آشنایی با نکاتی در مورد سفر و امنیت سفر

آشنایی با نکاتی در مورد سفر و امنیت سفر

پیش از رفتن به سفر ابتدا مکانی را که قصد دارید به آنجا مسافرت کنید، انتخاب کنید. در این صورت می‌توانید متناسب با آن مکان وسایل لازم را تهیه و ساک خود را آماده کنید. تغییرات آب و هوایی را در نظر داشته باشید تا آمادگی لازم را در شرایط گوناگون جوی داشته باشید.
اقامت در کنار دریا
عده‌ای ترجیح می‌دهند کنار رودخانه و دریا اطراق کنند تا از فضای آزاد لذت ببرند و تنی هم به آب بزنند. باید مراقب باشید در فاصله دورتری از رودخانه و یا دریا چادر خود را بر پا کنید. نشستن در کنار رودخانه متلاطم برای شما خطرناک است، به خصوص اگر هوا ابری و بارانی باشد. بنابراین بهتر است زیرانداز خود را در کنار رودخانه، دره یا محلی که امکان دارد هنگام بارش باران سیلابی شود، پهن نکنید.
اگر می‌خواهید در آب دریاچه یا رودخانه شنا کنید ابتدا کف آب را بررسی کنید و اولین باری که وارد آن می‌شوید، به آهستگی و با احتیاط قدم بردارید و مراقب سنگ‌ها، شاخه‌های مخفی، گودال‌ها و جلبک‌های آبی باشید. اگر جریان آب تند است، وارد آب نشوید. فقط در محل‌های مخصوص شنا کنید، زیاد از ساحل دور نشوید و به موازات ساحل شنا کنید.نگذارید جریان آب شما را از ساحل دور کند.
چه وسیله‌ای برای سفر انتخاب می‌کنید؟
پیش از سفر فکر کنید که بهتر است با چه وسیله‌ای به منطقه‌ای که انتخاب کرده‌اید، سفر کنید. ایمنی وسیله، سرعت، قیمت و سهولت دسترسی به مناطقی را که قرار است بازدید کنید، بررسی کنید. بسیاری مسافرت با خودروی شخصی را ترجیح می‌دهند چون هم اختیار دست اعضای خانواده است و هر جا که بخواهند، توقف می‌کنند و هم اینکه هزینه کمتری پرداخت می‌کنند.
اما قطار و اتوبوس ایمنی بیشتری دارند، در حالی که هواپیما سریع‌تر است و در عین حال پرهزینه. هر خانواده بسته به بودجه‌ای که برای سفر خود در نظر می‌گیرد، وسیله مسافرت را انتخاب می‌کند. پیش از آن، بهتر است به نکات ایمنی وسیله‌ای که با آن به مسافرت می‌رویم، توجه کنیم.
نکاتی درباره سفر با خودروی شخصی
سعی کنید پیش از سفر از سالم بودن خودروی خود و کارکرد درست همه قسمت‌های آن مطمئن شوید.اگر سفر شما طولانی است، هر دو ساعت یک بار توقف کرده و استراحت کنید.
پیش از سفر از وضعیت جاده‌ها مطمئن شوید و شب پیش از سفر خوب بخوابید.
در حال رانندگی با سرنشینان شوخی و خنده‌های بی‌مورد و بحث نکنید. خوردن و آشامیدن و صحبت با تلفن همراه عملی خطرناک و حتی تهدیدکننده جان راننده و سرنشینان است. کمربند ایمنی را هرگز فراموش نکنید.
فشار باد تایرها را بررسی کنید. اختلاف فشار باد تایرها می‌تواند در کنترل خودرو تاثیر بگذارد. بار بیش از حد مجاز حمل نکنید.آهسته برانید تا هم از مناظر اطراف جاده لذت ببرید و هم سالم به مقصد برسید. احتیاط در رانندگی نشانه کم‌تجربگی نیست بلکه نشانه علاقه شما به جان و مال و خانواده‌تان است. اگر با فرزند خردسال خود سفر می‌کنید حتما صندلی کودک مخصوص او را همراه ببرید. با رعایت همه اصول ایمنی و سرعت مطمئن رانندگی کنید تا حادثه‌ای برای شما و دیگران پیش نیاید.
آشنایی با نکاتی در مورد سفر و امنیت سفر
آشنایی با نکاتی در مورد سفر و امنیت سفر

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]