ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای سفر اقتصادی و جذاب

ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای سفر اقتصادی و جذاب

ارزان‌ترین کشورهای اروپایی

سفر به اروپا دردسرهای زیادی دارد، از اخذ ویزای شینگن گرفته تا تهیه ارز مسافرتی. علاوه بر اینها، 8خرید بلیط هواپیمای خارجی 8و اقامتگاه نیز ممکن است گران تمام شود. این روزها با افزایش عوارض خروج از کشور، هزینه جدیدی نیز به فهرست هزینه‌های سفر به اروپا افزوده شده است. الزام اعتبار بیش از ۶ ماه گذرنامه را هم در نظر بگیرید. با وجود این، آیا راهی برای سفر ارزان‌تر به اروپا هست؟ بله. سفر ارزان به اروپا فقط به ترکیه، گرجستان، ارمنستان یا کشورهای نزدیک دیگر خلاصه نمی‌شود. با رزرو بلیط پروازهای خارجی ارزان 8می‌توانید سفر اروپایی جذاب و متفاوتی را تجربه کنید. در این مقاله، ۱۰ مقصد اروپایی ارزان‌تر را معرفی می‌کنیم.

۱. بلغارستان

این کشور در صدر فهرست کشورهای اروپایی ارزان برای گردشگران قرار می‌گیرد. بلغارستان فقط تابستان‌ها شلوغ است، یعنی زمانی که گردشگران برای لذت‌بردن از تعطیلات ارزان‌قیمت در سواحل دریای سیاه به آن سفر می‌کنند. البته حتی در این دوران نیز هزینه‌ها در سوفیا، پایتخت بلغارستان، بسیار کمتر از کشورهای اروپای غربی است.

یکی از بهترین بخش‌های این کشور، حومه شهر‌ها و طبیعت بکر آن است. قلعه‌های تاریخی، روستاهای زیبا و پارک ملی بالکان با مناظر خیره‌کننده‌اش، برای گردشگران بسیار جذاب‌اند.

هتل‌های بلغارستان به‌جز تابستان‌ها، بسیار ارزان و شامل خدمات رایگانی مانند صبحانه و حمل‌ونقل هستند.

۲. رومانی

رومانی

رومانی هم با طبیعتی مثل طبیعت بلغارستان گزینه مناسبی برای سفر به اروپا با هزینه کمتر است، به‌خصوص اگر قصد گردش در رشته‌کوه‌های کارپات و گشت‌وگذار در حومه شهر‌ها را داشته باشید.

یکی از جاذبه‌ها خاص این کشور منطقه ترانسیلوانیا و قلعه قرن‌چهاردهمی بران، یعنی زادگاه دراکولای افسانه‌ای است. با رزرو تورهای ارزان یا سفر با قطارهای کند اما ارزان‌قیمت رومانی، می‌توانید خود را به این منطقه برسانید.

بخارست، پایتخت رومانی، نیز با معماری قرن‌پانزدهمی یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری این کشور است. غذاهای محلی رومانی ارزان و خوشمزه‌اند و تورهای پیاده‌گردی درون‌شهری که از مرکز شهر شروع می‌شوند اغلب رایگان‌اند.

۳. مونته‌نگرو

مونته‌نگرو

مونته‌نگرو از آن کشورهای تازه‌تأسیس است که در سال ۲۰۰۶ استقلال یافته، کشوری که خیلی‌ها نمی‌توانند آن را روی نقشه پیدا کنند. البته این کشور نیز از گزینه‌های ارزان برای سفر به اروپا است، ولی به شرطی که فقط غذای محلی بخورید و در روزهای تابستان از سواحل پر از گردشگران روس پرهیز کنید.

سرنو جِزِرو دریاچه‌ای محصور با کوهستان پوشیده از درختان است که مکانی جذاب برای گشت‌وگذار و تفریح تقریبا رایگان محسوب می‌شود. آدا بوجانا هم جزیره‌ای کوچک و دور از شهرهای گران‌قیمت ساحلی و مقصدی برای کایت‌سواری با هزینه‌ای بسیار معقول است.

۴. پرتغال

بسیاری از ما پرتغال را به تیم ملی فوتبالش می‌شناسیم، اما شاید ندانیم که این کشور ارزان‌تر از سایر کشورهای غرب اروپاست.

