پیشگیری از آفتاب سوختگی در سفر

پیشگیری از آفتاب سوختگی در سفر

در معرض آفتاب قرار نگیرید.
ازآنجاکه علائم آفتاب‌سوختگی ۴ تا ۶ ساعت بعد نمایان می‌شود، اگر احساس کردید بیش‌ازحد در معرض آفتاب قرارگرفته‌اید پوست خود را با لباس بپوشانید یا به سایه بروید.
مرطوب‌سازی پوست
به‌طور مرتب از کرم‌های حاوی ویتامین C و E و یا کرم آلوئه ورا استفاده کنید. اگر احساس درد دارید ۱ یا ۲ روز از کرم هیدروکورتیزون استفاده کنید. از استعمال کرم‌هایی که حاوی مشتقات نفتی ، بنزوکائین یا لیدوکائین هستند اجتناب کنید. اگر احساس درد شدید دارید با تجویز پزشک ایبوبروفن مصرف کنید.
مصرف آب فراوان
آفتاب‌سوختگی موجب می‌شود تا بدن به ناحیه سوخته آب بیشتری ارسال کند. بنابراین نوشیدن آب کافی به بهبودتان کمک شایانی می‌کند.
به تاول‌ها دست نزنید
آسیب دیدن تاول‌ها می‌تواند موجب بروز عفونت‌های پوستی شود.
بدن ما به ویتامین D نیاز مبرم دارد. بخشی از این ویتامین از طریق تغذیه تأمین می‌شود و بخشی دیگر از طریق نور خورشید تأمین می‌گردد. ویتامین D، خطر ابتلا به سرطان‌ها و بروز آرتروز را کاهش می‌دهد و در بسیاری دیگر از فعالیت‌های بدن نقش اساسی دارد.همچنین نور خورشید، مغز انسان را برای ترشح سروتونین که ماده شیمیایی برای افزایش روحیه است تحریک می‌کند. بنابراین ۳ یا ۴ بار در هفته به مدت ۱۰ یا ۱۵ دقیقه، بدون استفاده از کرم‌های ضد آفتاب در معرض نور خورشید قرار بگیرد. این مدت زمان نه‌تنها به پوست شما آسیبی وارد نمی‌کند بلکه به ویتامین D لازم برای فعالیت‌های بدن را نیز تأمین می‌کند.


پیشگیری از آفتاب سوختگی در سفر
پیشگیری از آفتاب سوختگی در سفر

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]