عجیب‌ترین میوه دنیا

عجیب‌ترین میوه دنیا

دوریان (Durian) که به سلطان میوه‌ها معروف است , در جنوب شرقی آسیا کشت می‌شود .دوریان میوه ایست با بوی قوی و پوسته ای ضخیم و محکم که باز کردن پوست آن نیازمند چاقوی تیز یا ساتور می‌باشد و البته مهارت خاصی می‌طلبد.
اندازه دوریان معمولا حدود 20 تا 30 سانتی متر در طول و 15 سانتی متر در عرض است . وزن این میوه غالبا ا تا 3 کیلوگرم (2تا 7 پوند) است، رنگ پوست آن سبز و قهوه ای و رنگ میوه خوراکی , زرد کم رنگ می‌باشد.
کشف این میوه 600 سال قدمت دارد، این میوه بومی منطقه مالزی، اندونزی و برونئی میباشد.
دوریان عطر و طعم بسیار متفاوتی از میوه را دارد.بعضی‌ها آن را کاستارد با طعم بادام ، و عده ای آن را حال بهم زن توصیف میکنند، چیزی که در این میوه بسیار مهم است تازگی و نوع آن از نظر مرغوبیت آن است، به شما پیشنهاد میکنیم اگر میخواهید دوریان را تست کنید حتما نوع خوب آن را تست کنید . بهتر است اولین بار به همراه دوستی با تجریه در این زمینه آن را امتحان کنید و به جمع عاشقان این میوه بپیوندید.این میوه بدلیل داشتن طبعی گرم , دمای بدن را افزایش می‌دهد , لذا توصیه میشود در خوردن آن زیاده روی نکنید. می‌توانید دوریان را به همراه منگو استیم (Mango Steam) که طبعی سرد دارد میل نمایید.قیمت هر کیلو دوریان وارداتی حدود 25 رینگت و تولید بومی کشور مالزی حدود 10 رینگت است.



عجیب‌ترین میوه دنیا
عجیب‌ترین میوه دنیا
عجیب‌ترین میوه دنیا
عجیب‌ترین میوه دنیا

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]