آموزش زبان آلمانی از صفر تا پیشرفته

آموزش زبان آلمانی از صفر تا پیشرفته

آموزش زبان آلمانی از صفر تا پیشرفته

آموزش زبان آلمانی این روزها بسیار طرفدار پیدا کرده است و زبان آموزان زیادی در این مسیر قدم می گذارند. اما برخی تصور می کنند که این مسیر بسیار ناهموار و دشوار است. اما آموزشگاه زبان ملل (melalinstitute.com) این اطمینان را به شما زبان آموزان عزیز می دهد که این زبان را می توانید به صورت اصولی و با متدی بسیار جذاب یاد بگیرید. افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند باید قبل از هر چیزی به آموزش و یادگیری این زبان بپردازند.

یادگیری زبان آلمانی چقدر طول می کشد؟

کمتر کسی پیدا می شود که این سوال را در ذهن خود حلاجی نکند. مدت زمان آموزش زبان آلمانی برای زبان آموزان و علاقمندان سوالی پر چالش است؟ باید گفت که سرعت یادگیری این زبان تا حد زیادی در دست خود زبان آموزان می باشد. تلاش، جدیت و تمرین مداوم یادگیری این زبان را تحت تاثیر قرار می دهد. انتخاب یک متد آموزشی درست می تواند علاقه شما را افزایش داده و سرعت یادگیری را نیز بالا ببرد. طبق تحقیقات انجام شده به این نتیجه رسیده اند که این مدت زمان شاید حدود سی هفته یا ۷۵۰ ساعت به طول بیانجامد.

زبان آموزانی که بتوانند در طول هفته ۲۵ ساعت از وقت خود را به یادگیری زبان آلمانی اختصاص دهند و در طول روز حدود سه ساعت به تمرین بپردازند می توانند این مدت زمان را تحت کنترل خود قرار دهند. داشتن یک معلم خوب می تواند مسیر را بسیار هموارتر بسازد. همچنین تمرین مداوم و روزانه باید در برنامه قرار بگیرد. خواندن و مطالعه کتاب های آلمانی، گوش دادن به مکالمات به زبان آلمانی، گوش‌ دادن به فایل های صوتی و موسیقی و اخبار و یادداشت نمودن لغات و واژه های جدید و تمرین و تکرار مداوم و استفاده از اپلیکیشن های آموزشی می تواند به میزان چشمگیری سرعت یادگیری زبان آلمانی را افزایش دهد‌.

اساتید برجسته آموزشگاه زبان ملل می توانند راهکارهای بسیار صحیح و مهمی در اختیار شما قرار دهند و با تکنیک های به روز آموزشی شما را به قله پیشرفت می رسانند. شرکت در دوره های آموزشی موسسه ما بهترین روش برای پیشرفت است چرا که دریچه های موفقیت را باز خواهند کرد و شما می توانید افق رویاهای خود را مشاهده نمایید.

آموزش زبان آلمانی سطح ابتدایی

تمام زبان آموزان و علاقمندان باید آموزش زبان آلمانی را از سطح ابتدایی یا همان A1 اغاز نمایند. در آموزشگاه زبان ملل این دوره با قدرت و تحت نظارت اساتید برجسته و با تجربه برگزار می شود. سابقه ما در این زمینه و پیشرفت زبان آموزان گذشته نشان دهنده سطح عالی ما می باشد. در این سطح شما با اصول مقدماتی این زبان آشنا خواهید شد.

آموزش زبان آلمانی از صفر تا پیشرفته

در سطح ابتدایی ما چه موضوعاتی را درک می کنیم؟

همان گونه که بیان شد در سطح ابتدایی آموزش زبان آلمانی، زبان آموزان کلیه نکات مقدماتی و پایه ای را یاد می گیرند. سطوح آموزشی زبان آلمانی توسط سازمان CEFR مشخص خواهد شد و در موسسه ما طبق همین اصول آموزش داده می شود. در سطح مقدماتی، زبان آموزان با کلمات روزمره و جمله های ابتدایی و پایه ای آشنا می شوند.

