کوچکترین پرنده جهان

کوچکترین پرنده جهان

کوچکترین پرنده جهان مرغ پرنده زرین ، پر زنبوری یا مرغ مگس خوار، بومی کوبا میباشد.
دلیل اینکه به آنها مرغ پر زنبوری یا صدا زنبوری گفته میشود این است که صدای با ل آنها در حال پر زدن مانند وزوز زنبور میباشد.این پرنده دارای وزنی در حدود 1.8 گرم و درازی5 تا 5.7سانتی متر میباشد. ابعاد آشیانه آن نیز کوچک‌تر از یک سکه 25 سنتی است که از گلسنگ٬ خزه و تار عنکبوت ساخته می‌شود.
نر این نوع پرنده از ماده کوچکتر میباشد.نر این پرندگان دارای کاکل و گلویی به رنگ سبز آتشین میباشند.این پرنده دارای پرهای آرایشی رنگین کمانی میباشد که پرهای قسمت بالایی بدن وی مایل به آبی و قسمت زیرین آن خاکستری مایل به سپید میباشند.ماده این پرنده در قسمت بالا به رنگ سبز مایل به آبی و در قسمت زیرین به رنگ خاکستری کمرنگ میباشد و دم آنها دارای نقطه‌های سپید میباشد.
این گونه از مرغ مگس خوار درست مانند شاهینی که به شکار کبوترها می‌رود، پشه‌ها را صید می‌کند و تخم هایش نیز به اندازه یک دانه قهوه هستند. به بیان دیگر، مرغ مگس خوار زنبوری به قدری کوچک است که با حشرات برای دستیابی به غذا و منابع غذایی می‌جنگد و کاری به طعمه پرندگان دیگر ندارد.
آنها با زبان دراز و لوله مانند خود شهد گل‌ها را می‌مکند و گاهی حشره‌های ریز و عنکبوت‌ها را نیز با آن میخورند البته وقتی نوشیدنی آنها کم باشد.در هنگام خوردن مرغ پر زنبوری گرد‌ها گل‌ها را بر روی بال و سرش با خود میبرد و وقتی از گلی به گل دیگر میرود آنها را پخش و گرده افشانی میکند و بدین ترتیب نقشی مهم در پرورش گیاهان ایفا میکند.
کوچکترین پرنده جهان
کوچکترین پرنده جهان
کوچکترین پرنده جهان
کوچکترین پرنده جهان

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]