تور استانبول

تور استانبول

تور استانبول

در این مطلب قصد دارم تا در مورد تور استانبول و شرایط رزرو تور استانبول صحبت کنم. درمورد قیمت تور استانبول و ایجاد تور لحظه آخری استانبول یا تور ارزان استانبول ، نیز توضیح خواهم داد.

بنابراین در ادامۀ مطلب همراه من باشید تا اطلاعات کاملی تور استانبول داشته باشید. علاوه بر آن آشنایی بیشتری با شهر استانبول پیدا کنید که در انتخاب تور و خرید آن به درستی عمل کنید و خرید به صرفه ای داشته باشید.

واگر سوالی داشتید، با مشاوران ما در آژانس مسافرتی سیارک شهزاد پارسی و با شماره های 33 و 26712731 تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید و یا کار رزرو تور استانبول را به ما بسپارید.

شهر استانبول

اگر اولین بار است که قصد سفر به استانبول را دارید، باید کمی در مورد جغرافیا و آب و هوای شهر بدانید. در مورد دیدنیها و تاریخ این شهر نیز، اگر کمی اطلاعات داشته باشید، میتوانید برنامه ریزی دقیقی برای زمانتان در تور استانبول داشته باشید.

البته در ادامه در مورد شهر و تور لحظه آخری استانبول و یا تور ارزان استانبول نیز، توضیحاتی خواهم داد تا بتوانید با آشنایی بیشتری از این تورها، اقدام به رزرو تور استانبول نمایید. اگر قصد سفر داشتید، حتما با ما در تماس باشید تا آفر تور استانبول را به شما اعلام کنیم تا خرید به صرفه تری داشته باشید.

تور استانبول

جغرافیا و آب و هوا

استانبول بین دریای سیاه و مرمره قرار که توسط تنگۀ بسفر به یکدیگر متصل میشوند قرار دارد. دریای مرمره نیز از طریق کانال داردانل به دریای اژه و سپس به دریای مدیترانه و آبهای آزاد میرسد.این نشان از موقعیت بسیار مهم و استراتژیک این شهر دارد.

از طرف دیگر، این شهر در میانۀ نیم کرۀ شمالی زمین قرار گرفته و در اطراف آن را نیز دریاها احاطه کرده اند، این باعث شده تا آب و هوای آن نیز به نسبت، سرد و مرطوب باشد. آب و هوایی دلچسب در فصول گرمتر و سرد اما قابل تحمل و خاطره انگیز در فصل زمستان.

دیدنی های استانبول

در این قسمت درمورد جاذبه های گردشگری استانبول و تعداد زیادی از دیدنیها و بناهای تاریخی صحبت خواهم کرد. بناهایی که توسط سلاطین و امپراطوری های حاکم بر این شهر ساخته شده است.

مهمترین دیدنیهای استانبول شامل، میدان تکسیم و خیابان استقلال، کاخ توپکاپی و مسجد ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی، کاخ دولما باغچه و برج گلالاتا، تنگۀ بسفر و شاخ طلایی، برج دختر و پل بغاز و خیابان بغداد میباشند. سایر دیدنیها شامل، کاخ بیرلی بیی، موزۀ ماشینهای کلاسیک اوال آتاوان، کلیسا یا موزۀ ایاایرنه، مسجد رستم پاشا، مسجد نور عثمانیه، مسجد شاهزاده، کلیسای بلغاری سنت استفان، موزۀ ثاقب سابانجی، مسجد زیرک، حمام سنتی جاله اوغلو و پلکان کاموندو میباشد.

منطقۀ سلطان احمد

منطقۀ سلطان احمد که در بخش آسیایی استانبول و بر روی یک شبه جزیره و مشرف به تنگۀ بسفر است، منطقه ای که مرکز امپراتوری های روم شرقی و عثمانی بوده، قسمت مهمی از شهر است.

دراین منطقه، بخشهای گوناگونی وجود دارد که هرکدام یکی از جاذبه های گردشگری استانبول هستند. قصر یا کاخ توپکاپی که در بافت قدیمی و مشرف به تنگۀ بسفر و دریای مرمره و شاخ طلایی استانبول قرار دارد، یکی از آنهاست.

 در پشت کاخ توپکاپی، ایاصوفیه و مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی با یک میدان در بینشان قرار گرفته اند. میدان ارابه رانی یا هیپودروم، آب انبار باسیلکا، سه ساختمان موزۀ باستانشناسی استانبول و موزۀ موزائیک و بوتیک آتیلر 55 نیز در منطقۀ گالاتا و در منطقۀ سلطان احمد قرار دارد.

دیوارهای قدیمی و افسانه ای تئودئوس، حمام خرم سلطان، حمام های ترکی، خیابانهای باریک و سنگ فرش شدۀ بالات و فنر در دامنۀ کوه و در کنار آبشار و مشرف به شاخ طلایی نیز در این منطقه هستند. بازار بزرگ ادویۀ استانبول یا بازار مصری، مسجد سلیمانیه بر بالای سومین تپه از هفت تپۀ شهر، در این منطقه قرار گرفته اند.

