آشنایی با ساحل آمفالی

آشنایی با ساحل آمفالی

آمالفی، یک خط ساحلی بسیار زیباست که در امتداد سواحل شبه جزیره‌ی سورِنتینو در جنوب ایتالیا واقع شده است. آمالفی از پر طرفدار‌ترین نقاط گردشگری ایتالیا است که هر ساله از اقصی نقاط جهان،بازدید کننده‌های زیادی دارد. شهر فوروره، شهری بسیار کوچک اما پر است از مناطق دیدنیکه در این بخش یعنی در این امتداد ساحلی واقع شده است. همراه ما باشید تا با هم به ایت شهر زیبا سری بزنیم.
آمالفی (Amalfi)، تاریخچه ای بسیار پر فراز و نشیب دارد.در قرن‌های ۱۱ و ۱۲ آمالفی یک منطقه دوک نشینی بود (دوک نشین یعنی منطقه ای اشرافی نشین).که شهری با همین اسم مرکز آن بود. بعداً این شهر تحت سیطره‌ی قلمروی شاهزاده نشین سالِرنو (Salerno) قرار گرفت.
این وضعیت به همین منوال ادامه داشت تا سرانجام در سال ۱۱۳۷ این ناحیه به جمهوری پیزا ( Republic of pisa) الحاق شد. به دنبال این مسئله و برای سالیان طولانی این منطقه درگیر بحران‌‌های مختلفی بود. در سال ۱۹۹۷، یونسکو، این شهر را به دلیل چشم انداز فرهنگی غنی و متنوع، در فهرست میراث جهانی به ثبت رساند.
اما این بار در بین تمام شهرهایی که در امتداد این خط ساحلی و در کنار دریای مدیترانه جای گرفته اند، به سراغ شهر فوروره (Furore) میرویم. فوروره از زیباترین شهرهای این منطقه است. با این وجود و علیرغم چشم اندازهای زیبا و مسحور کننده، فوروره هنوز در نزد گردشگران آن گونهکه شایسته است شناخته شده نیست. هر چند که باید اشاره کرد بعد از شهر بسیار زیبای پوزیتانو (Positano)، فوروره جایگاه بعدی را به خود اختصاص داده است.
این شهر همچنین مسیرها و گذرگاه‌های بی‌شمار و تماشایی دارد که خاطره‌ی یک پیاده روی فرح بخش به همراه لذت بردن از مناظر اطراف را در ذهن افراد جاودانه می‌سازند. این شهر به دهکده و شهرهای مجاور نیز راه داشته و امکانات ساحلی مناسب، رستوران‌های دنج و خوراک‌های لذیذ آن به جذابیت هر چه بیشترش می‌افزایند.


آشنایی با ساحل آمفالی
آشنایی با ساحل آمفالی
آشنایی با ساحل آمفالی
آشنایی با ساحل آمفالی
آشنایی با ساحل آمفالی

طاهره کرمانی

طاهره کرمانی شنبه 21 فروردین 95 - 23:41

واقعا شگف انگیزه تصاویر ترکیب تاریخ و طبیعت

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]