کلیسای مسیح

کلیسای مسیح

شاهکار معماری هلندی‌ها تبدیل به مکانی دیدنی در مالاکای مالزی شده است. کلیسای مسیحی‌های این شهر یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای مالاکاست. این کلیسا همچنان کار می‌کند و مسیحیان در آن فرائض دینی خود را به جا می‌آورند.
وقتی وارد کلیسا می‌شوید تازه متوجه معماری زیبا آن می‌شوید. یعنی بیشتر زیبایی معماری این بنا در داخل آن است. تیرها و نیمکت‌های این کلیسا همه دست ساز هستند و می‌توان به جرات گفت شاهکار واقعی هستند.
کلیسای مسیح، سازه ای بسیار شگفت انگیز و جالب توجه است. تیرها سقف این کلیسا با تنه‌های درختان بزرگ بدون هیچ فاصله ای ساخته شده اند. این نوع معماری هلندی بسیار خیره کننده است. تصور کنید بدون اینکه فاصله ای بین تیرها باشد با تنه‌های درختان به صورت یکپارچه تهیه شده اند.
از دیگر جاذبه‌های این کلیسا، کتاب مقدس برنجی است. روی این کتاب مقدس یادی از سنت جان به زبان هلندی حکاکی شده است. همچنین در کف زمین نیز سنگ قبرهایی وجود دارند که با زبان ارمنی روی آنها نوشته شده است.
نقاشی معروف «شام آخر» نیز با کاشی‌های براق و لعابی با رنگ‌های مختلف در این کلیسا کشیده شده است. این نقاشی درست مشابه نمونه اصلی آن ترسیم شده است. تنها فرق آنها زمینه نقاشی است؛ نقاشی روی کرباس کشیده شده است و نمونه ای که در کلیسای مسیح قرار دارد روی کاشی‌های لعابی طراحی شده است.
کلیسای مسیح
کلیسای مسیح
کلیسای مسیح

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]