تحصیل در چین

تحصیل در چین

1. بررسی تحصیل در چین

تحصیل در چین با توجه به اقدامات دولت این کشور و همچنین قرار گرفتن دانشگاه‌های آن در میان برترین دانشگاه‌های جهان، انتخابی مناسب برای دانشجویان بین‌المللی است و امروزه بیش از 500000 نفر از این دانشجویان در بهترین دانشگاه های چین مشغول به تحصیلند. امکان تحصیل در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، تنوع برنامه‌های ارائه‌شده و همچنین به‌صرفه بودن هزینه تحصیل در چین از جمله عوامل موثر بر افزایش تقاضا برای تحصیل در چینند.

در ادامه جزئیات بیشتری درباره مزایا و شرایط تحصیل در چین ارائه می‌دهیم. پس اگر قصد تحصیل داروسازی در چین را دارید یا می‌خواهید مدرک مهندسی و پزشکی خود را از دانشگاه‌های این کشور بگیرید، با ما همراه باشید.

تحصیل در چین

2. مزایای تحصیل در چین

مزایای متعددی باعث افزایش تقاضا برای تحصیل در چین شده‌اند که برخی از مهم‌ترینِ آن‌ها عبارتند از:

  • مناسب بودن هزینه تحصیل در چین
  • در دسترس بودن بورسیه‌های تحصیلی
  • تنوع دانشگاه و برنامه تحصیلی در چین
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی
  • تجربه زندگی در کشوری با مناطق دیدنی بسیار و تاریخ و فرهنگی غنی

3. شرایط تحصیل در چین

تحصیل در چین در مقاطع مختلف کارشناسی (در 4 سال)، کارشناسی ارشد (در 2 تا 3 سال) و دکترا (در 3 سال) امکان‌پذیر است و هر مقطع شرایط خاص خود را برای ارائه پذیرش تحصیلی به دانشجویان دارد.

دانشجویانی که حداقل 18 ساله‌اند و مدرک پایان دوره 12 ساله تحصیلات خود را در دست دارند، می‌توانند برای تحصیل کارشناسی در چین به دو زبان چینی یا انگلیسی اقدام کنند. این شرایط برای دانشجویان مقطع کارشناسی نیز صادق است با این تفاوت که این دسته از متقاضیان باید مدرک کارشناسی داشته باشند و طی تحصیل خود در ورکشاپ‌ها، سمینارها، امتحانات و ... شرکت کنند.

اگر شما به دنبال تحصیل دکترا در چینید، باید تز یا پایان‌نامه ارائه دهید اما پیش از شروع تحصیل خود، به مدرک کارشناسی ارشد و حداقل 2 توصیه‌نامه نیاز دارید.

دقت داشته باشید که فارغ از مقطع تحصیلی، هر دانشجویی که قصد تحصیل در چین به زبان انگلیسی را دارد، باید مدارک معتبر آن را نیز ارائه دهد.

در بخش بعدی از تحصیل بهترین رشته‌ها مانند تحصیل داروسازی در چین حرف می‌زنیم.

تحصیل در چین

4. بهترین رشته‌ها برای تحصیل در چین

همانطور که گفتیم تنوع رشته برای تحصیل در چین بالاست. از تحصیل داروسازی در چین گرفته تا تحصیل مهندسی مواد در بهترین دانشگاه‌های این کشور امکان‌پذیر است. شرایط تحصیل برخی از این رشته‌ها را در ادامه بررسی می‌کنیم:

تحصیل پزشکی در چین

تحصیل پزشکی در چین معمولاً از 5 سال تحصیلی به همراه 1 سال کارآموزی تشکیل می‌شود و دانشجویان پس از اخذ مدرک خود، می‌توانند مشغول به تحصیل تخصص پزشکی در چین شوند. اخذ مدرک تخصص پزشکی نیز بین 2 تا 3 سال زمان خواهد برد.

دانشگاه ووهان (رتبه 194 در میان دانشگاه‌های جهان)، دانشگاه علم و صنعت هواجونگ چین و دانشگاه ژجیانگ (رتبه 42 در میان دانشگاه‌های جهان) از جمله بهترین دانشگاه‌های پزشکی چین به شمار می‌روند.

