عجیب‌ترین قوانین دبی که شاید نشنیده باشید

عجیب‌ترین قوانین دبی که شاید نشنیده باشید

عجیب‌ترین قوانین دبی که شاید نشنیده باشید

بدون هیچ گونه تردیدی باید گفت که دبی، یکی از بهترین نقاط گردشگری جهان است. کمتر کسی پیدا می‌شود که از گشت زدن در این شهر لذت نبرد و از تفریحات شگفت انگیز آن لذت نبرد. همانند هر نقطه دنیا، کشور امارات و شهر دبی، قوانین خاص خود را دارد که علاوه بر شهروندان، کلیه مسافران نیز ملزم به رعایت آنها هستند؛ اما برخی از این قوانین عجیب به نظر می رسند؛ به نحوی که ممکن است، عدم اطلاع از آنها شما را به دردسر بیندازد.

اکثر کسانی که قصد مسافرت به دبی را دارند، با قوانینی مثل ممنوعیت کشیدن سیگار و قلیان در اماکن عمومی، آشنا هستند؛ اما در بخش های بعدی نوشتار، عجیب ترین قوانین دبی را بیان خواهیم کرد که شاید حتی به گوشتان نخورده باشند. بی تردید دانستن این قوانین، باعث می شود که سفر امن و مطمئنی، پیش رو داشته باشید.

1.ممنوعیت عکس برداری از حوادث

به احتمال زیاد درباره ممنوعیت عکس برداری از شهروندان، همچنین ساختمان‌ های دولتی و نظامی دبی، چیزهایی شنیده اید؛ اما علاوه بر اینها، تهیه عکس از سوانح رانندگی یا حوادث هوایی در دبی ممنوع است و جریمه سنگینی دارد. با عکس برداری از صحنه تصادف و انتشار آن در شبکه های اجتماعی، نه تنها مشمول جریمه ای بالغ بر سه میلیون درهم امارات خواهید شد، بلکه احتمال اخراج شما از کشور نیز زیاد است.

2.چک کردن گوشی موبایل دیگران ممنوع است

یکی از عجیب ترین قوانین دبی این است که شما حق ندارید، گوشی دیگران را چک کنید. جریمه انجام این کار، شش ماه حبس یا پرداخت جریمه نقدی، بین صد تا پانصد هزار درهم است.

3.ناسزا گفتن جرم است

ناسزا گفتن یا به کار بردن کلمات رکیک در دبی، جرم محسوب می گردد. برای چنین حرمت شکنی، یک سال زندان یا جریمه ای سنگین (تا ده هزار درهم) در نظر گرفته می شود؛ اما مسئله عجیب تر این است که فحش دادن در شبکه های اجتماعی و حتی استفاده از استکیر ناهنجار در فضای مجازی نیز توسط پلیس سایبری به عنوان جرم تشخیص داده شده؛ مشمول بیش از 250 هزار درهم جریمه خواهد گشت.

4.ممنوعیت مصرف خوراکی در وسایل نقلیه عمومی

خوردن و آشامیدن در وسایل نقلیه عمومی دبی (مترو، اتوبوس، تاکسی و ...) ممنوع است. عدم توجه به این قانون، می تواند، جریمه ای بالغ بر صد درهم به همراه داشته باشد.

عجیب‌ترین قوانین دبی که شاید نشنیده باشید

5.به همراه داشتن مواد خوراکی حاوی خشخاش

به طور کلی کشور امارات، قوانین سخت گیرانه ای در خصوص مواد مخدر دارد. به احتمال زیاد، مطلع هستید که در سفر به دبی، حق حمل داروهای کدئین دار را نخواهید داشت؛ اما مسئله به ممنوعیت داروی حاوی مخدر محدود نشده و هر گونه ماده غذایی دارای خشخاش را شامل می شود.

دانه های خشخاش از گیاهی با همین نام به دست می آیند و ماده اولیه ساخت تریاک و هروئین به شمار می روند. هر چند که ممکن است، در برخی کشورها، مصرف نان یا پودرهای تقویتی حاوی خشخاش، امری عادی تلقی شود؛ حمل چنین خوراکی هایی در دبی، مشمول حبس و جریمه سنگین خواهد بود.

