جاذبه ای بی نظیر در کلمبیا

جاذبه ای بی نظیر در کلمبیا

یکی از زیبا‌ترین جاذبه‌های گردشگری کلمبیا ، رودخانه رنگین کمانی آن است که به نام کانو کریستال شناخته می‌شود. این رودخانه به دلیل دارا بودن کف سرسبز از خزه‌های زیبا و آبی زلال و آبی به وضوح از دیگر رودخانه‌های این منطقه قابل تفکیک و تشخیص است. با این وجود در یک دوره زمانی کوتاه در میان فصل‌های خشک و مربوط این رودخانه به یک بهشت بی نظیر تبدیل می‌شود. در این بازه کوتاه مدت رودخانه به شکل غیر قابل باوری با رنگ‌های شاد و سرزنده پر می‌شود.
رنگ‌های قرمز درخشان در کف رودخانه در میان سبزی بستر آن خودنمایی می‌کنند
در این فصل‌ها به دلیل پایین آمدن سطح آب رودخانه و تابش مستقیم اشعه خورشید به بستر رودخانه جلبک‌ها و خزه‌های موجود در آن گرم شده و به صورت انفجاری شکوفا می‌شوند. با رشد شکوفه‌های درخشان و رنگارنگ بستر رودخانه به رنگ‌های شاد و زیبایی در می‌آید که می‌تواند چشم هر بیننده ای را خیره کند.
یک گونه منحصربفرد از گیاهان موجود در کف این رودخانه که شکوفه‌های زیبای آن به رنگ قرمز رنگ دارد «Macarenia clavigera» نامیده می‌شوند رنگ قرمز این شکوفه‌ها در کنار لکه‌های سبز و زرد ماسه‌ها و آبی نیلگون رودخانه و هزاران نقش و نگار دیگر جذابیت خاصی را داراست. این پدیده در یک دوره کوتاه بین فصول برای چند هفته از سپتامبر تا نوامبر اتفاق می‌افتد. کانوکریستال که رودخانه پنج رنگ نیز نامیده می‌شود را می‌توان زیباترین رودخانه جهان نامید.
کانوکریستان در یک منطقه نسبتا دور افتاده واقع شده است و دسترسی به آن به این سادگی‌ها هم نیست. این منطقه گردشگری جذاب چندین سال به دلیل فعالیت‌های ترورسیتی در منطقه و همچنین نگرانی‌های سازمان محیط زیست از تخزیب و تحمیل اثرات جبران ناپذیر، به روی بازدید کنندگاه بسته شده بود. اما از سال ۲۰۰۹ به بعد مجددا به یک منطقه توریستی پر بازده تبدیل شد و آزانس‌های مسافرتی و گردشگری بسیاری مسافران خود را به این بخش پنهان از کلمبیا می‌آورند. لاماکارانا پارک گردشگری بزرگی است که در بخشی از آن رودخانه نانو کریستان با اعجاز و عجایب بی نظیر خود منتظر دیدگان متعجب گردشگران خود می‌باشد.
جاذبه ای بی نظیر در کلمبیا
جاذبه ای بی نظیر در کلمبیا
جاذبه ای بی نظیر در کلمبیا
جاذبه ای بی نظیر در کلمبیا

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]