مقایسه شرایط مهاجرت به آلمان و مهاجرت به اسپانیا

مقایسه شرایط مهاجرت به آلمان و مهاجرت به اسپانیا

عده زیادی از مهاجران ایرانی در کشورهای اروپایی ساکن هستند. کشورهای مختلفی مانند آلمان (Germany)، اسپانیا (Spain)، انگلستان (England) و ... هر یک به دلایل مختلفی ممکن است برای مهاجرت مناسب باشند. شرایط پذیرش مهاجر در هر یک از این کشورها بسته به روش مهاجرتی متفاوت است. در ادامه این مطلب، دو کشور محبوب اروپایی یعنی آلمان و اسپانیا را از نظر روش‌های مهاجرتی مختلف مقایسه می‌کنیم.

مقایسه شرایط مهاجرت به آلمان و مهاجرت به اسپانیا

انواع روش‌های مهاجرت

پیش از آن که به مقایسه دو کشور آلمان و اسپانیا بپردازیم، بیایید مروری بر روش‌های مختلف مهاجرت داشته باشیم. بسته به نوع هدف، معیارها و شرایط شخصی، تمکن مالی و ...، می‌توانید یکی از روش‌های زیر را برای مهاجرت انتخاب کنید.

  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت از طریق سرمایه‎‌گذاری
  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت از طریق ازدواج یا تولد
  • مهاجرت کارآفرینی و راه‌اندازی استارتاپ

هر یک از این روش‌ها، یک مسیر منحصر به فرد را پیش‌روی متقاضیان مهاجرت قرار می‌دهند. مدارک مورد نیاز برای مهاجرت هم با توجه به کشور مقصد و روش مهاجرتی متفاوت است. مثلاً برای مهاجرت تحصیلی، تمامی مدارک تحصیلی و ریزنمرات شما باید ترجمه و معادل سازی شوند و برای مهاجرت کاری باید مدارک سوابق کاری قبلی را ارائه کنید. این موارد، نکاتی پایه و اساسی برای مهاجرت بودند که برای مهاجرت باید در نظر بگیرید. جزئیات بیشتر را در مهاجرت بخوانید. با مرور روش‌های مهاجرتی، زمان آن رسیده تا شرایط مهاجرت به دو کشور آلمان و اسپانیا را براساس این روش‌ها بررسی کنیم.

مهاجرت به آلمان یا اسپانیا؟

پاسخ به این سوال، به روش روش مهاجرتی و معیارهای شخصی شما برای مهاجرت بستگی دارد. اما می‌توان یک مقایسه کلی براساس شرایط این دو کشور داشت. در حالت کلی، برای درخواست مهاجرت به اسپانیا باید پاسپورت معتبر با حداقل 3 ماه اعتبار، چند قطعه عکس پاسپورتی، هزینه کافی برای پرداخت فرم تقاضا و ویزاهای لازم، ویزای معتبر، مدارک مبنی بر داشتن مکان زندگی در اسپانیا و نداشتن سابقه کیفری را ارائه کرد. این شرایط و مدارک برای آلمان نیز باید ارائه شوند. با این تفاوت که برای مهاجرت به آلمان، به ارائه مدک زبان آلمانی (در سطح A1, A2, B1, B2, C1, C2) نیاز دارید.

بیایید مقایسه خود را شروع کنیم:

مهاجرت از طریق کار

اسپانیا انواع ویزای کار طولانی مدت، ویزای بلوکارت، ویزای کار فصلی و ویزای Au Pair را برای این روش مهاجرتی ارائه می‌دهد که از طریق آن می‌توانید مجوز کار اسپانیا را بگیرید. داشتن جاب آفر یکی از الزامات مهاجرت کاری به اسپانیا است.

آلمان نیز انواع ویزای کاری، ویزای جستجوی کار، ویزای آوسبیلدونگ، ویزای خوداشتغالی، ویزای بلوکارت، کارت ICT و Au Pair ویزا را ارائه می‌دهد. درباره هر یک از این روش‌ها در مهاجرت به آلمان توضیحات بیشتری بررسی شده است. داشتن جاب آفر برای اکثر این روش‌های مهاجرت کاری به آلمان نیز الزامی است.

