چگونه می‌توان در کانادا به عنوان یک تازه وارد استخدام شد؟

چگونه می‌توان در کانادا به عنوان یک تازه وارد استخدام شد؟

اگر تازه وارد کاناد شده­اید، می توانید جستجوی شغل خود را به صورت آنلاین آغاز کنید. در اینجا چند نکته برای کمک به شما برای پیدا کردن فرصت شغلی مناسب آورده شده است. اگر آماده هستید تا کانادا را به عنوان محل زندگی خود انتخاب کنید و قصد دارید اقامت کانادا را دریافت کنید، گام بعدی شما پیدا کردن شغل مناسب است.

چگونه می‌توان در کانادا به عنوان یک تازه وارد استخدام شد؟

اگر تازه وارد این کشور شده­اید ممکن است بدست آوردن شغل برای شما کمی متفاوت تر از قبل باشد. همه گیری ویروس کرونا، جستجوی کار را چالش برانگیزتر کرده است، بنابراین بسیار مهم است که شما در مورد آنچه در بازار کار اتفاق می افتد به روز باشید.

با این حال منابع زیادی برای شما در دسترس است تا در این زمان دشوار به شما کمک کند. این راهنما به شما کمک می کند نحوه کار در کانادا را به عنوان یک فرد تازه وارد، به ویژه در هنگام شیوع بیماری همه گیری کرونا کشف کنید.

رزومه خود را آماده کنید

رزومه شما کلید گرفتن مصاحبه و فرصت­های شغلی به عنوان یک تازه وارد است. با این حال، رزومه­های کانادایی به روشی سنتی قالب بندی می شوند و کارفرمایان ترجیح می دهند نکات برجسته مربوط به تجربه کاری شما را بخوانند تا لیست­های طولانی تر از مشاغل انجام شده.

در نظر بگیرید که رزومه خود را برای هر موقعیت شغلی که می خواهید درخواست کنید، تنظیم کنید تا اینکه رزومه عمومی مشابه را برای هر لیست که می بینید ارسال کنید.

استفاده از یک رزومه خوب می تواند تجربه و اشتیاق شما را برای کار با کارفرما تقویت کند.

جستجوی خود را محدود کنید

روزانه هزاران شغل در سایت­های معروف شغلی کانادا ارسال می شود. جستجو برای پیدا کردن شغل در میان همه آن­ها بسیار وقت گیر است. در عوض، بهترین فرصت­ها را که با تجربیات شما متناسب است، هدف قرار دهید. یافتن یک حرفه خاص در زمینه تخصص خود ممکن است زمان بیشتری ببرد، اما همچنین این احتمال وجود دارد که در صورت یافتن شغل متناسب با حرفه­ی خود، از رضایت بیشتری برخوردار شوید.

همچنین اگر هنوز در استانی ساکن نشده اید، در نظر بگیرید که کدام منطقه بیشترین فرصت را برای شما دارد. به عنوان مثال اگر یک متخصص IT هستید، اقامت در شهرهای بزرگ مانند تورنتو یا ونکوور می تواند گزینه­های شغلی بیشتری را برای شما فراهم کند.

بیشتر بخوانیم: با ویزای جستجوی کار آلمان چطور می توان اقامت این کشور را گرفت؟

چگونه می‌توان در کانادا به عنوان یک تازه وارد استخدام شد؟

وبسایت­های ضروری و موارد دیگر

چندین منابع رایگان کانادایی برای استفاده در جهت موفقیت در جست و جوی کار شما وجود دارد. در اینجا بهترین سایت­ها برای استفاده آورده شده است.

  • Government of Canada Job Bank: سایت رسمی مشاغل کانادایی. موقعیت­های اساسی را در Job Bank`s COVID 19 listing جست و جو کنید.
  • Immigiration Resources: دولت کانادا تمام منابع مهاجرتی مورد نیاز شما را در یک صفحه برای دریافت شماره بیمه اجتماعی (SIN) و ارزیابی مدارک شما دارد.

سایت های جستجوی شغل

همراه با منابع رسمی شغلی کانادایی، می توانید به سایت­های لیست مشاغل مانند زیر مراجعه کنید:

  • Workopolis
  • Monster
  • Indeed
  • Eco Canada
  • WorkinNonProfits.ca

نحوه شبکه سازی را بیاموزید

سایت­هایی که لیست فرصت­های شغلی را ذکر می کنند تنها مکان دریافت پیشنهاد کار نیستند. رسانه­های اجتماعی مانند Linkedln و Facebook همچنین می توانند به شما در گسترش شبکه و ارتباط با فرصت­های شغلی کمک کنند.

لینکداین پر از استخدام کنندگان است، بنابراین با یک نمایه جذاب شروع کنید. یک رزومه کامل و قوی از خود را در Linkedln قرار دهید. تجربه خود را به گونه­ای بنویسید که به طور مختصر دستاورد­های شما را بیان کند. پست­ها را به صورت حرفه­ای نگه دارید و با سایر افراد در زمینه خود و کارفرمایان بالقوه کانادایی در ارتباط باشید.

