چطور از فلای‌تودی بلیط هواپیما ارزان بخریم؟

چطور از فلای‌تودی بلیط هواپیما ارزان بخریم؟

سفر با هواپیما یکی از سریع‌ترین و راحت‌ترین راه‌های سفر است. با این حال، قیمت بلیط هواپیما می‌تواند یکی از عواملی باشد که افراد را از سفر با هواپیما منصرف می‌کند. خوشبختانه، با رعایت برخی نکات می‌توان بلیط هواپیما ارزان‌تری خریداری کرد. در این مطلب ابتدا شما را با عوامل موثر بر قیمت بلیط هواپیما آشنا می‌کنیم و سپس راهکارهایی برای خرید بلیط ارزان هواپیما در اختیارتان قرار می‌دهیم.

چطور از فلای‌تودی بلیط هواپیما ارزان بخریم؟

عوامل موثر بر قیمت بلیط هواپیما

احتمالا شما نیز در زمان خرید بلیط هواپیما ارزانترین‌ها را جستجو می‌کنید. اما باید بدانید اگر عوامل زیر را در زمان رزرو بلیط هواپیما به خصوص بلیط هواپیما خارجی در نظر بگیرید، خرید بلیط ارزان چندان دشوار نخواهد بود.

قیمت بلیط هواپیما تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد، از جمله:

  • مبدا و مقصد پرواز: قیمت بلیط هواپیما در مسیرهای پرتردد و طولانی‌تر معمولا بیشتر است.

  • روز و ساعت پرواز: قیمت بلیط هواپیما در روزهای تعطیل و ساعات پرترافیک معمولا بیشتر است.

  • شرکت هواپیمایی: شرکت‌های هواپیمایی مختلف، قیمت‌های متفاوتی برای بلیط‌های خود ارائه می‌دهند.

  • نوع بلیط هواپیما: بلیط‌های سیستمی معمولا گران‌تر از بلیط‌های چارتری هستند.

چگونه بلیط هواپیما ارزان بخریم؟

سفرهای هوایی چه از نوع داخلی و چه خارجی به دلیل آسانتر و سریعتر بودن، طرفداران بیشتری دارد. با این حال از گرانترین روش‌های سفر نیز محسوب می‌شود. چنانچه در خرید بلیط هواپیما خارجی و داخلی موارد زیر را رعایت کنید، می‌توانید سفر هوایی مقرون به صرفه‌ای را تجربه کنید.

زودتر اقدام کنید

یکی از بهترین راه‌های خرید بلیط هواپیما ارزان، زودتر اقدام کردن است. به طور کلی، قیمت بلیط هواپیماها با نزدیک شدن به تاریخ پرواز، افزایش می‌یابد. بنابراین، اگر می‌خواهید بلیط ارزان‌تری تهیه کنید، بهتر است حداقل 6 هفته قبل از سفر، اقدام به خرید بلیط کنید.

چطور از فلای‌تودی بلیط هواپیما ارزان بخریم؟

تاریخ‌های جایگزین را بررسی کنید

اگر انعطاف‌پذیری در تاریخ سفر دارید، می‌توانید با بررسی تاریخ‌های جایگزین، بلیط ارزان‌تری پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید در روز جمعه به مقصد مورد نظر خود سفر داشته باشید، می‌توانید با بررسی تاریخ‌های چهارشنبه یا پنجشنبه، بلیط ارزان‌تری پیدا کنید.

به ایرلاین‌های چارتری توجه کنید

ایرلاین‌های چارتری، بلیط‌های خود را با قیمت‌های پایین‌تری نسبت به ایرلاین‌های سیستمی ارائه می‌دهند. البته، ایرلاین‌های چارتری معمولا شرایط و محدودیت‌های بیشتری نسبت به ایرلاین‌های سیستمی دارند. به عنوان مثال، ممکن است امکان تغییر یا استرداد بلیط برای ایرلاین‌های چارتری وجود نداشته باشد.

از پلتفرم هایی استفاده کنید که امکان مقایسه قیمت دارند

برخی پلتفرم‌های فروش بلیط هواپیما مانند فلای‌تودی ابزارهایی دارند که به شما کمک می‌کنند تا قیمت بلیط هواپیما را از چندین ایرلاین و در زمان‌های مختلف، مقایسه کنید. با استفاده از این سایت‌ها، می‌توانید بهترین قیمت را برای بلیط خود پیدا کنید.

از تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه استفاده کنید

ایرلاین‌ها و آژانس‌های مسافرتی، گاهی اوقات تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه‌ای برای رزرو بلیط هواپیما ارائه می‌دهند. با ساختن حساب کاربری در این سایت‌ها، از تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه آنها مطلع خواهید شد.

از باشگاه مشتریان استفاده کنید

برخی از آژانس‌ها، به مشتریان وفادار خود تحت عنوان باشگاه مشتریان امتیاز می‌دهند. با جمع‌آوری این امتیازات، می‌توانید بلیط هواپیمای را با تخفیف خریداری کنید.

از آژانس‌های مسافرتی معتبر رزرو کنید

آژانس‌های مسافرتی معتبر، می‌توانند به شما کمک کنند تا بلیط هواپیمای ارزان‌تری پیدا کنید. این آژانس‌ها، به دلیل ارتباط گسترده‌ای که با ایرلاین‌ها دارند، معمولا می‌توانند بلیط‌های ارزان‌تری را برای مشتریان خود فراهم کنند.

علاوه بر مواردی که در بالا به آنها اشاره شد، نکات زیر را نیز باید مدنظر داشته باشید تا ارزانترین بلیط هواپیما را خریداری کنید.

  • اگر قصد دارید با کودک خود سفر کنید، می‌توانید با خرید بلیط کودک، هزینه سفر خود را کاهش دهید.

  • اگر قصد دارید با حیوان خانگی خود سفر کنید، باید هزینه اضافی برای حمل حیوان خانگی خود بپردازید.

  • اگر قصد دارید به مقاصدی سفر کنید که از نظر گردشگری محبوب هستند، باید انتظار داشته باشید که قیمت بلیط هواپیما در این مقاصد، بالاتر باشد.

  • سفر خود را به روزهای وسط هفته موکول کنید.

  • پروازهای صبحگاهی و شبانه را انتخاب کنید.

  • از شرکت‌های هواپیمایی کمتر شناخته‌شده استفاده کنید.

فلای‌تودی؛ مرجع خرید بلیط هواپیما ارزان

فلای‌تودی یکی از معتبرترین سایت‌های فروش اینترنتی بلیط هواپیما در ایران است. فلای‌تودی در همکاری با بیش از 900 ایرلاین در سراسر جهان، امکان مقایسه قیمت‌ها از بین معتبرترین ایرلاین های داخلی و خارجی را برای کاربران خود فراهم کرده است. در سایت و اپلیکیشن فلای‌تودی می‌توانید خدمات دیگری چون رزرو هتل داخلی و خارجی، بیمه مسافرتی، تور، ویزا و بلیط قطار را نیز دریافت کنید. این وب سایت علاوه بر ارائه ابزارهایی برای جستجوی راحت بلیط ارزان هواپیما، با ارائه سرویس جدید خود با نام «کی‌کجا» خرید بلیط ارزان هواپیما را آسانتر کرده است. با فلای‌تودی سفر در کلاس جهانی را تجربه کنید.

چطور از فلای‌تودی بلیط هواپیما ارزان بخریم؟

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]