ساختمان امپایر استیت

ساختمان امپایر استیت

امپایر اِستیت نام ساختمانی واقع در خیابان پنجم و کوچه ۳۴ منهتنِ نیویورک است. این بنا از زمان ساخت تا به امروز توجه بسیاری را به خود معطوف کرده و سالانه میلیون‌ها توریست برای دیدن آن رهسپار آمریکا می‌شوند. مصالح ساختمانی استفاده شده در نمای آن حدود بیش از ۲۰۰ هزار فوت مکعب سنگ آهگ و سنگ خارای هندی می‌باشد و از طبقه ششم به بعد از آلومینیوم، کروم، نیکل و فولاد استفاده شده و همچنین در داخل لابی سنگ مرمر درجه یک وارداتیِ فرانسه، ایتالیا، بلژیک و آلمان مورد استفاده قرار گرفته است.
ارتفاع امپایر اِستیت تا نوک آنتن ۴۴۸ متر است و منطقه ای به وسعت ۸۳٫۸۶ فوت مربع را پوشش میدهد. روز‌های جشن و تعطیلاتِ در بالای ساختمان آتش بازی بزرگی همراه با انواع و اقسام رنگ‌ها برگزار می‌شود. در سالیان اخیر ارتفاع آنتن را از ۴۴۳٫۲ به ۴۴۸٫۷ متر ارتقا دادند. رصدخانه‌های امپایر اِستیت در طبقات ۸۶ و ۱۰۲ قرار گرفته که برای بیننده مناظر بدیع و فوق العاده ای از منهتن را به ارمغان می‌آورد به طوری که در طول روز می‌توان تا حدود ۸۰ مایل مسافت اطراف شهر را مشاهده نمود. همچنین این طبقات جزو پر جاذبه‌ترین مکان‌های شهر نیویورک می‌باشد. درهای رصدخانه از ساعت ۹:۳۰ صبح گشوده شده و تا پاسی از شب پذیرای بازدیدکنندگان می‌باشد. برای ورود به ساختمان باید از درب‌های ورودی کوچه پنجم استفاده کرد و در صف انتظار بازرسی بدنی و امنیتی ایستاد.
ساخت بنا در ۱۷ مارس ۱۹۳۰ در بحبوحه‌ی رکود اقتصادی آغاز شد. سرمایه گذاران اصلی را می‌توان والتر کریسلرو و جان جاکوب راسکوب (خالق جنرال موتور) دانست اما شرکت‌های Shreve، Lamb و Harmon نیز در ساخت بنا مشارکت داشتند. حفاری برای ساخت فونداسیون (پایه ساختمان) در ۲۲ ژانویه ۱۹۳۰ شروع شد. یکی از دستاورد‌های مهم امپایر اِستیت را می‌توان ساخت و ساز سریعش دانست به طوری که تا اواخر سال ۱۹۳۰، ۸۸ طبقه آن کامل شد. طبقات فوقانی به شکل برج شیشه ای-فولادی است که در حدود ۲۰۰ فوت ارتفاع دارد و در قسمت انتهایی به شکل گنبد می‌شود. در اول می‌سال ۱۹۳۱ رئیس جمهور هربرت هوور با فشردن دکمه ای در واشنگتن دی سی چراغ‌های امپایر اِستیت را روشن کرد و به طور رسمی آن را افتتاح نمود.
نازک کاری و تکمیل کامل ساختمان در حدود ۱۸ ماه زمان برد و برای ساخت آن در حدود ۷ میلیون ساعت کار، ۶۰٫۰۰۰ تن فولاد و ۱۰ میلیون آجر مورد استفاده قرار گرفت. در سال ۱۹۸۵ آنتن تلویزیون در نوک ساختمان نصب شد. امپایر اِستیت تا ۴۰ سال بعد از ساخته شدندش بلندترین آسمان خراش دنیا به حساب می‌آمد و به عنوان لوکشن ۴۰ فیلم کوچک و بزرگ، همانند کینگ کنگ و بی خوابی در سیاتل مورد استفاده قرار گرفت.



ساختمان امپایر استیت
ساختمان امپایر استیت
ساختمان امپایر استیت
ساختمان امپایر استیت

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]