پادکست­های مرتبط

برای اینکه به روند کار و جزئیات بیشتر مهاجرت و پیدا کردن شغل آشنا شوید، می توانید به پادکست­های افرادی که از روند مهاجرت به کانادا مطلع هستند، گوش دهید.

تاییدیه ­های قوی بگیرید

اگر رابطه خوبی با کارفرمایان قبلی خود دارید، یا کارفرمای شما با استخدام کنندگان در کانادا ارتباط دارد، یک توصیه نامه از آن­ها بخواهید. اگر چه آن­ها نمی توانند شغلی را برای شما تضمین کنند، اما اگر بتوانند رزومه شما را در مقابل فرد مناسبی قرار دهند، شانس بیشتری برای رفتن به مصاحبه شغلی خواهید داشت.

بیشتر بدانیم: صفر تا صد تحصیل در مجارستان 2021

مهارت ­های مصاحبه خود را تقویت کنید

در حالی که شما در جستجوی کار اولیه خود هستید، بهتر است نکات مهم را برای بهترین مصاحبه مرور کنید. به یاد داشته باشید یک مصاحبه خوب در مورد دانستن نکات قدرتمند ارتباطی همراه با نکات حرفه­ای زبان بدن است.

اولین قدم در مصاحبه یک لباس مناسب است. لباس حرفه­ای را انتخاب کنید که نشانگر این باشد که شما این مصاحبه و شرکت را جدی گرفته اید. در مورد اینکه کدام رنگ را بپوشید یا اینکه باید لباس خود را با کت کامل کنید، زیاد استرس نگیرید. اگر مجبور به یک مصاحبه آنلاین هستید، حتما لباس حرفه­ای بپوشید و زاویه دوربین را جوری قرار دهید که نیمه بالایی بدن را نشان دهد.

همچنان درگیر مکالمه باشید و سعی کنید زمان زیادی را صرف فکر کردن در مورد صحبتهای بعدی نکنید. استخدام کنندگان می توانند بگویند چه موقع مکالمه تمام است. استخدام کنندگان به دنبال افرادی با مهارت بالا هستند که در زمینه خود مهارت بالایی داشته و مایل به رشد در شرکت باشند.

معتبر شوید

برای بسیاری از افراد جویای کار مهاجر، شما باید تحصیلات گذشته، گواهینامه­ها و تجربه کاری خود را تایید کنید. این فرآیند برای اطمینان از معادل بودن تحصیلات و تجارب شما با آموزش و تجربه کانادایی است. توجه داشته باشید که اگر اسناد و مدارک شما به زبان غیر از انگلیسی یا فرانسه است، لازم است قبل از ارسال آن­ها را ترجمه کنید.

اثرات کرونا بر روی استخدام مشاغل

در حالی که همه گیری کرونا سال گذشته جستجوی کار را با چالش روبرو کرده است، وبلاگ Indeed`s Hiring Lab می گوید، دلایل خوش بینانه شغلی وجود دارد. این سایت گزارش می دهد: "آگهی­های استخدام در طیف فزاینده­ای از موقعیت­ها به حالت عادی باز می گردند، و در پایان بیماری همه گیر باعث افزایش استقبال از بخش­های درگیر می­شود".

یافتن شغل در طی کرونا ممکن است نیازمند کمی خلاقیت بیشتر باشد. ببینید در کدام بخش­ها و زمینه­های دیگر می توانند از مهارت و تجربه شما استفاده کنند. به عنوان مثال اگر پنج سال گذشته پرستار بیمارستان بوده اید، ممکن است در صورت درخواست شغل پرستاری در آموزش و پرورش یا مراکز سلامت سالمندان، موفقیت کسب کنید.

اکنون همچنین زمان خوبی برای تقویت مهارت­های مجازی خود و اثبات برای کارفرمایان آینده است که ثابت کنید شما یک سرمایه شگفت انگیز برای شرکت آن­ها هم به صورت حضوری و هم مجازی هستید. کارفرمایان می خواهند بدانند که کارمندان می توانند حتی هنگام کار در خانه نیز سازنده و سازمان یافته بمانند.

شغل جدید شما در انتظار شماست، اما ممکن است مدتی طول بکشد تا موقعیت رویاهای خود را تامین کنید. دلسرد نشوید، شبکه سازی و درخواست موقعیت­های جدید ممکن است چندین ساعت در روز طول بکشد. با جست و جوی شغل خود به عنوان شغل تمام وقت خود رفتار کنید و خود را وقف یادگیری هر چه بیشتر فرهنگ کانادا کنید.

اگر چه تضمین شغل جدید در کانادا می تواند یک پروسه طولانی باشد، اما این یک روند ارزشمند است. شما نیز دوست خواهید داشت که کانادا را خانه رویایی خود بنامید.

چگونه می‌توان در کانادا به عنوان یک تازه وارد استخدام شد؟

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]