درک از نیازهای عمومی و بیان آن ها دستاورد این سطح است. این آغاز یادگیری زبان آلمانی است. همچنین زبان آموزان این توانایی را پیدا می کنند که خود را معرفی نمایند. اطلاعات مهم درباره خانواده، خرید، کار و محیط اطراف به خوبی در این سطح ابتدایی آموزش داده می شود و زبان آموزان می توانند ارتباط خود را با این زبان آغاز نمایند.

گرامر سطح ابتدایی

همه می دانید که گرامر هر زبان چارچوب ساختار جمله را در خود دارد و با این قوانین می توان جمله ها را به روش صحیح نوشت و ارتباط برقرار نمود. در آموزشگاه زبان ملل با بهترین متدها و تکنیک ها می توانید از پایه گرامر را یاد بگیرید. آشنایی با افعال و موقعیت قرار گرفتن آن ها در جمله اهمیت زیادی دارد و در این سطح به این نکته پرداخته می شود.

زبان آموزان یاد می گیرند که حروف اول اسامی را بزرگ بنویسند و یاد می گیرند که چه کلماتی باید همیشه با حروف بزرگ نوشته شوند. ترتیب قیدها در زبان آلمانی از دیگر نکات گرامری در این سطح است. همچنان در این سطح درباره جنسیت اسم ها در زبان آلمانی صحبت خواهد شد. تمام حالت های زبان آلمانی را در این سطح آموزش داده می شود‌. همچنین تمام حالت های جمع در زبان آلمانی را می توان در این سطح مبتدی فرا گرفت. زمان ها نیز نکته مهمی در این سطح است و‌ آموزش زبان آلمانی را برای زبان آموزان راحت تر و اصولی تر می سازد.

آموزش زبان آلمانی سطح متوسط

زبان آموزان پس از این که دوره ابتدایی یا مقدماتی را با موفقیت پشت سر گذاشتند وارد سطح متوسط خواهند شد. زبان آموزان با گذراندن سطح متوسط به توانایی های جدیدی دست پیدا می کنند و قادر خواهند بود زبان آلمانی را به صورت استاندارد مورد استفاده قرار دهند. این افراد این توانایی را دارند که درباره مسائل آشنا نکات مهم و اصلی را درک نمایند‌. در واقع می توانند در سفر به آلمان گلیم خود را از آب بکشند. از پس مشکلات خود بر بیایند.

در سطح متوسط ما چه موضوعاتی را درک می کنیم؟

زبان آموزان با بیان جملات ساده هدف خود را مشخص می سازند و حتی می توانند درباره موضوعات مورد علاقه خود ابراز عقیده نمایند. همچنین قادر خواهند بود متون دشوار را مطالعه و درک نمایند. این توانایی در این افراد قوت می گیرد که در زمینه تخصصی خود موضوعات مهم‌ را بیان نمایند و درباره آن بحث نمایند. در گفتگوها مختلف می توانند شرکت کنند ‌و ابراز عقیده نمایند‌. این پیشرفت نتیجه آموزش زبان آلمانی با روش صحیح می باشد.

گرامر سطح متوسط

در سطح متوسط آموزش زبان آلمانی بسیار جذاب تر خواهد شد و نکات بیشتری برای آموزش وجود دارد. این افراد می توانند در مهاجرت به آلمان بسیار موفق عمل کنند و تسلط خوبی روی نکات گرامری دارند‌. در این سطح روی یادگیری ساعت و وقت و اعلام نمودن تاریخ و ساعت تمرکز زیادی صورت می گیرد.

روش های متعددی برای این کار به زبان آموزان آموزش داده می شود. بیان تاریخ نیز در این سطح متوسط به صورت کامل یاد گرفته می شود. نکته مهم گرامری دیگر در این سطح صرف فعل ها در زبان آلمانی می باشد. افعال با قاعده و بی قاعده شناخته می شود و طرز استفاده از آن ها به طور دقیق و اصولی آموزش داده می شود.

