عجیب‌ترین جزیره جهان

عجیب‌ترین جزیره جهان

در کره‌ی زمین جزیره ایستر همیشه به عنوان یکی از عجیب‌ترین مکانها شناخته شده است. این جزیره در اقیانوس آرام جنوبی واقع شده است و از نزدیک‌ترین جایی که انسان در آن زندگی می‌کند یعنی کشور شیلی و تاهیتی حدود 2 هزار مایل فاصله دارد .ورود به این جزیره کار ساده ای نیست.
این جزیره تنها 24 کیلومتر طول و 16 کیلومتر عرض دارد و نزدیکترین خشکی به آن جزیره ای در فاصله 2300 کیلومتری است.مهمترین چیزی که در برخورد اول در سال 1722 و در زمان کشف آن به چشم آمد این مجسمه‌ها بودند که وزنی بیش از چندین تن داشتند و بعضی از آنها حتی به ارتفاع 9 متر نیز میرسیدند
در این جزیره 887 مجسه غول پیکر وجود دارد.به این مجسمه‌ها به اصطلاح موآی نیز گفته میشود.شایان ذکر است که تنها تعدادی از این مجسمه‌ها به مقصد نهایی رسیده اند و تعدادی در بین راه رها شده اند.
در کل این طور به نظر میرسد که این مجسمه‌ها در بالای کوه آتشفشانی که در این جزیره وجود دارد کنده کاری شده اند وسپس به پایین کوه، با احتیاط بسیار و توسط یک سیستم قرقره به محل مخصوص خود رسانده شده اند.پس از رسیدن به محل مقرر این مجسمه‌ها در سر جای خود مستقر و با طناب هایی محکم شده اند.
لازم به ذکر است طبق تحقیقات به عمل آمده در محل،باستان شناسان و زمین شناسان به این نتیجه رسیدند که علفهای موجود در منطقه در گذشته بسیار محکم بوده اند به طوری که به سادگی پاره نمی‌شده اند.مردم باستان نیز از آنها به عنوان طناب استفاده میکردند.تحقیقات بیشتر نشان داد که برای جا به جا کردن این مجسمه به یک گروه به بزرگی 30 نفر نیاز بوده است.
رویه جابه جا کردن و مستقر کردن این مجسمه‌ها به قدری سخت بوده است که در صورت بروز هرگونه اشتباهی،افراد این جزیره کندن مجسمه دیگری را ترجیح میدادند
به نظر میرسد در دوره ای جمعیت این جزیره به 11 هزار نفر نیز رسیده است ولی به علت کم شدن مواد خوراکی در این منطقه مردم مجسمه سازی را رها کرده و شروع به خوردن یکدیگر کرده اند و بدین ترتیب به طور کامل نسل آن‌ها از روی زمین از بین رفته است.
تنها ساخت این مجسمه‌ها نیست که باعث تعجب همگان شده است بلکه این جزیره عجایب دیگری نیز دارد.
افراد این جزیره در زمان خود یک نوع سبک نوشتن خاص داشته اند به طوری که در هیچ جای دنیا این سبک سابقه نداشته است.همچنین در زمین‌های این منطقه سیب زمینی شیرین رشد میکرده است به طوری که این محصول فقط در قاره آمریکا وجود داشته است.آیا ممکن است این افراد کیلومترها سفر کرده باشند تا مقداری غذا بدست آورند؟این رازها همچنان نیز سر به مهر باقی مانده اند.
عجیب‌ترین جزیره جهان
عجیب‌ترین جزیره جهان
عجیب‌ترین جزیره جهان

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]