تا حالا ارمنستان رفتید؟

تا حالا ارمنستان رفتید؟

ارمنستان با نام رسمی جمهوری ارمنستان کشوری در قفقازجنوبی است که پایتخت آن شهر ایروان است. ارمنستان در میان دریای سیاه و دریای خزر قرار دارد که مرز بین آسیا و اروپاست. در غرب آن کشور ترکیه ،در شرق جمهوری آذربایجان ، درشمال گرجستان و در جنوب آن ایران قراردارد.کشور ارمنستان که در همسایگی کشور عزیزمان ایران قرار دارد، کشوری کوهستانی است که فقط ۱۰% از مساحت این کشور کمتراز ۱۰۰۰ متر ارتفاع دارد. مذهب اکثریت مردم آن ارمنی وواحد پول آن درام است. با ایران ۳۰ دقیقه اختلاف زمانی دارد. ارمنستان دارای آب و هوایی خشک است. خط ساحلی ندارد و دو شهر کوماری و کارکلیس مهم‌ترین شهرهای آن هستند. اماکن دیدنی و تفریحی ارمنستان عبارتند از: ایروان ،دریاچه سوان ،بازارها ، موزه‌های ارمنستان و پارک دنیای آب ایروان .
ایروان
در دامنه کوه آرارات وبرکرانه‌ی رود هرازدان بناشده است. این شهر در تقسیمات کشوری تابع هیچ استانی نیست. ارتفاع آن از سطح دریا بین ۹۰۰ تا ۱۳۰۰ مترمی باشد. این شهر از مراکز مهم اصلی صنعتی،فرهنگی و علمی منطقه قفقاز است. این شهر با قدمتی ۲۸۰۰ ساله ، بدلیل موقعیت استراتژیک خود بارها در طول تاریخ ،نبردگاه عثمانیان ، پارسیان وامپراطوران روس بوده است. این نبردها ویرانی‌های زیادی برای ایروان به بارمی آورد. در دوران شوروی این شهر به طور کامل بازسازی شد. که بخاطر رنگ سنگ‌های بکار رفته شده در بازسازی آن درآن زمان شهرصورتی نامیده شد.
جاذبه‌های گردشگری ایروان عبارتند از: بازمانده‌های یک دژاورارتویی،قلعه اربونی،موزه ها،خانه موزه‌ها ، پارک‌ها و مناظرطبیعی شگرف .
دریاچه سوان
این دریاچه که در ۶۰ کیلومتری شمال ایروان و دراستان گغارکونیک قراردارد بزرگ‌ترین دریاچه قفقازوازبزرگ‌ترین دریاچه‌های آب شیرین درجهان است. طبیعت بسیارزیبایی دارد و در ارتفاع ۱۹۱۶ متری ازسطح دریا واقع شده. سوان به معنی سرزمین دریاچه هاست. ۳۶ جویبار با این دریاچه می‌ریزند ورود هزاران ازآن سرچشمه می‌گیرد. ماهی قزل آلای بومی این دریاچه به نام ایشخان به معنای شاهزاده است.
بازارها
سطح عمومی قیمت‌ها نسبت به ایران گران‌تر است اما قیمت اجناس مارک دار مثل ادیداس درآنها ارزان‌تر است. در ایروان امکانات خرید متعددی وجود دارد از دست فروشان کنار خیابان گرفته تا فروشگاه‌های لوکس. می‌توانید آزادانه برروی قیمت اجناس چانه بزنید. هنگام خرید فرش یا آثار هنری دقت کنید فروشنده اوراق لازم را داشته باشد زیرا گمرک ارمنستان نسبت به خروج این اجناس ازکشور بسیارحساس است.
بازار ورنیساج
این بازار ، بازار بزرگ و روبازی است که در اواخر هفته یعنی روزهای شنبه و یک شنبه نزدیک میدان جمهوری شهر ایروان تشکیل می‌شود. محلی برای ارائه‌ی آثار هنری ، صنایع دستی ، کتاب ، جواهرات و.. است.
بازارشوگا
دراین بازار که درخیابان مشتوتز ایروان قرار دارد ، می‌توان انواع سبزیجات ومیوه جات ، شیرینی‌ها و آجیل را بدست آورد.
موزه ها
موزه‌های ارمنستان عبارتند از:
گالری ملی ارمنستان
آدرس : ایروان ، میدان جمهوری
بهای بلیط: ۸۰۰ درام
روزهای تعطیل: دوشنبه
موزه قلعه اربونی
آدرس : ایروان ، خیابان اربونی،شماره ۳۸
ساعات بازدید: سه شنبه تا یک شنبه از ۱۰ تا ۱۳ ، دوشنبه‌ها تعطیل است.
بهای بلیط: بزرگسالان ۱۰۰ درام و کودکان ۵۰ درام
موزه‌ی هنرهای مردمی
آدرس : ایروان ، خیابان ابوویان، شماره ۶۴٫
ساعات بازدید: سه شنبه تا یک شنبه از ۱۱ تا ۱۶ ، دوشنبه‌ها تعطیل است.
بهای بلیط: ۵۰۰ درام.
خانه و موزه‌ی سرگئی پاراجانف
آدرس : ایروان ، دزوراقیوق، شماره ۱۵ و۱۶٫
ساعات بازدید: هر روز۱۰:۳۰ تا ۱۷:۰۰٫
موزه معماری ارمنی
آدرس : ایروان ، خیابان مشتوتز، شماره ۷٫
ساعات بازدید: سه شنبه تا یک شنبه از ۱۰:۳۰ تا ۱۶ ، شنبه‌ها ۱۱ الی ۱۵٫
بهای بلیط: ۵۰۰ درام.
پارک دنیای آب ایروان
مجموعه‌ی تفریحی روبازی است که دو هکتار وسعت دارد ومسابقات و بازی‌های بسیاری درآن برگزارمی شود. در خیابان میاسنیکیان شماره ۴۰ واقع شده است. این مجموعه دارای امکانات ورزشی متعددی از جمله : استخر شنای موج دریا ،جکوزی ،سرسره‌های آبی ، بازی‌های آبی ، استخرکودکان و.. است. از جمله امکانات تفریحی آن می‌توان به اجرای موسیقی بصورت زنده ،رستوران غذاهای دریایی و اشاره کرد.
تا حالا ارمنستان رفتید؟
تا حالا ارمنستان رفتید؟

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]