در سفرتان به آنتالیا این مکان را از دست ندهید

در سفرتان به آنتالیا این مکان را از دست ندهید

از رودخانه‌های زیبای شهر آنتالیا واقع در کشور ترکیه که سالانه توریست‌های داخلی و خارجی بیشماری را به خود جذب میکند. از تاریخ پیدایش این رودخانه مدارک محکمی در دست نیست اما شواهد حاکی از آن است که ماناوگات تقریبا دو قرن قبل میلاد مسیح بوجود آمده است. این رودخانه از جنوب کوه‌های طرس سرچشمه گرفته و به آب‌های مدیترانه منتهی میشود. از دیر باز برای امرار و معاش روزانه حمل بار و انسان از روی این رودخانه انجام میگرفته که تا سال‌های اخیر نیز ادامه داشته است.
در سال ۱۹۱۳ ماناوگات به صورت رسمی به عنوان یکی از روستاهای جمهوری ترکیه اعلام شد. آبشار ماناوگات در ۴کیلوتری این روستا واقع شده است که سرگرمی‌های فراوانی را برای گردشگران به همراه دارد از جمله قایقرانی ، شنا و…
رود خانه ماناوگات از کنار شهر زیبای سیده عبور می‌کند که سالانه گردشگران زیادی با کشتی‌های گردشگری از مناظر زیبا و دلچسب اطراف رودخانه ماناوگات دیدن می‌کنند، همچنین گردشگران و مسافران کشتی میتوانند زمانی را برای شنا در رودخانه ماناوگات و دریای مدیترانه صرف کنند.
در اطراف رود خانه درختان کهن سال صنوبر قد علم کرده که مکانی آرام و زیبا جهت صرف ناهار و کباب ماهی قزل به ارمغان آورده است.
از مزایای این رود خانه میتوان به فاصله‌ی ۳کیلومتری آن با شیهلار اشاره کرد. شیهلار با یک پیاده روی ساده و در عین حال زیبا بعد تقریبا یک ساعت پیاده روی دل نشین به سایت باستانی سلوکیا منتهی میشود.
رود خانه ماناوگات مکانی دل نشین و آرامی را برای گردشگران فراهم آورده تا لحظه‌های خوشی را برای شما به وجود آورد. تور‌های گردشگری معمولا یک نصف روز را به رود خانه و آبشار ماناوگات و قایق رانی و شنا در آب‌های مدیترانه اختصاص می‌دهند ، که البته روز خاطره سازی خواهد بود.
در سفرتان به آنتالیا این مکان را از دست ندهید
در سفرتان به آنتالیا این مکان را از دست ندهید

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]