پارک گلخانه، موزۀ تاریخ علوم و فن آوری در اسلام، کلیسای ایاصوفیۀ کوچک، موزۀ هنرهای اسلامی و ترکی، مسجد سوکولو محمد پاشا، گالری قیصریه که یک کتابفروشی است، گالری آیدین، بازار آراستا و مرکز خرید هیستوریا که اولین مرکز خرید مدرن استانبول است نیز، در این منطقه قرار گرفته اند.

تور استانبول

سایر دیدنی ها

اما سایر دیدنیهایی که در شهر میتوانید ببینید شامل، جزیرۀ بیوک آدا، کلیسای چورا، آکواریوم، موزۀ پرا، مسجد سلیمانیه، دلفیناریوم، پارک امیرگان، پارک گلخانه، محلۀ ببک، چشمۀ سلطان احمد سوم، منطقۀ باکرکوی، موزۀ معصومیت، منطقۀ سرابورنو، آکواریوم سی لایف، دهکدۀ ماهیگیری آنادولو کاوانی، محلۀ اورتا کوی، پل بسفر، پارک مینیاتور، موزۀ مولوی خانۀ کالاتا، دیوارهای قسطنطنیه که در گذشته دیوارهای شهر استانبول بوده اند، موزۀ مادام توسو، روستای کانلیکا، موزۀ اسباب بازی، مسجد اورتاکوری، خیابان بغداد، موزل ملی نقاشی که موزۀ نقاشی و مجسمه سازی است، مسجد فاتح و موزۀ هنرهای ترکی و اسلامی میباشد.

دیگر دیدنیها، مسجد ایاصوفیۀ کوچک، خانه موزۀ باریش مانچو، ایستگاه راه آهن حیدر پاشا، موزۀ رحمی کوچ، مسجد ایوب سلطان، مسجد شاکرین، موزۀ علم و فن آوری، یادمان بغداد، محلۀ بالات، جنگل بلگراد، پارک ییلدیز، پارک تکسیم گزی، موزۀ فرش، قلعۀ روملی حیصاری، موزۀ موزائیک، گالری سالت، مسجد فتیحیه یا کلیسای پاماکار یستون، موزۀ نیروی دریایی، ستون کنستانتین و مسجد قلندر خانه میباشند.

قلعۀ یدیکوله، کاخ ییلدیز، موزۀ هنر مدرن، مسجد جدید، محلۀ آرناووت کوی، کاروانسرای والده خان، حمام گدیک پاشا، تپۀ چاملیجا یا بام استانبول، محلۀ ساری یر، پارک ساحلی مال تپه، حمام سلیمانیه، کارخ ایهلامور، مسجد بایزید، کلیسای جامع سنت جورج، موزۀ هوانوردی، موزۀ غرفه کاشی کاری، کاخ کوچوکسو، قطار کابلی تونلف موزۀ نظامی، موزۀ آتاتورک، موزۀ اورهان کمال، پل گالاتا، موزۀ سدبرک حانیم، موزۀ آدام میکیوویچ و موزۀ پست استانبول از دیگر جاذبه های گردشگری استانبول محسوب میشوند.

مراکز خرید استانبول

از جذابیتهای سفر به استانبول، خرید است. در ادامه مهمترین مراکز خرید استانبول را معرفی خواهم کرد. اوت لت اپتیموم، بازار بزرگ، بازار بشیکتاش، استانبول مال ترکیه، اوت لت استارسیتی، بازار آراستا، بازار صحافلار، اوت لت ویاپورت، بازار عتیقه فروشی فریکوری، اوت لت دیپوسایت و فروشگاه ارمغان نورو عثمانیه از مراکز خرید استانبول هستند.

مراکز خرید آلمرکز، فروم، کانیون، زورلو، ایستی نیه پارک، هیستوریا، نیشان تاشی، جواهیرو ترامپ استانبول، پالادیوم، ساپ پیره، اوت لت آسیا پارک، اوت لت ایرپورت و اوت لت کاله از معروفترینهاه هستند.

توضیحات

در بین تمام تورهای ترکیه و تمام مقاصد گردشگری این کشور، مانند آنتالیا، ازمیر، آلانیا، کوش آداسی، آنکارا، کاپادوکیا، ارزروم، وان و دیگر شهرهایی که برای مقاصد گردشگری آماده شده اند، شهر استانبول و تور استانبول از مهمترین شهرها و مقاصد گردشگری است که هر ساله، مسافران بسیاری از سرتاسر جهان به آن سفر میکنند.

اصطلاح تور لحظه آخری استانبول یا تور ارزان استانبول که رایج است نیاز به توضیح دارد. در دو حالت تورها، به صورت آفر خورده به فروش میرسند. اول زمانیکه پروازهای چارتر شده کامل به فروش نرسند، و دوم زمانیکه تمام ظرفیت هتلهای رزرو شده پر نشوند. در این دو حالت، گردانندگان تور، تورها را به صورت آفری به فروش میرسانند. برای مثال در اینجا، آفر تور استانبول ایجاد و تبلیغ میشود.

در آخر

سعی شد، اطلاعات کاملی از تور استانبول و دیدنیهای شهر ارائه شود تا با شناخت آنها، بتوانید برای سفرتان برنامه ریزی کنید.و درنهایت اگر سوالی داشتید، حتما با مشاوران ما در آژانس مسافرتی سیارک شهزاد پارسی و با شمارههای 33 و 26712731 تماس بگیرید تا راهنما و پاسخگوی سوالات شما باشیم.

تور استانبول

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]