پارک ودنخا مسکو

پارک ودنخا مسکو

این نمایشگاه و پارک زیبا و بزرگ در شمال شرقی مسکو و در نزدیکی ایستگاه مترویی به همین نام است. حروف (V.D.N.Kh) خلاصه کلمات روسی نمایشگاه دستاوردهای اقتصادی اتحاد شوروی است. سالن‌های نمایشگاه پس از فروپاشی شوروی در اختیار شرکت‌های تجاری قرار گرفت.
این محل در سال ۱۹۳۹ با عنوان نمایشگاه سراسری کشاورزی گشایش یافت. در دوران جنگ نمایشگاه تعطیل و در سال ۱۹۵۴، ۱۰ سال پس از جنگ مجدداً بازگشایی شد.
در سال ۱۹۵۹ این نمایشگاه از انحصار محصولات کشاورزی خارج شد و به تمامی محصولات تولیدی اختصاص یافت. هر یک از جمهوری‌های شوروی سابق برای خود سالن مخصوص داشتند. ودنخا دارای ساختمان ها، مجسمه‌ها و دیگر نمودهای معماری بسیار زیبا است. محوطه نمایشگاه آن قدر بزرگ است که تماشای تمام بخش‌ها در یک روز میسر نیست. دریاچه مصنوعی، میدان ویژه نمایش و مسابقه حیوانات اهلی، چند شهر بازی، گلخانه و غیره از دیگر دیدنی‌های این محل است. در بسیاری از جشن‌ها و روزهای شادی در این محل مراسم متعددی برگزار می‌شود. امروزه این نمایشگاه به بازاری برای عرضه کالا و یا به عبارتی دیگر نمایشگاه دستاوردها و بازار محصولات خارجی و داخلی تبدیل شده است.
یکی دیگر از دیدنی‌های این منطقه مجسمه بزرگی است که در میدان مجاور ودنخا نصب شده که زن دهقان و مرد کارگر روسی را نشان می‌دهد.
پارک ودنخا مسکو
پارک ودنخا مسکو
پارک ودنخا مسکو
پارک ودنخا مسکو

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]