دقت داشته باشید که تحصیل پزشکی در چین عموماً نیاز به موفقیت در آزمون ورودی دانشگاه‌های این کشور دارد.

تحصیل داروسازی در چین

داروسازی در چین با کتاب‌ها و مقالات به روز دنیا و مشابه آمریکا و بریتانیا آموزش داده می‌شود. متقاضیان تحصیل در چین باید بدانند که تحصیل این رشته در مقاطع مختلف و به هر دو زبان چینی و انگلیسی امکان‌پذیر است.

در ادامه فهرسی از بهترین برنامه‌های تحصیل داروسازی در چین می‌آوریم. این فهرست همچنین شهریه دانشگاه و هزینه تحصیل داروسازی در چین را نیز نشان می‌دهد:

رشته

دانشگاه

مقطع

هزینه (یورو در سال)

علوم داروسازی

دانشگاه تیانجین

کارشناسی

2716

داروسازی بالینی

دانشگاه داروسازی چین

کارشناسی

3375

شیمی دارویی

دانشگاه Xi'an Jiaotong

کارشناسی ارشد

12170

مهندسی و صنعت داروسازی

دانشگاه Jiangnan University

دکترا

3706

 

 

تحصیل مهندسی در چین

رقابت میان دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل مهندسی در چین بالاست و دانشجویانی که موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه‌های چین می‌شوند باید مبلغی بین 4059  تا 8699 یورو به عنوان هزینه تحصیل کارشناسی مهندسی بپردازند. این هزینه برای دوره تحصیلات تکمیلی بیشتر خواهد بود. از جمله رشته‌های مهندسی ارائه شده در بهترین دانشگاه های چین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مهندسی شیمی
  • مهندسی الکترونیک
  • مهندسی مواد
  • مهندسی محیط زیست

اگر به دنبال برآوردی از هزینه تحصیل و زندگی در چینید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

تحصیل در چین

5. هزینه تحصیل در چین

تحصیل در چین در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی مقرون به صرفه است و این در حالیست که دانشگاه‌های این کشور از نظر آموزشی در سطحی یکسان با دانشگاه‌های اروپایی قرار دارند. در یک تخمین کلی این هزینه را مبلغی بین 1933 تا 38664 یورو در سال می‌دانند هر چند که این مبلغ ارتباط مستقیم با دانشگاه انتخابی، شهر محل تحصیل و همچنین رشته دانشجو دارد.

خوب است بدانید که متقاضیان تحصیل در چین، علاوه‌بر هزینه دانشگاه با هزینه‌های دیگری مانند هزینه فرم‌ها، ویزا، اقامت و ... نیز مواجهند.

6. تحصیل رایگان در چین

بورسیه‌ها و کمک‌هزینه‌های متعددی در چین در دسترس دانشجویان مقطع کارشناسی و همچنین تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکترا) قرار دارد. برخی از این بورسیه‌ها تمامی هزینه‌های تحصیل و زندگی در چین را می‌پردازند و برخی دیگر تنها بخشی از آن را پوشش می‌دهند.

دانشگاه‌های چین نیز بورسیه‌هایی را در راستای تشویق دانشجویان به فعالیت موثر بیشتر ارائه می‌دهند.

7. هزینه زندگی در چین

به خاطر داشته باشید که هزینه تحصیل در چین تنها هزینه‌ای نیست که دانشجویان بین‌المللی می‌پردازند و هزینه زندگی در این کشور نیز باید در بودجه‌بندی دانشجویان لحاظ شود. در یک تخمین کلی هزینه زندگی در چین برای یک فرد تنها را مبلغی نزدیک به 521.63 یورو در ماه می‌‌دانند که البته هزینه اسکان را در برنمی‌گیرد.

در ادامه فهرستی از جزئیات هزینه زندگی در چین ارائه می‌دهیم:

  • هزینه مواد غذایی: 0.63 تا 12.35 یورو
  • هزینه حمل و نقل: 0.34 تا 22.67 یورو
  • قبوض: 50.42 یورو
  • امکانات تفریحی: 6.79 تا 39.89 یورو

منبع: سروش فردا

تحصیل در چین

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]