توضیحات

ویرایش
اسنورکلینگ در واقع غواصی بدون کپسول است و در آن فرد فقط از عینک غواصی (ماسک)، لوله (اسنورکل) و کفش غواصی (کلمه کفش غواصی اشتباه است و منظور فین یا همان وسیله ای است که به پا متصل میشود تا به غواص کمک میکند حجم بیشتری از آب را جابجا کند و در نتیجه سریعتر حرکت کند) استفاده می‌کند.
این فعالیت بیشتر در سواحل مرجانی انجام می‌شود که هم کم عمق است و هم تنوع ماهیان بیشتری وجود دارد تا لذت آن دو چندان شود. از جمله بهترین سواحل دنیا برای اسنورکلینگ می‌توان به جزایر دریای کارائیب، سواحل مرجانی استرالیا، جزایر مالدیو، جزایر قناری و بسیاری از مجمع الجزایر جزایر اقیانوسیه اشاره کرد.برای اسنورکلینگ باید اصول شنا کردن مانند نفس‌گیری، ماندن روی سطح آب و نحوه حرکت در آب را بلد باشید و در اینصورت حتی در تجربه اول هم به راحتی کار با این تجهیزات را فرا خواهید گرفت.
کسانی که تجربه اسنورکلینگ را دارند تأیید می‌کنند که شنا با این ابزارها بسیار آسان‌تر است و خستگی کمتری را برای انسان ایجاد می‌کند.
در اینجا به چند نکته‌ای که معمولاً برای مبتدیان مشکل ایجاد می‌کند می‌پردازم.
الف- معمولا شیشه داخلی ماسک شما ...مشاهده کامل متن بخار می‌کند که اتفاقی بسیار متداول است. می‌توانید از اسپری‌های ضدبخار استفاده کنید. اگر در دسترس نبود یک قطره مایع ظرفشویی یا شامپوی شفاف داخل هر شیشه بچکانید و با انگشت آنرا بر روی شیشه پخش کنید.
اگر آن هم موجود نبود آب دهان آخرین راهکار است.
ب- معمولا آب وارد ماسک می‌شود و جلوی دید شما را می‌گیرد. این مشکل بخصوص برای آقایانی که ریش و سبیل دارند بیشتر اتفاق می‌افتد. ابتدا زمانی که ماسک را به صورت می‌گذارید دقت کنید که همه موهای سر خود را به بالا بدهید تا زیر ماسک نروند زیرا باعث ورود آب می‌شوند.
سپس کش ماسک را محکم کنید به اندازه‌ای که ماسک روی صورت شما محکم قرار گیرد اما به بینی و پیشانی فشار وارد نکند. دقت کنید که گوش‌های شما زیر کش قرار نگیرند چون در دراز مدت آزار دهنده خواهد بود.
موقع ورود به آب هم نرم و آهسته وارد شوید تا ماسک جابجا نشود و باعث ورود آب به ماسک شود.
حال اگر در داخل آب بودید و آب وارد ماسک شد، نیازی نیست به سطح بیایید و ماسک را از صورت بردارید. کافیست سر خود را عمودی نگه دارید و با فشار، هوا را از بینی خارج کنید.
فشار هوای خارج شده از بینی، آب ماسک را به همراه خود خارج خواهد کرد.
ج- آب وارد لوله هوا می‌شود. در لوله‌های جدید این مشکل با قرار دادن یک سوپاپ حل شده و به محض اینکه لوله داخل آب می‌رود مسیر آن بسته می‌شود و اجازه ورود آب را نمی‌دهد.
در لوله‌های قدیمی‌تر هم کافیست یک فوت محکم داخل لوله بکنید تا آب از لوله خارج شود و سپس راحت تنفس کنید.
دقت کنید زمانی که به زیر سطح آب می‌روید و هوای ریه خود را خارج می‌کنید، موقع بالا آمدن لوله را از دهان خارج کنید تا موقع نفس گرفتن آب وارد دهان شما نشود.
د- چون داخل آب هستید ممکن است متوجه سوختگی پوست خود نشوید. به شدت توصیه میکنم با لباس شنا که آستین دارد به این فعالیت بپردازید و در غیر اینصورت از کرم‌های ضد آفتاب که ضد آب هم هستند استفاده کنید و کل پشت بدن خود، حتی پاشنه‌ها را کرم بزنید.
کرم‌های معمولی در داخل آب در کمتر از یک ربع شسته می‌شوند و اثر خود را از دست می‌دهند.
در آخر توصیه میکنم لوازم شخصی خود را داشته باشید زیرا در بسیاری از سواحل ممکن است فین مناسب پای شما و یا ماسک مناسب صورت شما یافت نشود و یا کیفیت مطلوب را نداشته باشد.

منبع:http://shahabcheraghi.com/
رودخانه کیناباتانگان

رودخانه کینابا...

رودخانه کیناباتانگان در ایالت صباح در جزیره بورنئو مالزی است. در کنار رودخانه،بسیاری از گونه‌های جانوری مختلف عجیب و غریب را می‌توان همانطور که آرام با یک قایق کوچک از روی رودخانه در حرکت هستید می‌توانید حیوانات مختلفی را در کنار رودخانه ببینید و لذت ببرید و همانطور آرام به کشف سرزمین ص...

اطلاعات | نقشه
کانوپی ها

کانوپی ها

کانوپی‌ها پل‌های معلق برفراز درختان جنگلی هستند، برای مثال پل Canopy (سایبان) طولانی‌ترین پل معلق جهان است که در زیباترین پارک ملی مالزی قرار دارد. فصل بارش باران در ماه ماس پایان می‌یابد. بعد از آن، این پارک پر از جمعیت بیسابقه‌ی توریست‌هایی می‌شود که برای تماشای جنگل‌های بکر، پرند...

اطلاعات
اسنورکلینگ

اسنورکلینگ

اسنورکلینگ در واقع غواصی بدون کپسول است و در آن فرد فقط از عینک غواصی (ماسک)، لوله (اسنورکل) و کفش غواصی (کلمه کفش غواصی اشتباه است و منظور فین یا همان وسیله ای است که به پا متصل میشود تا به غواص کمک میکند حجم بیشتری از آب را جابجا کند و در نتیجه سریعتر حرکت کند) استفاده می‌کند. این فع...

اطلاعات
کوتا کینابالو

کوتا کینابالو

کوتا کینبالو (نام پیشین: جـِسِلتون) مرکز ایالت صباح در مالزی خاوری است.جمعیت شهر کوتا کینابالو بر پایهٔ سرشماری سال ۲۰۰۰م ۳۵۴٬۱۵۳ نفر بود. در همان سال جمعیت شهر و حومهٔ به‌هم‌پیوستهٔ آن یعنی منطقهٔ کلانشهری کوتا کینابالو ۹۰۰٬۰۰۰ نفر برآورد شده است. این شهر در جزیرهٔ بورنئو قرار دارد ...

اطلاعات | نقشه
باوباب

باوباب

درخت «باوباب» را باید عجیب‌ترین درخت جهان نامید. این درخت توانایی ذخیره‌سازی میزان بسیار زیاد آب را در خود دارد. قطر تنه آن به ده‌ها متر می‌رسد. بیش از یک‌هزار سال عمر می‌کند. با آغاز فصل پاییز شروع به دادن برگ می‌کند. این درخت در جنوب آفریقا یافت می‌شود. طول آن 140 متر و عرض آن به ...

اطلاعات
[posttitle]

[posttitle]

[postbody]

مشاهده مطلب