بیشترین هزینه‌ها مربوط به تهیه غذا و اقامتگاه است. اما با رزرو بلیط پرواز خارجی ارزان و سفر در ماه‌های خلوت سال مانند مرداد و شهریور یا آذر تا بهمن، بازدید از این کشور ارزان‌تر می‌شود.

جاذبه‌های دیدنی پرتغال را می‌توان با این ۳ کلمه توصیف کرد: طبیعت، خورشید، سواحل شنی. این جاذبه‌ها معمولا در همه‌جای دنیا رایگان یا لااقل ارزان‌اند.

https://snapp.ir/international-flight/

۵. اسلوونی

اسلوونی

اسلوونی کشور کوچکی است که ایتالیا، اتریش و مجارستان آن را احاطه کرده‌اند، کشوری کوهستانی که پوشیده از جنگل است و در کرانه‌های دریای آدریاتیک سواحلی شنی و ارزان‌قیمت را به شما ارائه می‌کند.

ارزان‌ترین زمان برای سفر به این کشور و لذت‌بردن از سواحل آن اواخر بهار است، یعنی زمانی که هنوز سروکله گردشگران پیدا نشده اما حال‌وهوا تابستانی است.

دور از سواحل در ۳۰کیلومتری پایتخت نیز دریاچه بِلِد با مناظر حیرت‌انگیزش گزینه مناسبی برای بازدیدکنندگان است. کوهنوردی و گذراندن شبی در کلبه‌های چوبی بالای کوه تریگلاو نیز به علاقه‌مندان کوهنوردی توصیه می‌شود.

۶. مجارستان

مجارستان گران‌ترین کشور شرق اورپاست، اما باز هم از کشورهای اروپای غربی ارزان‌تر است، پس در فهرست ما برای سفر به اروپا قرار می‌گیرد. پایتخت مشهور این کشور، بوداپست، بسیاری از جاذبه‌های گردشگری رایگان را در خود جای داده است، مثلا قدم‌زدن کنار رود دانوب و پل‌های تاریخی آن هزینه‌ای ندارد. بازدید از منطقه کسل هیل نیز رایگان است، هرچند برای بازدید از برخی بخش‌های آن باید بلیط‌های نه‌چندان گران‌قیمت بخرید.

در ماه ژانویه (تیرماه)، شهر میزبان برنامه‌ای به‌نام شب‌های موزه است و در آن شب‌ها می‌توانید بسیاری از مکان‌های دیدنی بوداپست را مجانی ببینید.

۷. اسلواکی

اسلواکی

پایتخت اسلواکی، براتیسلاوا، گران‌ترین جایش است. اما در آنجا نیز می‌توان با ترفند‌های مختلف هزینه سفر را کاهش داد. مثلا بسیاری از جاذبه‌های دیدنی شهر از جمله مجسمه‌های تاریخی متعدد و گالری‌های کوچک در مرکز قدیمی آن جای گرفته‌اند. پس می‌توان پیاده از آنها بازدید کرد. پایتخت اسلواکی بزرگ نیست، پس نگران خسته‌شدن نباشید.

اگر اهل طبیعت هستید، اسلواکی گزینه‌های رایگان زیادی برای جلب‌نظرتان دارد. کوه تاتراس بلند‌ترین قله کشور و پارک ملی بزرگ مجاورش، در ماه‌های تابستان محلی ایدئال برای گشت‌وگذارند. در زمستان‌ها نیز می‌توان در آن اسکی کرد.

۸. لهستان

دو شهر مهم لهستان، یعنی کراکوف و ورشو چندان ارزان‌قیمت نیستند. پس بهتر است در تابستان به آنها سر نزنید. در عوض در اواخر بهار هزینه خرید بلیط هواپیمای خارجی و رزرو کمتر خواهد بود. قلعه‌ها و بناهای تاریخی شهر نیز در آن روز‌ها درهای خود را به روی گردشگران با تخفیف‌های فراوان می‌گشایند. مثلا بازدید از کاخ سلطنتی ورشو در روزهای چهارشنبه رایگان است.

مشهورترین یادگارهای تاریخی این کشور یعنی اردوگاه آشوویتز، معدن نمک ویلیچکا و کارخانه شیندلر در ماه‌های خلوت سال ارزان‌تر از همیشه هستند. بسیاری دیگر از جاذبه‌های این کشور نیز اغلب ارزان یا رایگان هستند. مثلا بازدید از برج قدیمی شهر و بالارفتن از آن که نمایی از کل شهر کراکوف به شما می‌دهد رایگان است.

