غواصی، جاذبه گردشگری در چابهار

غواصی، جاذبه گردشگری در چابهار

رئیس کمیته غواصی استان سیستان و بلوچستان گفت: غواصی به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در چابهار محسوب می‌شود که باعث شده گردشگران زیادی به این شهر ساحلی سفر کنند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه سیستان و بلوچستان، محمدرضا نایب پور افزود: سواحل چابهار در طول نوار ساحلی دریای عمان از جذابیت‌های گردشگری بسیاری برخوردار هستند که توانایی جذب گردشگران را دارند.
وی بیان کرد: غواصی در خلیج چابهار به دلیل طبیعت فوق‌العاده زیبای زیرآب برای گردشگران به حدی لذت بخش است که پس از تجربه یک بار غواصی سعی می‌کنند هر ساله برای تجربه دوباره گشت زیرآب به این شهرستان سفر کنند.
نایب پور اظهار کرد: پتانسیل‌های گردشگری و تجاری در چابهار به حدی است که می‌تواند توجه گردشگران کشورهایی چون هندوستان، افغانستان و پاکستان را به راحتی به خود جلب کند.
به گفته وی، هم‌اکنون در فصل زمستان، حداکثر دمای چابهار 25 درجه سانتی‌گراد است که گرم‌ترین نقطه کشور محسوب می‌شود.
وی اظهار کرد: همچنین دمای آب 22 درجه سانتی‌گراد است که این امکان را فراهم می‌آورد تا به راحتی بتوان در خلیج چابهار غواصی کرد.
نایب پور در ادامه گفته‌های خود با اشاره به اینکه نیمه دوم سال به ویژه زمستان بهترین زمان سفر به چابهار است، خاطرنشان کرد: با امکانات فعلی موجود در چابهار می‌توان از تمام گردشگران ورودی پذیرایی مناسب را به عمل آورد.
به گفته این سرمایه‌گذار بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی چابهار، وجود مراکز اقامتی، پذایرایی، رستوران، پارک‌های ساحلی و کلوپ‌های گردشگری و تفریحی در چابهار باعث شده تا این منطقه ساحلی به یکی از مراکز مستعد جذب گردشگران دریایی و ساحلی تبدیل شود.
وی در ادامه گفته‌های خود به تاثیر برگزاری جشنواره‌های مختلف در چابهار در راستای رونق هر چه بیشتر گردشگری منطقه اشاره و اظهار کرد: در این راستا می‌توان با همکاری بخش خصوصی و منطقه آزاد چابهار اقدامات بسیار موثر و جذابی انجام داد.
وی به برگزاری مسابقات عکاسی زیرآب به عنوان یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری برای عکاسان حرفه‌ای زیرآب کشور اشاره کرد و گفت: قرار بود مسابقه عکاسی زیرآب پاییز و زمستان امسال در چابهار برگزار شود که این امر به دلیل تغییر مدیریت در سازمان منطقه آزاد چابهار منتفی شد.
نایب پور تصریح کرد: بهترین زمان مناسب برای عکاسی زیر آب از آبان تا بهمن ماه است چرا که در این موقع از فصل سال، آب خلیج چابهار دارای حداکثر شفافیت لازم برای عکاسی زیرآب است.
وی در ادامه بیان کرد: این موقعیت برای برگزاری مسابقه عکاسی زیر آب امسال از دست رفت اما امیدواریم با ثبات مدیریت در سازمان منطقه آزاد چابهار و انجام برنامه‌ریزی‌ها جامع و تخصیص اعتبارات لازم از سوی این سازمان، بتوانیم سال آینده شاهد برگزاری این رویداد مهم دریایی در چابهار باشیم.
به گفته نایب پور، نخستین مسابقه عکاسی زیرآب در خلیج چابهار، سال 89 برگزار شد که بسیار مورد استقبال غواصان کشور قرار گرفت.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دومین مسابقه بزرگ عکاسی زیرآب، آبان ماه سال آینده در خلیج چابهار برگزار خواهد شد.
وی با تاکید بر نقش موثر سازمان منطقه آزاد چابهار در برگزاری این مسابقه تصریح کرد: برگزاری این مسابقه با حمایت مالی سازمان منطقه آزاد چابهار خواهد بود و بهترین عکاسان جوایز نقدی اعطا خواهد شد.
رئیس کمیته غواصی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بدون شک در این مسابقه بهترین عکاسان زیر آب کشور در کنار هم جمع خواهند شد و برای کسب رتبه‌های نخست به رقابت خواهند پرداخت.
نایب پور با اشاره به اینکه این مسابقه با هدف معرفی جاذبه‌های زیرآب خلیج چابهار از طریق عکس صورت می‌گیرد، بیان کرد: این امر بدون شک تاثیر بسزایی در تبلیغات و اطلاع‌رسانی برای جذب گردشگر به سواحل و خلیج چابهار خواهد داشت.
غواصی، جاذبه گردشگری در چابهار
غواصی، جاذبه گردشگری در چابهار
غواصی، جاذبه گردشگری در چابهار

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]