزینه‌ی کمتری بابت بلیط می‌پردازید، به‌خصوص اگر با تور گروهی سفر کنید.

همچنین در مورد هتل می‌توان گفت که هزینه‌ی اقامت در هتل‌ها به عوامل مختلفی مانند تعداد ستاره، خدمات ارائه‌‌شده و موقعیت هتل در شهر بستگی دارد. در مورد هزینه‌ی هتل نیز می‌توانیم بگوییم که اغلب هزینه‌ی آن‌ها با تهیه‎‌ی تور، کمتر از سفر شخصی است. بااین‌وجود حتماً دقت کنید که ترجیحاً هتل شما در میانه‌ی شهر و نزدیک به اماکن گردشگری باشد.

در مورد هزینه‌ی غذا و گردشگری نیز، اغلب هزینه‌ی غذا، تفریحات و گردشگری در شهر در قیمت تور دبی در نظر گرفته می‌شود و دیگر نیاز به پرداخت پول اضافه‌ای نیست. علاوه بر این، اکثراً این مبلغ کمتر از میزانی است که اگر قصد سفر شخصی به دبی را داشتید، ملزم به پرداخت بودید. به این نکته نیز توجه کنید که در دبی رستوران‌های خوب و لوکس بسیاری وجود دارد که می‌توانید علاوه بر استفاده امکانات تور، به این رستوران‌ها هم سر بزنید.

کلام آخر

این‌که برای یک سفر خارجی تور را انتخاب بکنیم و یا تصمیم بگیریم به‌صورت شخصی سفر کنیم، به عوامل متعددی بستگی دارد. برای مثال شما در سفر شخصی می‌توانید آزادانه‌تر تصمیم بگیرید، نیازی به همراهی با برنامه‌ی خاصی را ندارید و می‌توانید منعطف باشید؛ اما در سفر با تور برنامه‌ی شما از پیش مشخص است که این مسئله همان‌طور که گفتیم از مزایای مهم تور نیز به شمار می‌آید. همچنین در سفر با تور در هزینه‌های شما نیز صرفه‌جویی می‌شود. با توجه به تمام این نکات شما می‌توانید با توجه به اولویت‌هایتان بهترین انتخاب را داشته باشید.

محبوب‌ترین تورهای خارجی؛ مزایای سفر به دبی و استانبول با تور

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]