در لهستان قطار گران اما اتوبوس بسیار ارزان است. برای گشت‌وگذار در این کشور، اتوبوس‌های راحت و پرامکانات گزینه مناسبی هستند.

۹. جمهوری چک

جمهوری چک

سفر به این کشور مانند گذشته ارزان‌قیمت نیست، اما اگر از پایتخت کشور، یعنی پراگ پرهیز کنید، سفرتان ارزان تمام خواهد شد.

اواخر دی تا پایان بهمن و فصل بهار ارزان‌ترین زمان مسافرت به این کشور است. گرچه بسیاری از جاذبه‌های گردشگری پراگ مجانی هستند، اغلب بخشی از هزینه‌های تورهای گردشگری به حساب می‌آیند. بنابراین بهتر است یک نقشه تهیه و خودتان از آنها بازدید کنید.

بیرون از پراگ، همه‌چیز بسیار ارزان‌تر است. مثلا گشت‌وگذار در شهر قصه‌های چسکی کروملوف، شهر عجیب‌وغریب سِدلِک با کلیسای استوانه‌ای‌اش و پیاده‌روی در مسیرهای طولانی پارک ملی بوهم که در مرز جمهوری چک و آلمان قرار دارد.

۱۰. ایتالیا

بی‌شک مشهورترین کشور فهرست ما ایتالیاست. این کشور تنها مقصد ارزان گردشگری بین کشورهای غرب اروپاست.

ایتالیا دیدنی‌های بسیاری دارد و اگر بخواهید در یک سفر تمام آنها را ببینید، باید کلی هزینه کنید. بهترین استراتژی بازدید از یک منطقه است. این‌طوری هزینه حمل‌ونقل شما کمتر می‌شود. به هر حال اگر قصد دارید به نقاط مختلف این کشور سرک بکشید، بهتر است به‌جای قطارهای سریع‌السیر گران، از قطارهای محلی کند اما ارزان استفاده کنید.

برای دیدن بسیاری از بناهای ایتالیا باید هزینه پرداخت کنید. پس بهتر است یکی‌دو بنای موردعلاقه‌تان را انتخاب کنید و در کنار آنها از بناهای رایگان هم دیدن کنید. مثلا قدم‌زدن در باغ‌ویلاهای بورگزه و بازدید از فواره تِرِوی (Trevi) هزینه‌ای ندارد.

یادتان باشد اگر قصد سفر ارزان‌قیمت به ایتالیا را دارید، به‌هیچ‌وجه در تابستان سفر نکنید چراکه در این فصل این کشور مملو از گردشگران است و هزینه‌هایتان سر به فلک می‌کشد. زمستان و بهار گزینه‌های بهتری هستند، به‌خصوص که هوا در جنوب ایتالیا در این زمان‌ها نسبتا مطبوع است.

قیمت غذاهای معروف ایتالیایی مانند پاستا و پیتزا هم بسته به محل خریدشان است و از گران تا نسبتا ارزانشان پیدا می‌شود. همچنین می‌توانید سری به بازارهای محلی آخر هفته‌ها بزنید و با خرید مواد غذایی تازه و خوشمزه، خودتان غذایی سبک و ارزان بپزید.

این نکات تکمیلی را هم در نظر بگیرید

سفر به اروپا، به‌خصوص برای ما ایرانیان، هزینه‌های جانبی زیادی دارد. پس بهتر است برای کاهش هزینه‌ها، در ماه‌های خلوت سال سفر کنید. به‌طور کلی تابستان فصل شلوغی اروپاست، پس سفر در فصل‌های دیگر مانند بهار و پاییز ارزان‌تر خواهد بود.

رزرو بلیط پروازهای خارجی ارزان، رزرو اقامتگاه مدت‌ها پیش از شروع سفر و صرفه‌جویی در هزینه‌های تردد درون و برون‌شهری از راهکارهای دیگر کاهش هزینه سفر به اروپا هستند. در نهایت استفاده از تورهای ارزان‌تر هم یکی از گزینه‌های پیش روی شماست. هزینه‌های دریافت ویزا، خرید اینترنتی بلیط هواپیماو رزرو هتل در سفرهای گروهی با تور کمی ارزان‌تر می‌شود. البته برای انتخاب تور مناسب، از تجربه افرادی استفاده کنید که با تور سفر می‌کنند.

ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای سفر اقتصادی و جذاب

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]