جاهای دیدنی قشم و درگهان

جاهای دیدنی قشم و درگهان

قشم و درگهان، در استان هرمزگان قرار دارند و هر ساله پذیرای گردشگران زیادی از سر تا سر دنیا هستند. این مناطق به دلیل وجود جاذبه های تاریخی، مذهبی و فرهنگی در چند سال اخیر، وسعت زیادی پیدا کرده اند. علاوه بر این جاذبه ها، اقامتگاه های زیادی ساخته شده است که شما می توانید قبل از بازدید از این جاهای دیدنی قشم و درگهان، انتخاب بهتری هنگام رزرو هتل در قشم، داشته باشید.

لیستی از جاهای دیدنی قشم و درگهان

  1. دره ستارگان قشم
  2. ژئوپارک قشم
  3. پارک زیتون قشم
  4. غارنمکدان قشم
  5. قلعه پرتغالی ها قشم
  6. بازار قدیم درگهان
  7. بازار مروارید درگهان

 

جاهای دیدنی قشم و درگهان

معرفی جاذبه های گردشگری قشم

دره ستارگان قشم

در اطراف قشم دره ای فرسایشی با صخره ها و اشکال عجیب و غریب وجود دارد که زیبایی خاص و هیجان انگیزی را به تصویر کشیده است. مردم بومی قشم معتقدند که این دره بر اثر برخورد یک شهاب سنگ آسمانی بوجود آمده و دقیقا به همین دلیل این دره ی شگفت انگیز را با نام دره ستارگان نیز می شناسند.

البته دلیل اصلی ایجاد شدن این زیبایی های طبیعی در دل سنگ های قشم، تندبادها و باران های موسمی منطقه هستند. وزش باد و گردش هوا در میان صخره های این منطقه باعث می شود تا شب ها صداهایی راز آلود تولید شود. به دلیل شنیده شدن همین صداهای عجیب و غریب در شب های تاریک دره ستارگان، مردم بومی قشم معتقدند که شب ها ارواح در بین این کوه های سنگی رفت و آمد میکنند.

یکی از هیجان انگیز ترین صحنه هایی که می توانید در هنگام بازدید از دره ستارگان تجربه کنید، تماشای ستاره های زیبای آسمان است. تماشای آسمان شب و ستاره های درخشان  در دره ستارگان چیزی شبیه به دیدن آسمان کویر لوت است. از هتل هایی که با دره‌ی ستارگان فاصله بسیار کمی دارند می توان به هتل آدینه که تقریبا در همان مکان قرار داد و هتل ساحل طلایی قشم که حدودا 11 دقیقه با دره ستارگان فاصله دارد اشاره کرد.  

ژئوپارک قشم  

قبل از هر چیزی احتمالا این سوال برای شما پیش می آید که اصلا ژئوپارک دقیقا به چه معنا است. ژئوپارک به منطقه ای طبیعی گفته می شود که مجموعه ای از آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی بسیار مهم را در برمیگیرد و در توسعه ی اقتصادی منطقه اطراف خودش نیز تاثیر بسزایی دارد. ایده ی ایجاد این ژئوپارک ها برای اولین بار در سال 2000 مطرح شد. در ژئوپارک قشم نیز سایت های فرهنگی،تاریخی و طبیعی بسیار متنوعی وجود دارد که به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد.

جاهای دیدنی قشم و درگهان
دره تندیس ها

دره تندیس های قشم یکی از زیبا ترین سایت های طبیعی ژئوپارک به حساب می آید. فرسایش صخره های موجود در این دره بر اثر گذر زمان و باران های اسیدی اشکالی شبیه به تندیس های زیبا به صورت طبیعی بوجود آورده اند که به جرات می توان آن ها را نقاشی های زیبای طبیعت دانست.

غار نمکدان قشم

غار نمکی قشم با طولی بیش از 6000 متر طولانی ترین غار نمکی ثبت شده در جهان است. این غار، یکی از سایت های تاریخی ژئوپارک قشم، با قدمت بیش از 500 میلیون است. قندیل های نمکی و کفپوش های کریستالی موجود در غار نمکدان قشم به شکل زیبایی این غار را سفید پوش کرده است.

