روش‌های نگهداری از لپ‌تاپ در سفر

روش‌های نگهداری از لپ‌تاپ در سفر

– پیش از هر چیز، یک کیف یا کوله‌پشتی مناسب برای لپ‌تاپ‌تان تهیه کنید. این کیف علاوه بر ویژگی‌هایی مانند داشتن ضربه گیر و محافظ باید بند و دسته قوی داشته باشد. حتی اگر کیف مناسبی برای لپ‌تاپ ندارید و می‌خواهید آن را در یک کوله‌پشتی معمولی قرار دهید، بهتر است مقداری پارچه حجم‌دار یا کوسن سبک در اطراف آن قرار دهید.
– پیش از آغاز سفر، مطمئن شوید که تمام برنامه‌ها و نرم‌افزارهای موردنیازتان تا پایان از سفر اعتبار دارند. همچنین مطمئن شوید که آنتی‌ویروس‌ها، فایروال‌ها و برنامه‌های امنیتی‌تان به این زودی‌ها منقضی نخواهند شد.
– اطلاعات محرمانه را از لپ تاپ حذف کنید و یا حداقل برای آن‌ها رمزگذاری کنید.
– اگر احتمال دارد که در محل اقامت‌تان به اینترنتی بی‌سیم دسترسی نداشته باشید، حتما یک کابل LAN به همراه داشته باشید، تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید. یک لپ‌تاپ بدون اینترنت، ماجرای همان زنبور بی‌عسل است.
– در مسیر، لپ‌تاپ را همیشه با خودتان نگه دارید. آن را در چمدان یا بسته‌های بزرگ دیگر قرار ندهید.
– زمان بررسی وسایل سفر در فرودگاه، راه‌آهن یا هر مرکز دیگری، لپ‌تاپ را همزمان با عبور خودتان از دروازه ورودی زیر دستگاه اشعه ایکس بگذارید، تا اولین کسی که پس از بیرون آمدن از دستگاه به آن دسترسی پیدا می‌کند، شما باشید. به علاوه باقی ماندن لپ‌تاپ حتی برای چند دقیقه در خروجی دستگاه، اشتباه بزرگی است، در همین مدت زمان ممکن است کوله‌پشتی و وسایل دیگران هم از دستگاه بیرون بیایند و روی آن بیفتند.
– در سفرهای هوایی، لپ‌تاپ را در محفظه بالای سرتان قرار ندهید. اگر کیف لپ‌تاپ مناسب و امن نباشد، ممکن است به خاطر تکان‌های پرواز، لپ تاپ شما جابه‌جا شود و آسیب ببیند. ممکن است در طول پرواز به خواب بروید و از کجا معلوم وقتی بیدار شدید، لپ‌تاپ در جای خودش باشد؟ بهتر است لپ‌تاپ را در کوله پشتی مناسبی، زیر صندلی خود قرار دهید.
– به دیگران «نه» بگویید. ممکن است در حال تجربه یک سفر دسته جمعی باشید. یا در طول سفر دوستان تازه‌ای پیدا کنید. هرکدام از این افراد ممکن است برای چک کردن ایمیل، یا هر کار اضطراری دیگری از شما در خواست کنند که لپ‌تاپ‌تان را در اختیارشان بگذارید. تردید نکنید، حریم خصوصی‌تان را حفظ کنید و به آن‌ها «نه» بگویید.
– ممکن است بخواهید عکس‌های سفر را از دوستان تازه یا هم‌سفرهایتان به یادگاری نگه دارید. اشتباه نکیند، اتصال هر دیوایس غریبه‌ای می‌تواند، امنیت لپ تاپ شما را به خطر بیاندازد.
– به دمای محل نگهداری لپ‌تاپ‌تان توجه کنید. این وسیله دوست‌داشتنی هم مانند شما به هوای خنک نیاز دارد. گرما و رطوبت می‌تواند آسیب‌های جدی به لپ‌تاپ شما وارد کند.
– اگر از ویژگی‌های خدمات برق‌رسانی مقصدتان بی‌اطلاع هستید، بد نیست یک محافظ، برای تثبیت ولتاژ برق متصل به لپ‌تاپ به همراه داشته باشید.
روش‌های نگهداری از لپ‌تاپ در سفر
روش‌های نگهداری از لپ‌تاپ در سفر
روش‌های نگهداری از لپ‌تاپ در سفر

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]