رشته لیدرشیپ در کانادا؛ از شرایط و هزینه‌ها تا اشتغال و بازار کار

رشته لیدرشیپ در کانادا؛ از شرایط و هزینه‌ها تا اشتغال و بازار کار

رشته لیدرشیپ در کانادا؛ از شرایط و هزینه‌ها تا اشتغال و بازار کار

آیا شما هم مدرک مدیریت دارید و دغدغه‌تان این است که به کدام کشور مهاجرت کنید؟ رشته مدیریت یا لیدرشیپ یکی از پرطرفدارترین رشته‌ها در کانادا محسوب می‌شود که بازار کار بسیار خوبی نیز در این کشور دارد. این رشته جزو اولین مشاغل (مهارت سطح صفر) در فهرست ناک های شغلی کانادا شناخته می‌شود. سالانه چندین هزار نفر برای کار در رشته لیدرشیپ در کشور کانادا متقاضی شده که فقط تعدادی از آن‌ها موفق به اخذ ویزا خواهند شد. ما در این مقاله به بررسی بازار کار، درآمد و شرایط کاری رشته لیدرشیپ در کانادا پرداخته‌ایم. اگر رویاهای بزرگی برای کار در این رشته در سر دارید، این مقاله را از دست ندهید.

شرایط تحصیل در رشته leadership در کانادا

رشته leadership یکی از رشته‌های مدیریت در کانادا است که متقاضی با تحصیل در آن مهارت‌های رهبری و مدیریت در سطح بین‌المللی را به دست می‌آورد. این گرایش از رشته مدیریت عموما در مقطع ارشد (دوره‌ای دو ساله) ارائه می‌شود. درواقع یکی از شرایط مهاجرت به کانادا برای کار در این رشته، گذراندن مقطع کارشناسی است. رشته لیدرشیپ در کانادا برای افرادی که در حوزه مدیریت حرفه‌ای بوده یا مشغول به کار در زمینه بین‌المللی هستند مناسب خواهد بود.

از دانشگاه‌های معتبری که جزو بهترین انتخاب‌ها در زمینه مدیریت هستند به دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک گیل، دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه مونترال، دانشگاه آلبرتا و دانشگاه کوئینز می‌توان اشاره کرد. هریک از این دانشگاه‌ها شرایط ویژه و به‌خصوصی دارند؛ بنابراین لازم است هنگام انتخاب دانشگاه برای تحصیل رشته لیدرشیپ در کانادا شرایط خود و سوابق تحصیلی‌تان را در نظر بگیرید.

بازار کار رشته لیدرشیپ در کانادا؛ کسب درآمد قابل‌توجه در زمینه‌های مختلف

مهاجرانی که برای فعالیت در رشته لیدرشیپ به کانادا مهاجرت می‌کنند، دو دسته هستند. افرادی که مدرک تحصیلی خود را دریافت کرده و افرادی که باید دوره تحصیلی خود را در کانادا بگذرانند. متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل دارند، ممکن است برای رفتن به دانشگاه‌ نیاز به پرداخت هزینه تحصیل در کانادا داشته باشند.

افرادی که در رشته leadership در کانادا مشغول به کار می‌شوند معمولا به برنامه‌ریزی، سازماندهی، هدایت و ارزیابی بخش‌های مختلف سازمان می‌پردازند. مدیران خارجی با اتکا بر دانش و مهارت رهبری خود شامل هماهنگ‌سازی، کنترل، تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی می‌توانند بهره‌وری کار و کارگران را در شرکت‌ها افزایش دهند.

رشته لیدرشیپ در کانادا؛ از شرایط و هزینه‌ها تا اشتغال و بازار کار

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق رشته leadership

کشور کانادا برنامه‌های مختلفی برای مهاجرت مدیران از طریق رشته لیدرشیپ در نظر گرفته است. از بین این برنامه‌ها، اسکیل ورکر فدرال (FSWP) تحت برنامه اکسپرس انتری، سریع‌ترین روش ورود مدیران به بازار کار رشته leadership در کانادا است. نحوه امتیازدهی براساس برنامه اسکیل ورکر کانادا بر مبنای فاکتورهای زیر است:

  • سن و سال
  • تحصیلات
  • سابقه کار
  • برخورداری از پیشنهاد کار معتبر
  • مهارت‌های زبان انگلیسی یا فرانسوی

کل امتیاز این ارزیابی اولیه 100 بوده و حداقل نمره قبولی در این برنامه حدود 67 امتیاز است. پرونده شما درصورت قبولی در این ارزیابی به‌طور خودکار وارد بانک متقاضیان سیستم اکسپرس انتری می‌شود. سپس متقاضیانی که امتیاز بالاتری دارند، توسط سیستم جامع امتیازدهی (CRS) استخراج شده و به آن‌ها دعوت‌نامه رسمی (ITA) ارسال می‌شود.

