بررسی هزینه ویزای کشورهای شینگن

بررسی هزینه ویزای کشورهای شینگن

زمانی که قصد درخواست یکی از انواع ویزای 26 کشور حوزه شینگن از جمله آلمان، فرانسه، اسپانیا و یا ایتالیا را داشته باشید، ملزم به پرداخت هزینه درخواست ویزای شنگن به سفارت مربوطه هستید.

هزینه ویزای شینگن بنابر نوع ویزا و سن متقاضی و وجود برخی استثنائات متغیر است. به طور معمول این هزینه به صورت نقد، کارت دبیت و یا کردیت از متقاضی دریافت می‌شود. البته باید به خاطر داشته باشید که منظور از پرداخت نقدی به صورت ریالی ایران نیست و معمولا هزینه درخواست ویزا به شکل ارز اتحادیه اروپا یعنی یورو از شما دریافت می‌شود.

چرا از زبان آلمانی فراری هستیم؟

هزینه ویزای شینگن در سال 2020

هزینه ویزای کشورهای شینگن که برای رسیدگی به درخواست متقاضی و ارزیابی پرونده وی دریافت می‌شود شامل موارد زیر است:

دسته‌بندی ویزای شینگن

هزینه به یورو

هزینه به دلار

بزرگسال

80

90

افراد خردسال بین 6 تا 12 ساله

40

45

کودکان کمتر از 6 سال

رایگان

رایگان

دارندگان پاسپورت رسمی، دیپلماتیک و خدمات برای ماموریت رسمی

رایگان

رایگان

اعضای خانواده شهروند اروپایی EU/EEA

رایگان

رایگان

دانش آموزان، دانشجویان و معلمان همراه در اردوی مدرسه

رایگان

رایگان

محققان برای انجام پژوهش علمی

رایگان

رایگان

شهروندان ارمنستان، آذربایجان و روسیه

39

35

 

این امکان وجود دارد که در رویدادهایی نظیر سمینار، کنفرانس، رویدادهای ورزشی، فرهنگی و یا آموزشی که توسط سازمان‌های غیرانتفاعی ترتیب داده می‌شوند، از دریافت هزینه ویزای شنگن از متقاضیان 25 ساله و یا کمتر امتناع شود.

در حالت کلی به دلیل اینکه می‌توان با دریافت ویزای شینگن مولتی به تمامی کشورهای این حوزه سفر کرد، قوانین و هزینه‌های عمومی این نوع از ویزا برای کشورهای تابع این قرارداد یکسان است، اما این موضوع در رابطه با برخی از انواع ویزای شینگن بلندمدت شینگن صدق نکرده و هزینه‌های آنها متفاوت است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

هزینه ویزای شینگن بلند مدت آلمان

از تاریخ 1 سپتامبر 2017 ، هزینه انواع ویزای اقامت بلندمدت آلمان که به ویزای ملی نوع D معروف است و برای اهدافی نظیر تحصیل، کار و یا اقامت اعطا می‌شود، 75 یورو اعلام شده است که 5 یورو از هزینه ویزای کوتاه مدت ویزای شینگن آلمان کمتر است.

در این بین متقاضیان زیر 18 سال ویزای شینگن نوع D ملزم به پرداخت هزینه کمتری معادل 37.5 یورو به سفارت آلمان هستند.

البته بنابر اطلاعات کارگزاری خدمات ویزای آلمان یعنی ویزامتریک، هزینه ویزای شینگن آلمان برای کشورهای آلبانی، آذربایجان، ارمنستان، بوسنی، گرجستان، کیپ ورد، مقدونیه، مولداوی، مونته‌نگرو، روسیه، صربستان و اوکراین 35 یورو است.

باید به این موضوع توجه داشته باشید که علاوه بر هزینه ویزای شینگن ، ملزم به پرداخت 24.5 یورو برای هزینه کارگزاری ویزامتریک در ایران هستید.

هزینه ویزای شینگن بلند مدت فرانسه

اما بنابر اطلاعات کارگزاری وی اف اس گلوبال به عنوان نماینده ارائه خدمات ویزای شنگن فرانسه وچندین کشور حوزه شینگن نظیر پرتغال و سوئد، در حال حاضر هزینه ویزای شینگن بلند مدت فرانسه 99 یورو و هزینه ویزای تحصیلی بلند مدت فرانسه campus france 50 یورو است.

همچنین هزینه خدمات کارگزاری vfs نیز برای متقاضیان ویزای شینگن فرانسه در ایران 25 یورو اعلام شده است.

در این بین هزینه ویزای شینگن نوع D کشور ایتالیا به عنوان یکی دیگر از اعضای حوزه شینگن 116 یورو بوده و هزینه ویزای تحصیلی بلندمدت ایتالیا 50 یورو است. بر همین اساس، می‌توان اینطور گفت که هزینه انواع ویزای شینگن کوتاه مدت از جمله ویزای ترانزیت، ویزای توریستی و ویزای تجاری شنگن همان نرخ به روز رسانی شده 80 یورو بوده و هزینه ویزای بلندمدت شینگن برخی از کشورهای این حوزه متغیر است که باید از طریق کارگزاری خدمات ویزا و یا وب‌سایت سفارت چک شود.

 

بررسی هزینه ویزای کشورهای شینگن

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]