پیش بینی اربعین امسال

پیش بینی اربعین امسال

پیش بینی اربعین امسال؛ 2.5 میلیون زایر ایرانی در کربلا
خبرگزاری میراث فرهنگی/ سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا با در نظر گرفتن تعداد زایران سال گذشته گفت : پیش‌بینی می‌شود که این آمار، امسال به حدود 2.5 میلیون نفر افزایش یابد.
میرمسعود حسینیان سرکنسول جمهوری اسلامی در کربلا با بیان اینکه مراسم اربعین، یکی از مهترین یا مهمترین تجمع شیعیان جهان در سال به شمار می‌رود گفت: این تجمع عظیم، علاوه بر جنبه‌های اعتقادی و معنوی، یک مانور بزرگ سیاسی اجتماعی نیز محسوب می‌شود واز این جهت، در سالهای اخیر که تکفیری‎ها در منطقه فعال شده‎اند، از حساسیت بیشتری برخوردار شده است.
حسینیان با اشاره به حضور 2 میلیونی زایران ایرانی در سال گذشته در آمارهای رسمی گفت: پیش بینی می‌شود که این آمار، امسال به حدود 2.5میلیون نفر افزایش یابد.
وی با بیان اینکه حضور میلیونی زایران ایرانی در موسم اربعین نیازمند تلاشها و تمهیدات لازم از سوی دو کشور ایران و عراق است گفت: این تلاشها با هدف تسهیل زایران صورت می‌گیرد و ما نیز توقع داریم زایران ایرانی، توصیه‌ها و نکات اعلام شده را مد نظر قرار دهند.
سرکنسول جمهوری اسلامی در کربلا، از زایران ایرانی خواست که از حرکتهای انفرادی پرهیز کنند و تصریح کرد: زایران، حتی الامکان از سامانه سماح که سازمان حج و زیارت به صورت رایگان در اختیار هموطنان قرار داده استفاده کنند که امتیازات خوبی برای زایران در نظر گرفته است و اولویت در اعزام نیز متعلق به افرادی است که از این طریق ثبت نام کرده‌اند.
وی با تاکید بر کاهش زمان زیارت اظهار کرد: خود عراقی‌ها پس از طی مسافت طولانی که برای رسیدن به کربلا طی می‌کنند، توقف کوتاهی داشته و به شهرهای خود باز می‌گردند و با توجه به اینکه امکانات کربلا محدود است، کوتاهتر کردن دوره مسافرت، به زایران ایرانی توصیه می‌شود به ویژه اینکه بعد از اربعین، تمام امکانات مردمی جمع می‌شود.
حسینیان ادامه داد: زایران گرامی، حتما نسبت به تهیه گذرنامه و اخذ روادید اقدام نمایند و تا کنون برنامه این است که از عبور افراد بدون گذرنامه و ویزا، جلوگیری شود.
وی داشتن امکانات اولیه را از دیگر توصیه‌ها به زایران اربعین دانست و گفت: با توجه به جمعیت بالا و محدودیت امکانات، زایران انتظارات خود را کم کنند و این پیش فرض را داشته باشند که ممکن است برخی کمبودها وجود داشته باشد.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کربلا بر اهمیت مسائل بهداشتی و درمانی تاکید کرد و گفت: با توجه به حداقل 80 کیلومتر مسیر پیاده روی و جمعیت بالا و نیز احتمال بیماری‌های واگیردار، لازم است که زایران نکات بهداشتی را رعایت کرده و از خوردن و نوشیدن غذاها و آبهای متفرقه خودداری کنند.
وی به داشتن مدارک شناسایی اشاره کرد و گفت:‌بهتر است که مدارک شناسایی به صورت گردن آویز، همراه زایران باشد.
حسینیان در پایان خاطر نشان کرد: سفر اربعین، یک سفر زیارتی و معنوی است و معتقدیم که این سفر و این تجمع عظیم، با عنایت و لطف الهی شکل می‌گیرد و امیدواریم که با تلاش و همکاری زایران ، سفر پربار معنوی را شاهد باشیم.
پیش بینی اربعین امسال

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]