موزه ژئوپارک  

موزه ی ژئوپارک قشم را نیز می توان مهمترین سایت فرهنگی ژئوپارک قشم دانست. این موزه به عنوان بزرگترین موزه طبیعی و انسان شناسی موجود در خاورمیانه شناخته می شود و با مساحتی بالغ بر 6000 مترمربع در سال 1374  به بهره برداری رسید. از بخش های متفاوت این موزه ی بزرگ و خاص می توان به بخش های فسیل شناسی، بخش موجودات دریایی و پرنده شناسی آن اشاره کرد.

پارک زیتون قشم

پارک زیتون قشم که جزو پارک های ساحلی در جزیره است است. این پارک در خیابان دریا مقابل تقاطع بلوار چارباغ و خیابان دریا واقع شده و 24 ساعته میزبان مسافران است. اگر بخواهیم پارک زیتون قشم را در یک جمله توصیف کنیم باید بگویم پارکی شگفت انگیز، که مانند یک نقطه ی اتصال بین فضای شهری، فضای سبز و دریا است.

جاهای دیدنی قشم و درگهان

در پارک زیتون قشم، تفریحاتی مثل شن بازی در ساحل، آب تنی در دریا، تماشای غروب و غواصی زیر آب های آبی خلیج فارس تجربه ای تکرار ناشدنی را برای شما خواهد ساخت. همچنین محوطه ی بیرونی هتل فولتون قشم که در سال 1396 ساخته شده است، نیز در داخل این پارک قرار دارد.

قلعه پرتغالی ها

اگر به بناهای به جا مانده از دوران مختلف تاریخی علاقه دارید می‏توانید در ضلع شمالی جزیره‌ی قشم میهمان قلعه پرتغالی ها باشید. این قلعه نظامی مربوط به دوران تسلط ارتش پرتغال بر جزایر جنوبی کشورعزیزمان ایران است. این قلعه در دوران عمر خود شاهد اتفاقات متعددی از قبیل تسلط پرتغالی ها بر دریای عمان تا فتح این قلعه توسط امام قلی خان و برافراشتن پرچم ایران بوده است.

معرفی جاذبه های گردشگری درگهان قشم

فاصله درگهان تا قشم حدودا 20 دقیقه با ماشین است. درگهان را معمولا با بازارهای خریدش می شناسند اما اگر مایل باشید میتوانید برای اقامت در کنار ساحل خلیج فارس از اقامتگاهی بوم گردی کنار اسکله نیز استفاده کنید. در ادامه برخی از بازار های اصلی منطقه درگهان را به شما معرفی خواهیم کرد.

جاهای دیدنی قشم و درگهان

بازار قدیم درگهان قشم

وقتی در کوچه ی مارپیچ بازار قدیم درگهان قشم قدم میزنید جلوه های اصالت و قدمت آن برای شما خودنمایی می کنند. کالاهایی مثل انواع پوشاک مردانه و زنانه، لوازم آرایشی بهداشتی و بدلیجات تزئینی در بازار قدیم درگهان عرضه می شوند. بیشتر فعالیت کاسبان مغازه های بازار قدیم درگهان عمده فروشی است اما در برخی موارد اجناس با کیفیت با قیمت مناسب نیز به صورت تک فروشی در بازار پیدا می شوند. شاید اغراق نباشد اگر بگوییم بیشتر بازار ایران اجناس مورد نیاز خود را از درگهان به صورت عمده خرید می کنند.

بازار مروارید درگهان قشم

بازار مروارید نیز یک مجموعه تجاری 2 طبقه است که به عنوان یکی از مراکز خرید قشم به حساب می آید. کاسبان این بازار نیز مثل بازار قدیم درگهان معمولا اجناس خود را که در بیشتر موارد شامل پوشاک مردانه و زنانه و همچنین کیف و کفش های مجلسی هستند را به صورت عمده عرضه می کنند. قیمت مناسب اجناس عرضه شده در این بازارها باعث شده تا بیشتر مغازه داران سراسر کشور برای خرید عمده ی خود بازارهای درگهان را انتخاب کنند.

در این مقاله لیستی از جاهای دیدنی قشم و درگهان، آورده شده تا شما با توجه به فاصله این مکان ها تا اقامتگاه ها، بهترین انتخاب را هنگام رزرو هتل های قشم، داشته باشید. همچنین از این جاذبه ها بازدید کرده و از سفرتان لذت ببرید.

جاهای دیدنی قشم و درگهان

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]