در کل در سطح متوسط انواع فعل ها به زبان آموزان یاد داده می شود. افعال جداشدنی و افعال جدانشدنی را به طور کامل می‌شناسند. نکته مهم دیگر در این سطح ساخت صفت از اسم و فعل می باشد. شما با دانستن این گرامر می توانید به راحتی صفت های مختلف را بسازید و نیاز به حفظ کردن آن‌ها نمی باشد. همچنین یاد می گیرید که از صفت های مختلف اسم بسازید. همچنین زبان آموزان این توانایی را دارند که جملات آرزویی زیبایی را بسازند و از افعال کمکی استفاده نمایند.

آموزش زبان آلمانی از صفر تا پیشرفته

آموزش زبان آلمانی سطح پیشرفته

زبان آموزانی که به سطح پیشرفته از آموزش زبان آلمانی می رسند تا حدود زیادی مسیر پیشرفت را طی نموده اند. این افراد توانایی دارند که متون بسیار طولانی و سنگین که پر از واژه های سطح بالا می باشد را  درک نمایند. زبان آموزان قادر هستند بسیار روان و زیبا صحبت نمایند و بدون آمادگی قبلی در هر جلسه ای ابراز عقیده کنند‌.

در سطح پیشرفته ما چه موضوعاتی را درک می کنیم؟

در قسمت قبل برخی از پیشرفت های این سطح را بیان نمودیم. سطح پیشرفته زبان آموزان را به درجه ای از دانش زبانی می رساند که بتوانند به راحتی و در سطحی بالا اهداف خود را بیان نمایند. هر آن چه که می خوانند یا می شنوند را سریع درک کرده و مشکلی از بابت این قضیه ندارند‌. این زبان آموزان این قابلیت را دارند که از منابع مختلف اطلاعات کتبی یا شفاهی لازم را در موضوعات مختلف جمع بندی نموده و به کار ببرند.

گرامر سطح پیشرفته

آموزش زبان آلمانی و هر زبان دیگری در گروی آموختن نکات گرامری می باشد. زیان آموزانی که در مسیر آموزش زبان آلمانی به سطح پیشرفته رسیده آمد تسلط زیادی روی این زبلن پیدا کرده اند. از نکات مهم گرامری در این سطح شیوه منفی کردن جمله ها در زبان آلمانی می باشد.

در زبان آلمانی دو شیوه برای منفی کردن جملات وجود دارد که در این سطح کاملا با آن ها آشنا خواهید شد. همچنین زبان آموزان سطح پیشرفته می توانند به نکته مهم منفی مردن صفت در زبان آلمانی تسلط پیدا کنند. استفاده از تاکید در جملات نکته گرامری بسیار مهمی در آموزش زبان آلمانی است که در این سطح آموزش داده خواهد شد‌. در این سطح زبان آموزان باید یاد بگیرند که به روش های مختلف منظور خود را بیان نمایند.

رابطه اسم ها و فعل ها در این سطح یاد گرفته می شود. این نکات بسیار اهمیت دارند و به تسلط شما بر زبان آلمانی کمک خواهد کرد. به عنوان مثال شما باید مفهوم حداقل و خدامثر را نیز دریابید. در کل با رسیدن به سطح پیشرفته این فرصت را دارید که تمام ریزه کاری های زبان آلمانی را فرا بگیرید.

چقدر طول می کشد از سطح ابتدایی به سطح پیشرفته برسیم؟

قبلا نیز از این دغدغه زبان آموزان صحبت کردیم. همه این سوال را در ذهن خود دارند که طی چه مدت از سطح ابتدایی به سطح پیشرفته می رسند. اما باید بدانید که تمام این مسائل دست شما خواهد بود. انگیزه زبان آموزان برای یادگیری این زبان و هر زبان دیگری اهمیت زیادی دارد و می تواند سکان کشتی را در دست بگیرد اگر هدف زبان آموز مهاجرت و تحصیل در کشور آلمان باشد، باید مسیر خود را با سرعت بیشتر و تنظیم شده تری طی نماید.