مهاجرت تحصیلی

آلمان یکی از 10 کشور دانشجوپذیر در دنیا است. هزینه تحصیل در این کشور اغلب رایگان و یا بسیار کم است. همچنین با داشتن ویزای تحصیلی آلمان، می‌توانید در طول تحصیل تا حداکثر 120 روز (یا 240 نیم روز) در این کشور کار کنید.

اسپانیا نیز امکان تحصیل رایگان و یا با هزینه‌های کم را برای دانشجویان خارجی فراهم می‌کند. اگر برای تحصیل اسپانیا را انتخاب می‌کنید، بهتر است هم به زبان انگلیسی و هم به اسپانیایی تسلط داشته باشید. آموزش در اغلب دانشگاه‌ها به زبان اسپانیایی است.

مهاجرت از طریق ازدواج یا تولد

در صورت ازدواج با یک شهروند اسپانیایی، می‌توانید اقامت این کشور را دریافت کنید. این امکان برای شهروندان یا افراد دارای اقامت دائم آلمان نیز وجود دارد. ازدواج باید به شکل رسمی و قانونی صورت گرفته و همسر دارای تابعیت باید توانایی حمایت مالی از شما را داشته باشد.

به طور خودکار به والدین فرزندان متولد شده در این کشور اقامت نمی‌دهد. اقامت فرزند نیز تنها در صورتی ممکن است که یکی از والدین غیرآلمانی یا اقامت دائم داشته و یا به مدت 8 سال در این کشور اقامت قانونی داشته باشد. درباره اسپانیا نیز، کودک زمانی تابعیت را اخذ می‌کند که یکی از والدین شهروند این کشور باشد.

مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری

برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری روش‌های متنوعی وجود دارد. شرایط هر یک از این روش‌ها برای دریافت اقامت و تابعیت را نیز باید در نظر بگیرید. برای مثال، در صورت خرید ملک در اسپانیا اگر می‌خواهید شهروندی یا اقامت دائم بگیرید، تا مدت معینی حق فروش ملک خود را نخواهید داشت. در مهاجرت به اسپانیا می‌توانید اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنید. در ادامه، انواع روش‌های سرمایه‌گذاری در آلمان و اسپانیا با سرمایه مورد نیاز برای آن بررسی شده است.

مقایسه شرایط مهاجرت به آلمان و مهاجرت به اسپانیا

سرمایه‌گذاری در اسپانیا

املاک و مستغلات:500,000 یورو

خرید سهام یا کسب‌و‌کار: 1,000,000 یورو

خرید اوراق قرضه دولتی: 2,000,000 یورو

سپرده بانکی در استرالیا:  1,000,000 یورو

سرمایه‌گذاری در آلمان

خرید اوراق قرضه دولتی یا سهام شرکت‌های آلمانی: 360,000 یورو

کارآفرینی و ارائه طرح تجاری: 100,000 یورو

استارتاپ: 50,000 یورو

کدام کشور برای مهاجرت بهتر است؟

دیدیم که روش‌های متنوعی برای مهاجرت وجود دارد که شرایط آن بسته به کشور مورد نظر متفاوت است. برای مثال، اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید باید مراحل زیر را دنبال کنید:

قدم اولِ مهاجرت به کشور آلمان، تعیین هدفتان از مهاجرت است.

قدم دوم، بررسی شرایطتان و پیداکردن بهترینِ روش مهاجرتی متناسب با این شرایط است.

قدم سوم شامل تکمیل مدارک، پرداخت هزینه‌ها و درخواست برای ویزاست. در این مرحله، درخواستتان بررسی شده و در صورت تایید، ویزایتان صادر می‌شود.

این مراحل برای کشورهای مختلف یکسان است. این که کدام کشور گزینه بهتری خواهد بود، به شرایط شما و هدفتان از مهاجرت بستگی دارد.

جمع‌بندی نهایی

آلمان و اسپانیا جزو محبوب‌ترین کشورهای اروپایی برای مهاجرت هستند. در این مطلب با مروری بر روش‌های مهاجرتی، سعی کردیم تا شرایط هر یک از این دو کشور را براساس هدف مهاجرت بررسی کنیم. اگر قصد مهاجرت به یکی از این کشورها را داشته و برای تصمیم‌گیری نهایی به یک جمع‌بندی نیاز دارید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

مقایسه شرایط مهاجرت به آلمان و مهاجرت به اسپانیا

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]