اگر شما قصد دارید به همراه همسر خود از طریق این رشته به کانادا مهاجرت کنید، ممکن است کمی شرایط برای‌تان سخت‌‌تر شود. زیرا احتمال دارد امکان مهاجرت به‌صورت همزمان برای هر دو نفر فراهم نشود. بدین‌‌ترتیب می‌توانید به‌منظور مهاجرت همسر خود برای ویزای توریستی اقدام کنید. البته توجه داشته باشید که بهتر است ابتدا شرایط ویزای توریستی کانادا را به‌طوراکامل بررسی کنید تا در پروسه مهاجرت با مشکلی روبه‌رو نشوید.

مدارک لازم برای اخذ پذیرش رشته مدیریت در کانادا

اکنون که با شرایط تعیین شده به‌منظور ورود به رشته leadership در کانادا آشنا شدید، نیاز است که مدارک لازم برای ورود به این رشته را نیز بررسی کنید. برای تکمیل فرآیند مهاجرت خود به‌منظور کار در رشته لیدرشیپ از شما مدارکی درخواست خواهد شد که شامل موارد زیر است:

  • پاسپورت یا مدارک هویتی معتبر
  • نتایج آزمون مهارت زبان انگلیسی یا فرانسه
  • گزارش ارزیابی اعتبار تحصیلی (درصورت درخواست از طریق برنامه اسکیل ورکر فدرال)
  • پیشنهاد کار یا Job Offer مکتوب از کارفرمای کانادایی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی سلامت پزشکی
  • گواهی تمکن مالی کافی برای زندگی در کانادا
  • مدرک آزمون GRE

در‌صورتی‌که متقاضی تحصیل در رشته لیدرشیپ در کانادا باشید، ممکن است هر موسسه آموزشی علاوه‌بر مدارک ذکر شده، مدارک دیگری را نیز از شما درخواست کند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم به سایت دانشگاه مدنظرتان مراجعه کرده و از مدارک موردنیاز مطلع شوید.

مزایای کار در رشته leadership در کانادا

فعالیت در رشته رهبری یا لیدرشیپ در کشور کانادا علاوه‌بر برخورداری از سطح درآمد بالا، جایگاه اجتماعی بسیار خوبی را برای شما فراهم می‌کند. زیرا فرهنگ کار در این کشور با مدیران و رهبران شناخته می‌شود و این افراد مغز متفکر عملکرد سازمانی شرکت‌ها هستند.

هم‌چنین شما با درخواست مهاجرت از طریق کار در رشته leadership می‌توانید اقامت دائم این کشور را نیز دریافت کنید. در نهایت نیز با اخذ پاسپورت کانادایی از امتیازات متعدد نظیر حق برخورداری از امکانات دولتی رایگان و آزادی مسافرت به خارج از کشور نیز برخوردار شوید.

اخذ سریع اقامت دائم کانادا در رشته leadership با راهنمایی مشاوران ایران کانادا

در این مقاله سعی شد که به‌طورکامل شرایط حاکم بر بازار کار رشته لیدرشیپ در کانادا و هم‌چنین شرایط تحصیل این رشته در کانادا مورد بررسی قرار گیرد. در نهایت باید گفت تحصیل در رشته leadership یا رهبری موقعیتی است که هرگز نباید آن را از دست بدهید؛ بنابراین انتخاب رشته لیدرشیپ برای مهاجرت، یک انتخاب هوشمندانه به حساب می‌آید.

چنانچه شما متقاضی ورود به بازار کار در زمینه مدیریت در کانادا هستید، برای سوالات خود در این خصوص می‌توانید از کارشناسان ایران کانادا کمک بگیرید. ایران کانادا با داشتن کارشناسان متخصص و باتجربه در اخذ پذیرش کاری و ویزای تحصیلی کانادا، بهترین راهنمای شما در پروسه مهاجرت خواهد بود. در این فرایند وکلا و مشاوران این مجموعه شرایط متقاضی را به‌درستی ارزیابی کرده و در انتخاب دانشگاه یا شهر مورد‌نظر فرد را راهنمایی می‌کنند. اگر می‌خواهید شانس بیشتری برای اخذ ویزا از طریق رشته leadership داشته باشید، همین حالا به سایت ایران کانادا مراجعه کرده و فرم مشاوره را در وب‌سایت پر کنید.

رشته لیدرشیپ در کانادا؛ از شرایط و هزینه‌ها تا اشتغال و بازار کار

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]