مایورکا؛ بهشتی با شرایط ویژه

مایورکا؛ بهشتی با شرایط ویژه

مایورکا جزیره ای واقع در دریای مدیترانه و بزرگترین جزیره‌ی مجمع الجزایر بالئارس در اسپانیا محسوب می‌شود.مایورکا از آب و هوای مدیترانه ای با زمستان هایی معتدل و سرد و تابستان هایی آفتابی و داغ سود می‌برد. منطقه کوهستانی سرا د ترامونتانا از میزان بارش بالایی در مایورکا برخوردار است.
مایورکا دارای دو منطقه کوهستانی است که هر کدام حدود 70 کیلومتر امتداد دارند. این مناطق، بخش‌های شمال غربی و شرقی جزیره را پوشش می‌دهند. بلندترین قله مایورکا به ارتفاع یک هزار و 445 متر Puig Major نام دارد که در سرا د ترامونتانا قرار دارد. از آن جایی که این قله در منطقه ای نظامی واقع شده، قله همسایه آن یعنی Puig de Massanella به ارتفاع یک هزار و 364 متر مرتفع‌ترین قله در دسترس گردشگران محسوب می‌شود.
ساحل شمال شرقی مایورکا دارای دو خلیج است که Badia d'Alcudia خلیج بزرگتر و Badia de Pollenca خلیج کوچکتر محسوب می‌شود. ساحل شمالی مایروکا ناهموار و دارای صخره‌های بسیاری است. منطقه مرکزی این جزیره از پالما گسترش یافته و به طور کلی مسطح و دشتی حاصلخیز است که به نام اس پلا شناخته می‌شود. این جزیره دارای غارهای مختلفی چه بالا و چه در زیر سطح آب است. دو غار بالای سطح آب به نام‌های Coves dels Hams و Coves del Drach که در نزدیکی ساحل شرقی شهر پورتو کریستو قرار دارند، دارای دریاچه‌های زیرزمینی بوده و برای بازدید گردشگران باز هستند. مایورکا از نظر اندازه بزرگترین جزیره و دومین جزیره پر جمعیت اسپانیا پس از تنریف در جزایر قناری محسوب می‌شود.
مایورکا؛ بهشتی با شرایط ویژه
مایورکا؛ بهشتی با شرایط ویژه
مایورکا؛ بهشتی با شرایط ویژه
مایورکا؛ بهشتی با شرایط ویژه

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]