بابانوئل کیست؟

بابانوئل کیست؟

اسقف کلیسای شهر میرا در آسیای صغیر (آناتولی) شخصی بود به نام «سن نیکلاس» یا سانتا کلاوز که در قرن چهارم میلادی زندگی می‌کرد. سن نیکلاس 8 گوزن داشت که با آنها به مناطق گوناگون می‌رفت و به مناسبت‌های مختلف به بچه‌ها هدیه می‌داد.
یک بار که به ایتالیا رفته بود متوجه شد که اشراف زاده ای در آنجا فقیر شده و هیچ پولی برای تأمین هزینه عروسی سه دخترش ندارد. او تصمیم گرفت که به این خانواده کمک کند و یک کوله پر از سکه‌های طلا را از کنار درز پنجره به داخل خانه آنها بیندازد.
شب اول و دوم با موفقیت کارش را انجام می‌دهد، اما شب سوم پنجره بسته بود و او مجبور شد از راه دودکش شومینه، کیسه سکه را به داخل خانه بیندازد.
پس از درگذشت او، تعدادی از کشیشان هدیه دادن به بچه‌ها را ادامه دادند و این سنت حفظ شد. کشیشان برای یادآوری خاطره سن نیکلاس سوار بر اسب سفید یا قاطر سفید شده و به بچه‌ها هدیه می‌دادند.
به این ترتیب «بابانوئل» به عنوان یکی از نمادهای اصلی شب کریسمس یعنی شب میلاد عیسی مسیح (نوئل به معنی میلاد) با ظاهر یک پیرمرد چاق با زیش سفید بلند و لباسی قرمز برای بچه‌ها هدایایی می‌آورد. البته فقط برای بچه‌های خوب !
هنگام کریسمس، مردم جوراب‌ها را در انتظار بابا نوئل می‌آویزند. زیرا اعتقاد بر این است که سن نیکلاس کیسه را از دودکش طوری انداخته که داخل جورابی افتاده که برای خشک شدن به کنار شومینه آویخته بودند !
بابانوئل کیست؟
بابانوئل کیست؟
بابانوئل کیست؟

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]