جاذبه طبیعی ایران که شما را شگفت زده خواهند کرد

جاذبه طبیعی ایران که شما را شگفت زده خواهند کرد

در شمال برای همه جور سلیقه‌ای امکانات مختلفی وجود دارد! مثلا اگر علاقه‌مند به دیدن جاذبه‌های تاریخی باشید، در شهرهای شمالی انبوهی از آثار باستانی و سازه‌‌های قدیمی را می‌بینید که شما را مثل ماشین زمان از امروز جدا می‌کنند و برای دقایقی به تاریخ و گذشته می‌برند! یا اگر از دوست‌داران طبیعت گردی و اقامت در خانه‌های جنگلی باشید، باز هم در جنگل‌های این منطقه انواع ویلا، خانه‌های چوبی و کلبه‌های دنج برای استراحت شما و همسفرانتان مهیا شده است! اصلا به همین دلیل است که در هر تعطیلی و آخر هفته، مسافران به دنبال رزرو اقامتگاه و اجاره ویلا در شمال هستند تا بتوانند برای چند روزی از آب و هوای پاک، مناظر سرسبز و تفریحات این منطقه لذت ببرند!

اگر شما هم هوس کرده‌اید تا در تعطیلات پیش رو راهی شمال شوید و از جاذبه‌های منحصر به فرد این منطقه دیدن نمایید، بهتر است که در ادامه پیشنهادات هیجان انگیز ما را بخوانید و برای یک سفر جذاب، برنامه‌ریزی‌هایتان را شروع کنید!

دیدنی های رشت، از دریاچه سقالکسار تا آبشار دودوزن خرمکش

رشت احتیاجی به معرفی ندارد! فرقی ندارد که اهل سفر باشید و یا سالها باشد که به سفر نرفته باشید! مطمئنا می‌دانید که رشت یا همان شهر باران، یکی از بهترین مقاصد سفر به شمال است و چه طبیعت بکر و مردم مهمان نوازی دارد. 

جاذبه طبیعی ایران که شما را شگفت زده خواهند کرد

رشت به شهرهای دیدنی مثل بندر انزلی، رودبار، فومن، صومعه‌سرا و آستانه اشرفیه نزدیک است. به همین دلیل اغلب مسافران بعد از اجاره ویلا رشت و ساکن شدن در این شهر، از مناطق اطراف آن هم بازدید می‌کنند! پرطرفدار بودن این شهر باعث شده است تا برای هر مسافری، اجاره ویلا در رشت مثل آب خوردن باشد!

حالا که بحث دیدنی‌های اطراف رشت شد، بد نیست که به شما پیشنهاد کنیم تا در سفرتان به این شهر از دریاچه سقالکسار هم بازدید کنید! دریاچه‌ای وسیع و پر آب که بسیاری از مسافران آن را به دلیل سکوت و آرامش عجیبی که در فضایش جریان دارد، انتخاب می‌کنند.

بد نیست که بدانید دریاچه سقالکسار را به دلیل تمیزی بیش از اندازه‌اش، به عنوان پاک‌ترین دریاچه گیلان معرفی می‌کنند. دریاچه‌ای که در آن امکان ماهیگیری و شنا کردن وجود ندارد! با این حال در اطراف دریاچه امکانات مختلفی برای کمپ زدن و اقامت کوتاه مدت فراهم شده است.

فراموش نکنید که یکی از جذاب‌ترین فصل‌های سفر به دریاچه سقالکسار بهار است! در این زمان نسیم خنک بهار از کوه‌های پر درخت اطراف می‌وزد و آسمان دریاچه بیشتر از هر زمانی دیگری آبی‌ و صاف می‌شود. آب و هوای معتدل و سبزی طبیعت و درختان، این دریاچه را بیشتر از هر زمان دیگری تماشایی می‌کنند.

آبشار دودوزن، یک طبیعت گردی ناب در رشت

اگر هنوز از طبیعت گردی خسته نشده‌اید، بد نیست که مسیر جنگل‌های شفت را در پیش بگیرید و به یکی از زیباترین آبشارهای گیلان سر بزنید! منظورمان آبشار دودوزن است که در ۲۴ کیلومتری رشت واقع شده و در روزهای بهار و تابستان به یکی از پاتوق‌های اصلی طبیعت گردان تبدیل می‌شود.

