نکاتی قبل از رانندگی در کویر (1)

نکاتی قبل از رانندگی در کویر (1)

قبل از حرکت دوستان و نزدیکان خود را از مقصد و زمان بازگشت خود آگاه سازید.
اتومبیل خود را سرویس کامل و تون آپ کنید . (تون آپ باید در هر 15000 کیلومتر تکرار شود) . اتوموبیل خود را یک یا دو هفته قبل از سفر سرویس کنید . این کار را به روز آخر نسپارید.
ترمینال‌ها و اتصالات باتری خودرو را مورد بازبینی قرار دهید تا از محل خوردگی‌ها و پوسیدگیهای احتمالی آگاه شوید. اتصالات و ترمینالهای را می‌توان به راحتی و با استفاده از یک برس آغشته به سودای خوراکی و آب تمیز کرد. آب باتری را چک کنید و آب مورد نیاز آن را در باتری بریزید . (اگر از باتری خشک استفاده نمی‌کنید).
میزان توان و قدرت باتری را چک کنید . اگر باتری شما بیشتر از 2 سال کار کرده آن را تعویض کنید.
میزان باد چرخها را چک کنید و فشار باد آنها را بر اساس راهنمای خودرو تنظیم نمایید.
رادیاتور خودرو را برای ترک‌های احتمالی مورد بازبینی قرار دهید . میزان فشار درونی رادیاتور را چک کنید تا از ترکهای میلیمتری که با چشم قابل رویت نیست آگاه شوید.
پمپ آب خودرو را چک کنید
بوسیله یک هیدرومتر میزان توان خنک کنندگی ذخیره در رادیاتور را در هنگام جریان مضاعف چک کنید. ضد یخ موجود در رادیاتور باید کاملا تمیز و سطح آن باید تا نقطه مشخص شده در رادیاتور بالا باشد . فراموش نکنید که مایع ضد یخ فقط برای جلوگیری از یخ زدن نیست بلکه عامل بسیار مهمی در جلوگیری از جوش آوردن موتور می‌باشد. در صورتی که خودروی شما 30000 کیلومتر کار کرد دارد و تا کنون داخل رادیاتور را نشسته اید این کار را حتما انجام دهید.
کلیه سیمها و اتصالاتی که مرتبط با سیستم خنک کننده اتوموبیل است را به خوبی بازرسی کنید و هر کجا ایرادی مشاهده کردید در رفع آن اقدام کنید.
کلیه روغنها و مایعات موجود در خودرو را چک کنید . (روغن موتور , روغن ترمز , روغن کلاچ هیدرولیک , روغن انتقال قدرت , روغن فرمان هیدرولیک و ...)
روغن موتور و فیلتر روغن را در هر 5000 کیلومتر تعویض کنید.
اطمینان حاصل کنید که کلیه چراغهای خودرو سالم هستند و لامپهای خراب را تعویض کنید .
لاستیکها را چک کنید و اطمینان حاصل کنید که از میزان کافی عاج برخوردارند . جک و لاستیک زاپاس را چک کنید . اگر برایتان مقدور است از دو لاستیم زاپاس استفاده کنید و یا به وسایل پنچرگیری تیوب لس مجهز باشید.
روغن موتور , روغن ترمز , ضد یخ , روغن فرمان هیدرولیک اضافه و آب کافی همراه داشته باشید.
به یاد داشته باشید که دمای زیاد زمین و سرعت بالا می‌توانند فشار زیادی به لاستیک‌های قدیمی و همچنین بسیار نو وارد آورند.
وسایل مورد نیاز در سفر با اتومبیل:
جک اتومبیل- زنجیر چرخ بخصوص برای مناطق شنی و گلی- پوتین و لباس گرم
- هیدرات متیل برای اضافه کردن به آب- پمپ تایر مدل الکتریکی و یا حتی یک مدل پایی خوب
- تعداد شمع ماشین- چراغ قوه- جعبه کمکهای اولیه (باید داخل ماشین باشد نه صندوق عقب)- کپسول ضد حریق- میوه خشک و شکلات- نقشه و ابزار دستی تعمیرات اتومبیل- بیل آهنی که هنگام گیر افتادن اتومبیل بتوان از آن استفاده کرد- انواع آچار، پیچ گوشتی، جعبه ابزار پنجرگیری اتومبیل و یک تیوپ داخلی
- روغن ماشین و گازوییل- ضد یخ یا هیدرات متیل در مناطق سردسیر - رادیو با آنتن دهی خوب
نکاتی قبل از رانندگی در کویر (1)

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]