اما اگر برای علاقه می خواهید در این مسیر گام بردارید می توانید سرعت کشتی خود را کم تر کنید. افرادی که از قبل با زبان انگلیسی آشنایی دارند راحت تر و در مدت زمان کمتری می توانند زبان آلمانی را نیز یاد بگیرند. تلاش و جدیت و پشتکار مهم ترین عامل در فراگیری زبان‌ می باشد و می تواند سرعت یادگیری را نیز کنترل نماید.

فرقی ندارد که در کدام سطح از یادگیری زبان قرار دارید باید همت خود را بالا برده و روزانه برای تمرین و تکرار وقت بگذارید. در غیر این صورت موفقیت زیادی حاصل نمی شود. سعی کنید در طول روز حداقل سه تا چهار ساعت را برای آموزش زبان آلمانی و تمرین وقت بگذارید. در کل در هفته باید حدود ۲۵ ساعت از وقت خود را به زبان آلمانی اختصاص دهید.

در زندگی روزمره خود زبان آلمانی را دخیل کنید و تمام فعالیت های خود را به این زبان گفتگو نمایید. حتی می توانید در تنهایی خود آلمانی صحبت کنید. در دوره های آلمانی آموزشگاه زبان ملل شرکت کرده و تحت نظارت اساتید برجسته ما به آموزش و یادگیری زبان آلمانی بپردازید. متدها و تکنیک های این اساتید بسیار به روز و عالی می باشد. در کل طبق تحقیقات برای رسیدن به سطح پیشرفته در زبان آلمانی حدود سی هفته یا ۷۵۰ ساعت وقت نیاز است البته در شرایطی که ساعات تمرین روزانه را طبق برنامه درست انجام دهید.

آموزش زبان آلمانی از صفر تا پیشرفته

عبارات پر کاربرد زبان آلمانی

در این قسمت از مقاله درباره آموزش زبان آلمانی تعدادی از عبارت ها و لغات مهم برای امورات روزانه را تقدیم خواهیم کرد.

Tag, hallo, servus : سلام، درود

Tschüs, tschau: خدا حافظ به صورت دوستانه

Guten margen: صبح بخیر

Gute nacht: شب بخیر

Guten abend: عصر بخیر

Auf wiedersehen: خدا نگه ار، به امید دیدار

Bis später: تا بعد

Bitte: لطفا

Bis bald : بعدا می بینمت، به زودی می بینمت

Danke schön, danke sehr: ممنون، خیلی ممنون

Es tut mir leid: ببخشید، متاسفم

Wie geht es ihnen?: حال شما چطور است؟

Wie geht's?: چطوری؟ دوستانه

Es freut mich: از آشنایی با شما خوشبختم.

Wie heiBt du?: اسمت چیه؟

Ich heiBe ...: اسم من ...

Woher kommst?: اهل کجایی؟

Ich komme aus ...: من اهل ... هستم

Wie alt bist du?: چند سالته ؟

Ich bin ... Jahre alt. : من .... سالم است. من .... سن دارم.

این عبارت ها بسیار پرکاربرد هستند و باید برای ایجاد روابط ساده و اولیه بلد باشید‌.

سخن پایانی

در این دانشنامه موضوع آموزش زبان آلمانی را مورد بررسی قرار دادیم و تمام سطوح را معرفی نمودیم. آموزشگاه زبان ملل با برگزاری دوره های آموزشی زبان آلمانی یادگیری این زبان‌ را برای زبان آموزان و علاقمندان بسیار لذت بخش می سازد. تکنیک های به روز اساتید این موسسه آموزش اصولی و صحیح را برای زبان آموزان تدارک می بیند و آن‌ ها را تشویق به تمرین و تکرار می نمایند.

آموزش زبان آلمانی از صفر تا پیشرفته
آموزش زبان آلمانی از صفر تا پیشرفته
آموزش زبان آلمانی از صفر تا پیشرفته

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]