کلیسای سیستین

کلیسای سیستین

کلیسای سیستین نامش را از پاپ سیکستوس پنجم دلا روور گرفته است. این کلیسا بین سال‌های ۱۴۷۵ تا ۱۴۸۱ توسط جیاوانیو دل دوسی ساخته شد و طراحی آن را باسیوپونتلی برعهده داشت. سیستین ۱۵ آگوست سال ۱۴۸۳ افتتاح و به مریم مقدس هدیه داده شد.
ابعاد این کلیسا شبیه معبد بیت المقدس است. و در د ل ساختمان آن قصری وجود دارد که از آن به عنوان قلعه نظامی واتیکان هم استفاده می‌شود.
داخل کلیسا یک شبستان منفرد وجود دارد که بالای هریک از ۱۲ پنجره آن تاق هایی به شکل لوله تفنگ ساخته شده اند و یک نوع سنگ مرمر چند رنگ کف آن را مزین ساخته است.
نمای خارجی این کلیسا یک ساختمان آجری مثلثی شکل است که مثل خیلی از کلیساهای دیگر ایتالیا در دوره رنسانس و قرون وسطی بسیار ساده ساخته شده و راهروها و درهای ورودی آن بسیار بی تجمل و ساده است.فضای داخلی آن به سه طبقه تقسیم شده است که طبقه پایینی آن یا همان زیرزمین پنجره‌های ساده ای دارد و از آنجا یک در ورودی به فضای خارج کلیسا راه دارد.
طبقه بالای آن که فضای اصلی کلیسا به حساب می‌آید ۹/۴۰ متر ارتفاع و ۴/۱۳ متر پهنا دارد. سقف منحنی آن تا ارتفاع ۷/۲۰ متر بالا رفته است. طبقه سوم کلیسا اتاق افسران نگهبان بود. در این طبقه یک ورودی وجود دارد که رخنه پی در پی آب به این کلیسا از این راهرو صورت می‌گرفت. به همین دلیل سقف آن قسمت را دوباره با سفال بازسازی کردند.
کلیسای سیستین
کلیسای سیستین
کلیسای سیستین

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]