دیدنی‌های شهر کرج

دیدنی‌های شهر کرج

کرج یکی از کلانشهرهای ایران و همچنین مرکز استان البرز است. بعد از تهران، کرج بزرگ ترین مقصد برای مهاجرت جمعیت در ایران است و در مقایسه با سایر شهرهای کشور نیز جمعیت نسبتاً جوانی دارد. به دلیل این که این شهر در دامنه های رشته کوه البرز واقع شده است، از آب و هوای معتدلی برخوردار است. شما از هر جایی که باشید، در همه روزهای سال، می توانید با تهیه بلیط اتوبوس کرج، به این شهر سفر کرده و از مکان های جذاب آن، دیدن کنید. خوشبختانه با وجود اتوبوس های VIP  سفر به کرج راحت تر شده است و در این مقاله قصد داریم تا زیباترین مکان های تاریخی و طبیعی کرج را به شما عزیزان معرفی کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

دیدنی‌های شهر کرج

روستای آتشگاه

آتشگاه روستایی است که در اعماق کوه البرز در شمال کرج قرار دارد. برای سفر به این روستا باید در مسیری بسیار زیبا در جاده چالوس رانندگی کنید. این دهکده بسیار قدیمی، از سازه های باستانی بسیار زیادی برخوردار است. یکی از جالب ترین مکان ها در این روستا، آتشکده زرتشتیان است. این آتشکده متعلق به دوره قبل از اسلام بوده و احتمالاً در زمان امپراطوری ساسانی ساخته شده است. در این آتشکده می توانید انواع نشانه های باستانی مربوط به آتش زنه ها و سنگ های آتش زای آن زمان را پیدا کنید.

در بخش شمالی این روستا نیز، یک اثر باستانی قدیمی وجود دارد که در دل یک تپه ایجاد شده است. انواع  سفال ها و آثار قدیمی دیگر در زیر لایه های مختلف این تپه پنهان شده اند که شما می توانید برخی از آن ها را از نزدیک مشاهده کنید.

کاخ سلیمانیه

این کاخ برای بزرگداشت تولد یکی از فرزندان فتحعلی شاه قاجار ساخته شده است که در حال حاضر، بخشی از حیاط دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران است. این کاخ باشکوه، به سبک معماری سنتی ایرانی ساخته شده است. در بخش های داخلی آن، نقاشی های مینیاتوری ایرانی اثر عبدالله خان نقاش بر روی دیوارها کیده شده است. کاشی های فیروزه ای در کنار در و پنجره های چوبی این عمارت، ترکیب رنگی بسیار زیبایی ایجاد کرده اند. برای بازدید از این کاخ زیبای تاریخی، می توانید به راحتی بلیط اتوبوس را خریداری کرده و از هر کجای ایران، خود را به این شهر زیبا و پرجمعیت برسانید. کاخ سلیمانیه و ده ها مکان دیدنی دیگر در این شهر وجود دارد که برای روزها می توانند مسافران مختلف را سرگرم کنند.

پیست دیزین

این پیست در نزدیکی شهر کرج در ارتفاع 3800 متری از سطح دریا در مسیر جاده چالوس قرار دارد. در این پیست، امکانات تفریحی زیادی برای اسکی و تفریحات زمستانی فراهم شده است. همچنین، در مناطق کم ارتفاع تر نیز، زمین های تنیس، والیبال، رستوران ها و پیست های سوارکاری نیز وجود دارد.

جاده چالوس

یکی از زیباترین و معروف ترین مسیرهای جاده ای در کشور ما، جاده چالوس است. این جاده، شهر کرج را به شهرهای شمالی ایران متصل می کند. وجود آبشارها، درختان سرسبز، کوه ها و دره ها و مناظر دیدنی بسیار زیاد، باعث شده که این جاده از محبوب ترین مسیرها برای مقاصد گردشگری باشد.

رود کرج

این رودخانه یکی از بزرگ ترین رودخانه ها در تهران و کرج است که از دامنه رشته کوه های البرز مسیر خود را آغاز می کند. این رود حدود 220 کیلومتر طول دارد و سد معروف امیرکبیر نیز بر روی آن ساخته شده است. محیط اطراف رودخانه و سد آن، از زیبایی های طبیعی بسیار زیادی برخوردار است که بازدید از آن ها را به شما عزیزان توصیه می کنیم.  

غار یخ مراد

این غار در جاده تهران - چالوس در منطقه گچسر (آزادبر) واقع شده است. غار یخ مراد در دامنه کوه های منطقه گچسر قرار گرفته که حدود 2600 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. هنگامی که به نزدیکی های دهانه این غار می رسید، سرمای شدیدی را احساس می کنید. در داخل این غار، حتی در ماه های تیر و مرداد نیز قندیل های یخ وجود دارند. برخی از مردم محلی معتقدند که قندیل های یخی موجود در کف این غار، خاصیت درمانی خصوصا برای زنان نابارور دارند. اگر قصد بازدید از این غار را دارید، لباس گرم و چراغ قوه را فراموش نکنید.

 طالقان رود

این رود از کوه های کندوان سرچشمه می گیرد و سپس به رودخانه سفید رود می پیوندد. این رودخانه 180 کیلومتر طول دارد. مناطق اطراف این رودخانه، زیستگاه انواع گونه های گیاهی و جانوری است. سواحل طالقان رود، از جمله مناطق جذاب برای گردشگری است. انواع درخت های بادام، گون، چنار، گلابی، زالزالک و زرشک در کنار دشت شقایق، همگی بخشی از زیبایی های طبیعی اطراف این رودخانه هستند.

سد امیرکبیر

دریاچه سد امیر کبیر، بالغ بر 4000 هکتار وسعت دارد و در تنگه واریان در فاصله 23 کیلومتری از جاده کرج - چالوس واقع شده است. در گرمای فصل تابستان نیز، آب و هوای اطراف دریاچه خنک و دلپذیر است. این دریاچه یک منطقه عالی برای ورزش هایی مانند قایق رانی، ماهیگیری، اسکی روی آب، و شنا است.

باغ فاتح

یکی از زیباترین مکان ها در داخل شهر کرج، باغ فاتح است. این باغ با انبوه درختان سر به فلک کشیده اش، در تمام فصل های سال، مکانی مناسب برای پیاده روی، عکاسی و یا انجام تمرینات ورزشی است. مکان های مختلفی نیز در داخل باغ برای انجام تفریحات و بازی های کودکان تعبیه شده است. این باغ در میدان سپاه، اطراف بلوار جمهوری واقع شده است.

دیدنی‌های شهر کرج

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]