بهترین مقاصد آسیایی برای سفر ایرانیان کدام اند؟

بهترین مقاصد آسیایی برای سفر ایرانیان کدام اند؟

بهترین مقاصد آسیایی برای سفر ایرانیان کدام اند؟

قصد سفر خارج از کشور را دارید و دوست دارید سفرتان به‌جایی در نزدیکی ایران باشد؟ به دنبال بهترین مقاصد سفر در آسیا می‌گردید تا گشت‌وگذاری خاطره‌انگیز را تجربه کنید؟ اگر جوابتان به این سؤالات مثبت است، جای درستی آمده‌اید، امروز قصد داریم شما را با چند تا از بهترین مقاصد سفر خارجی در نزدیکی ایران آشنا کنیم، همراه ما باشید.

استانبول

استانبول با قدمت بیش از ۲۵۰۰ سال، بزرگ‌ترین و معروف‌ترین شهر ترکیه است و محبوب‌ترین مقصد گردشگری مسافران ایرانی است. از آنجا که سفر به ترکیه به‌راحتی، بدون ویزا و با قیمتی مناسب امکان‌پذیر است هر ساله تعداد زیادی تور استانبول برگزار می‌شود. مکان‌های دیدنی شگفت‌انگیز، آب‌وهوای مطبوع، شب‌های پرجنب‌وجوش، سرزندگی و حال و هوای پرشور شهر، سواحل زیبا و جزایر دیدنی از دیگر دلایل جذب شمار زیادی توریست به‌خصوص ایرانی‌ها به استانبول است.

این شهر در ساحل دریای مرمره قرار دارد و تنگه بسفر که از وسط آن می‌گذرد استانبول را به دو بخش اروپایی در غرب و آسیایی در شرق تقسیم می‌کند؛ بنابراین تمام استانبول آسیا محسوب نمی‌شود و در واقع در تور استانبول همزمان از دو قاره دیدن می‌کنید که خود این موضوع بر جذابیت سفر به استانبول می‌افزاید.
مسجد ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد (مسجد آبی) ساخته‌شده در دوران عثمانی، کاخ توپکاپی محل اقامت سلاطین عثمانی از قرن 15 تا 19، کاخ دلمه‌باغچه، بازار بزرگ استانبول و بازار ادویه، برج گالاتا با چشم انداز ۳۶۰ درجه‌ای از شهر، محله بی‌اغلو، موزه هنرهای مدرن استانبول و خیابان تکسیم، از نقاط دیدنی و مهم بخش اروپایی استانبول محسوب می‌شوند. در بخش آسیایی (آناتولیایی) محله کادیکوی با نقاشی دیواری‌های هنری و معروفش و قاضی‌کوی به خاطر مجاورتش با دریا برای بازدید مکان‌های مناسبی‌اند.

دبی

دبی بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر امارات متحده عربی است که صنعت گردشگری بسیار پررونقی دارد. تور دبی از تور‌های پرطرفداری است که ایرانی‌های بسیاری از آن استقبال می‌کنند. نزدیکی دبی به ایران، شرایط آسان اخذ ویزا و تنوع امکانات تفریحی، رفاهی و جاهای دیدنی از دلایل محبوبیت دبی بین ایرانیان است
دبی به داشتن بلندترین ساختمان‌های جهان، بزرگ‌ترین مراکز خرید، گران‌ترین و لوکس‌ترین هتل‌ها، سواحل زیبا و جزایر دست‌ساز معروف است.

دبی مال که دومین مرکز خرید بزرگ جهان است، خیلی‌ها را به‌قصد خرید به تور دبی جذب می‌کند اما دبی فقط مناسب خرید نیست؛ جذابیت‌های دیگری هم دارد. از جاهای دیدنی دبی به هتل برج العرب، برج خلیفه، مسجد جمیرا، خانه شیخ سعید، پارک خور، پیست اسکی سرپوشیده و پارک آبی معروف آن می‌توان اشاره کرد.
بیابان‌گردی و انجام فعالیت‌هایی مانند سافاری، شترسواری، اسکی روی شن از دیگر فعالیت‌های بسیار جذاب و هیجان‌انگیزی است که برای آن تورهای متنوعی هم برگزار می‌شود. در خیابان شیخ زاید موزه لوور ابوظبی با معماری خیره‌کننده و آثاری واقعاً دیدنی ‌بسیاری از هنردوستان را به خود جذب می‌کند. بهترین زمان برای تور دبی بین ماه‌های آبان تا فروردین است

بهترین مقاصد آسیایی برای سفر ایرانیان کدام اند؟

تاجیکستان

تور تاجیکستان یکی از تورهایی است که ما را به کشوری می‌برد که به دلیل زبان، تاریخ و فرهنگ مشترکمان در آنجا اصلاً احساس غربت نخواهیم کرد. تاجیکستان کشوری در آسیای میانه است که مردمانش فارسی‌زبان و ایرانی‌تبارند. جالب‌ است بدانید جشن بزرگ نوروزی تاجیکستان همزمان با نوروز ما در این کشور برگزار می‌شود و از مقاصد سفر مورد علاقه ایرانیان در زمان سال نو است.
پایتخت تاجیکستان دوشنبه است و دومین شهر بزرگ مهمش خجند است. جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی این منطقه با تمدن چند هزار ساله به‌خصوص آداب ‌و رسوم و آیین‌های خاصشان مانند رقص و ساز و آواز تاجیکی تجربه‌ای خاطره‌انگیز برای گردشگران رقم میزند. ازآنجایی‌که کشوری کوهستانی است فصل بهار و پاییز بهترین زمان برای تور تاجیکستان است.
 

از جاذبه‌های دوشنبه می‌توان از منطقه باستانی و تاریخی حصار شامل قلعه و کاروانسرا و مدرسه قدیمی، مسجد و یا مرکز حکومت اسماعیلیان، پارک بیرق (پرچم) و ساختمان کتابخانه ملی، بنای امیر اسماعیل سامانی، کاخ ارباب، چایخانه راحت و پارک رودکی نام برد.
خجند جاهای دیدنی مانند مجسمه 22 متری لنین، قلعه‌ی باقی‌مانده از دوران اسکندر مقدونی، آرامگاه شیخ مصلح الدین، رود سیحون و بازار خجند دارد. از دیگر شهرهای جذاب و دیدنی تاجیکستان، شهر پنجکنت است که زادگاه شاعر بلندآوازه پارسی زبان «رودکی» است و در نزدیکی آن بازدید از دره زیبای زرافشان و شهر تاریخی استرفشان (متعلق به دوران کوروش کبیر) را پیشنهاد می‌کنیم.

سخن آخر

در این مطلب سری زدیم به بهترین مقاصد آسیایی برای سفر ایرانیان که تور‌های پرطرفداری دارند و ایرانی‌ها به آن‌ها بسیار علاقه‌مندند. شما می‌توانید از خدمات آرند تور برای تور استانبول، تور دبی و تور تاجیکستان استفاده کنید و به‌صورت آنلاین برای ثبت‌نام در این تورها اقدام کنید تا از سفری فراموش‌نشدنی و به‌یادماندنی لذت ببرید.

بهترین مقاصد آسیایی برای سفر ایرانیان کدام اند؟

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]