جاذبه طبیعی ایران که شما را شگفت زده خواهند کرد

آبِ این آبشار از جریان‌های کوهستانی و چشمه‌های کوچکی که در دل جنگل‌های شفت قرار گرفته‌اند، تامین می‌شود. در پایین آبشار هم حوضچه‌ای پر از آب تشکیل شده است که در اواخر بهار و تابستان، گردشگران در آن تنی به آب می‌زنند و گرمای هوا را با خنکای وصف نشدنی آبشار جبران می‌کنند. این آبشار حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ سال قدمت دارد و ارتفاع آن چیزی در حدود ۵۴ متر است.

واقع شدن این آبشار در منطقه‌ای مرتفع باعث شده است تا آب و هوای اطراف آن بسیار خنک و دلنشین باشد. به همین دلیل بهترین زمان سر زدن به آبشار دودوزن بهار و تابستان است. در زمستان و پاییز، هوای این منطقه بسیار سرد می‌شود و حتی ممکن است که آبِ آبشار یخ بزند! بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که آبتنی در این آبشار را به فصل‌های گرم سال موکول کنید.


دشت شقایق شهریار

اجازه بدهید که کمی از شمال فاصله بگیریم و با سر زدن به یکی از مناطق اطراف تهران، خودمان را مهمان یکی از زیباترین پدیده‌های طبیعت کنیم!  

دشت شقایق، یکی از جاذبه‌های دیدنی و بکر شهریار است که سر زدن به آن باید در لیست سفرهای امسالتان قرار بگیرد. دشتی سرخ رنگ که در ۴۰ کیلومتری شهریار واقع شده و مساحتی بیش از ۵۰۰ هکتار دارد. در این دشت می‌توانید در میان گل‌های شقایق قدم بزنید و از نسیم دل انگیزی که در آن می‌وزد سرمست شوید! جالب است که بدانید این گل‌های سرخ رنگ و زیبا، بدون دخالت هیچ انسانی روییده‌اند و هیچ فردی در رشد و نگهداری از آنها دخالتی نداشته است.

جاذبه طبیعی ایران که شما را شگفت زده خواهند کرد

بهترین زمان بازدید از دشت شقایق شهریار، فصل بهار است. در این زمان اغلب گل‌های شقایق به شکوفه می‌نشینند و سرخی گلبرگ‌هایشان را با سخاوت به نمایش می‌گذارند. بهتر است که هنگام سر زدن به این منطقه دوربین عکاسی مناسب هم به همراه داشته باشید تا بتوانید از لحظه لحظه این طبیعت ناب تصاویر متفاوتی بیندازید.

با این حال باید حسابی مراقبت گل‌های شقایق باشید و از دست زدن یا کندن آنها خودداری کنید. فراموش نکنید که این دشت به‌صورت کاملا طبیعی بوجود آمده است و حتی آسیبی کوچک به آن می‌تواند لطمات جبران ناپذیری به این محدوده وارد کند.

دسترسی به دشت شقایق از شهریار به چیزی حدود ۲۰ دقیقه رانندگی احتیاج دارد. تنها کافی است تا با رانندگی در مسیر محدوده بی بی سکینه، در کوتاه‌ترین زمان خود را به این طبیعت ناب و بکر برسانید و از فضای بکرش نهایت لذت را ببرید! 

شما می‌توانید با اجاره ویلا شهریار در این منطقه ییلاقی ساکن شوید و علاوه بر دشت شقایق، از دیگر دیدنی‌های اطراف هم بازدید نمایید. اگر هم فرصت چندانی ندارید و تصمیم گرفته‌اید تا در کوتاه‌ترین زمان به دشت شقایق سر بزنید، گزینه‌های متعددی برای اجاره ویلا در شهریار یک روزه وجود دارد که حتما یکی از آنها با سلیقه شما سازگار خواهد بود.

جاذبه طبیعی ایران که شما را شگفت زده خواهند کرد

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]