بزرگترین آسمان نمای پایتخت

بزرگترین آسمان نمای پایتخت

اگر شما از جمله دانش پژوهانی هستید که به انجام پروژه‌های نجومی نظیر "ساخت تلسکوپ بازتابی"، "چگونه آسمان را رصد کنیم؟"، "اجزاء تشکیل دهنده منظومه شمسی چیست؟ " علاقمند هستید، اگر مایلید درباره آسمان شب و پدیده‌های آن بیشتر بدانید، از گنبد مینا، بزرگ‌ترین آسمان نمای کشور در پارک آب و آتش بازدید نمایید.
نیم کره آبی رنگ بزرگی که در مرکز بوستان منظومه شمسی در قسمت جنوبی پارک آب و آتش می‌بینید، پلانتاریوم یا همان آسمان نما است. پلانتاریوم یا افلاک نما در واقع سالن نمایش به شکل نیم کره است که در آن صندلی‌های مخصوصی تعبیه شده و توسط پرژکتورهای مخصوص نمایی از ستارگان، سیاره‌ها و دیگر پدیده‌های آسمانی برای اهداف آموزشی یا سرگرمی نمایش داده می‌شود. معمولاً آسمان‌نما دارای گنبدی است که بینندگان در زیر آن می‌نشینند و تصویری از آسمان را که با پروژکتور مخصوصی بر سقف گنبد می‌افتد تماشا می‌کنند. این امر بدون نگرانی از ابری بودن هوا، زیبایی‌های آسمان را در هر لحظه از زمان به شما نمایش می‌دهد.
در مرکز گنبد آسمان نما یک پروژکتور قرار دارد که شامل پروژکتورهای جداگانه ای برای خورشید، ماه، سیارات و ستارگان می‌باشد. این پروژکتورها توسط موتورهای دقیقی به حرکت در می‌آیند و در صورت لزوم سرعت شان را سریع و یا آرام می‌کنند. می‌توان این پروژکتورها را طوری ساخت که آسمان شب را در هر زمانی در گذشته یا آینده نشان دهند.
این بنا در زیر زمینی در قسمت ورودی جنوبی بنای اصلی پلانتاریوم احداث گردیده است که شامل فضاهای اداری و سالن‌های کنفرانس در نقش یک فضای مکمل به ایفای نقش می‌پردازد. این مکان امکان برگزاری گردهمایی گروه‌های مختلف علمی در فضایی مجهز را فراهم می‌آورد.
بر روی یکی از سکوهای مجموعه کافه ای با ایده یک خانه فضایی با هندسه خاص پیش بینی شده که امکان آسودن در یک بوستان ویژه را با حس یک مکان فرا زمینی فراهم می‌نماید.
بزرگترین آسمان نمای پایتخت
بر روی دیگر سکوی مجموعه ساختمانی با ساختار کروی واقع شده که به لحاظ شکل کلی یادآور حجم آسمانی مانند سیاره است. در این بخش سینما گیم هفت بعدی جانمایی شده است. کاربری سینما گیم بدین منظور است که با استفاده از تکنولوژی روز و خلق فضای چند بعدی امکان تجربه مکانی را فراهم آورد که در شرایط زندگی عادی این تجربه امکان پذیر نیست.
جهت بازدید از این مجموعه کامل علمی به آدرس: تهران بزرگراه حقانی، بعد از چهار راه جهان کودک، خیابان شهیدی، گنبد مینا مراجعه نمایید.

http://www.tebyan.net/
بزرگترین آسمان نمای پایتخت
بزرگترین آسمان نمای پایتخت
بزرگترین آسمان نمای پایتخت

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]