6.جرائم اینترنتی عجیب دبی

در بسیاری از کشورها به راحتی می توان از فیلترشکن یا وی پی ان استفاده کرد؛ اما انجام این کار در دبی، منجر به پرداخت جریمه نقدی از پانصد هزار تا دو میلیون درهم خواهد شد؛ همچنین شما مجاز نیستید، از آی پی نادرست استفاده کنید.

یکی دیگر از قوانین عجیب مربوط به اینترنت در دبی، این است که در صورت عدم رعایت قانون کپی رایت و دانلود غیرقانونی، جریمه هنگفتی باید بپردازید.

عجیب‌ترین قوانین دبی که شاید نشنیده باشید

7.جمع آوری کمک های مردمی

شاید باورتان نشود، اما جمع آوری کمک های مردمی برای انجام کارهای خیر در دبی، فریبکاری به شمار رفته و جرم است؛ به نحوی که احتمال دارد، تا 500 هزار درهم جریمه داشته باشد. در موارد خاص، می توان برای جمع آوری کمک های نقدی یا غیر نقدی، مجوزهای لازم را از اداره فعالیت های خیرخواهانه اسلامی اخذ نبود؛ اما در صورت نداشتن تاییدیه های لازم، به هیچ عنوان مجاز به پخش آگهی جهت دریافت صدقات نخواهید بود.

8.ممنوعیت تردد با ماشین کثیف

اگر با ماشین شخصی به دبی می روید، یا قصد دارید، پس ورود به امارات، از خودروی کرایه ای استفاده کنید، باید در جریان باشید که عبور و مرور با ماشین کثیف و گل آلود در دبی، ممنوع می باشد. در صورت حرکت کردن با اتومبیل کثیف در خیابان های دبی، به جرم زشت جلوه دادن شهر، محکوم به پرداخت جریمه سنگین (مثلاً سه هزار درهم) می شوید.

عجیب‌ترین قوانین دبی که شاید نشنیده باشید

9.ممنوعیت شست و شوی ماشین

علاوه بر پرهیز از حرکت با ماشین کثیف، در دبی، شما مجاز به شستن اتومبیل در خیابان یا منطقه مسکونی نیستید. برای شستشوی خودرو در این شهر، باید حتماً به کارواش یا مکان های مخصوص واقع در پمپ بنزین‌ها و مراکز خرید مراجعه کنید.

10.شایعه پراکنی در دبی جرم است

یکی دیگر از قوانین عجیب و غریب دبی که شاید برخی افراد به آن توجه نکنند، این است که انتشار اخبار نادرست در شبکه های اجتماعی، به معنای سلب آسایش عمومی تلقی شده و جرم بزرگی محسوب می گردد. مجازات چنین جرمی، سه سال زندان و پرداخت جریمه نقدی، تا یک میلیون درهم است.

خرید تفریحات دبی

هدف از آشنایی با قوانین دبی، سفر به این شهر شگفت انگیز و بهره بردن از سرگرمی های آن است. ما از میان همه روش های خرید بلیط تفریحات دبی ، سایت و مجموعه دبی باما را پیشنهاد می کنیم. از طریق این سایت می توانید، تخفیف تفریحات دبی را دریافت نمایید؛ به علاوه، دبی باما، راهنمایی های لازم برای سفر را ارائه داده و سفری امن و سرشار از لحظات خوش را برایتان به ارمغان می آورد.

هزینه تفریحات دبی

هزینه تفریحات دبی به عوامل گوناگونی از جمله نوع سرگرمی، ویژگی های مکان و زمان سفر بستگی دارد؛ به عنوان مثال هزینه تفریحات آبی با سافاری دبی متفاوت است؛ همچنین هزینه پارک آبی آتلانتیس با قیمت پارک آبی وایلد وادی فرق دارد. با خرید بلیط از سایت دبی باما، کمترین هزینه را برای تفریحات خود پرداخت خواهید کرد.

عجیب‌ترین قوانین دبی که شاید نشنیده باشید

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]