راهنمای رزرو هتل از اسنپ تریپ

راهنمای رزرو هتل از اسنپ تریپ

بسیاری از افراد تمایل دارند در برنامه‌ریزی سفر خود هتل موردنظر را به‌صورت آنلاین رزرو کنند. اگرچه سایت‌های زیادی وجود دارد که امکان رزرو آنلاین هتل را برای مسافران فراهم می‌کنند. اما به‌دلیل عملکرد مطلوب اسنپ تریپ در ارائه بلیط، معرفی هتل‌ها و همچنین قراردادهای طولانی‌مدت با آن‌ها، قیمت هتل اسنپ تریپ بسیار مقرون‌به‌صرفه و مناسب خواهد بود.

راهنمای رزرو هتل از اسنپ تریپ

انواع هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در اسنپ تریپ

مسافران می‌توانند انواع هتل‌ها را براساس ستاره و انواع اقامتگاه‌ها همچون هتل آپارتمان، مهمان‌سرا، متل، اقامتگاه سنتی، اقامتگاه بوم‌گردی، مجتمع گردشگری، بوتیک هتل و ویلا را در اسنپ تریپ رزرو کنند.

البته مسافران باید این نکته را در نظر بگیرند که اغلب اقامتگاه‌های سنتی خدمات و امکانات خود را به‌صورت متفاوت ارائه می‌دهند. برخی از اقامتگاه‌های سنتی خانههایی با قدمت چندین ساله هستند که بازسازی و تجهیز شده‌اند. بنابراین ممکن است سرویس بهداشتی اختصاصی در اتاقها وجود نداشته باشد یا مجبور شوند از یک حمام مشترک استفاده کنند. همچنین ممکن است اقامتگاه‌های سنتی نتوانند امکاناتی همچون رستوران برای سرو غذا یا تخت برای خوابیدن مسافران را فراهم کنند.

به‌عنوان مثال اگر مقصد مسافران سفر به کیش است علاوه بر رزرو هتل داریوش کیش از اسنپ تریپ، امکان رزرو انواع اقامتگاه‌های سنتی و بوم‌گردی در بافت سنتی و قدیمی شهر نیز برای آن‌ها وجود دارد. در واقع لذت اقامت در خانه‌های تاریخی و عمارت‌های قدیمی و سنتی با چشم‌انداز حیاط، حوض و پنجره‌ای با شیشه‌های رنگی برای مسافران لذت‌بخش خواهد بود.

انواع اتاق‌های هتل

به‌طور معمول مسافران با انگیزه‌های مختلف به سفر می‌روند و هر کدام سلیقه‌ متفاوتی دارند. ازاین‌رو هتل‌های بزرگ همچون هتل داریوش کیش انواع مختلفی از اتاق‌ها را با توجه به هدف و سلیقه مشتریان در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند. در صورتی که اتاق‌های هر هتل بر اساس تعداد تخت و نفرات تقسیم‌بندی شوند، شامل موارد زیر خواهند بود:

اتاق یک‌نفره

این نوع اتاق فضای بسیار کوچکی را اشغال می‌کند که تنها تختی یک‌نفره دارد و برای اقامت یک نفر مناسب است.

اتاق دونفره

این نوع اتاق نسبت به اتاق یک‌نفره فضایی بزرگ‌تر را در اختیار می‌گذارد و معمولا در آن‌ها یک تخت دونفره (Double) یا دو تخت یک‌نفره (Twin) وجود دارد. مسافرانی که نوع تخت برای آن‌ها اهمیت دارد حتما باید در هنگام رزرو هتل اسنپ تریپ توئین یا دبل بودن اتاق را انتخاب کنند.

اتاق سه‌نفره

اتاق سه‌نفره برای اقامت سه مسافر مناسب است. معمولا در این نوع اتاق سه تخت یک‌‌نفره یا یک تخت دونفره و یک تخت یک‌‌نفره تعبیه کرده‌اند.

اتاق چهارنفره

 اتاق چهارنفره با توجه به برخورداری از فضایی بزرگ‌تر نسبت به سایر اتاق‌های هتل معمولا با دو تخت توئین یا دو تخت دبل یا سه تخت و یک کاناپه تخت‌شو مجهز و آماده می‌شود.

اتاق کویین

در برخی از هتل های کیش اتاق کویین وجود دارد که دارای یک تخت بزرگ‌تر از تک‌نفره با ابعاد ۱۶۰ در ۲۰۰ سانتی‌متر است. طبق قوانین هر هتل، اتاق کویین ممکن است به یک نفر یا بیشتر اجاره داده شود.

اتاق کینگ

 معمولا اتاق کینگ با مساحت و امکاناتی مشابه اتاق کویین شکل می‌گیرد. تنها تفاوت آن با اتاق کویین به‌ اندازه تخت آن‌ها مربوط می‌شود که در اتاق کینگ تخت بزرگ‌تری را تعبیه کرده‌اند. هتل‌ها می‌توانند اتاق کینگ را به یک نفر یا بیشتر اجاره دهند.

اتاق استودیو

این نوع اتاق برای مسافرانی مناسب است که برای سفر کاری خود هتل رزرو می‌کنند. این اتاق مساحت کوچکی دارد که در آن یک تخت یک‌نفره، میز کار و مبلمان وجود دارد. برخی مواقع اتاق استودیو یک آشپزخانه کوچک هم در خود جای می‌دهد. در هتل‌هایی همچون هتل داریوش کیش اتاق استودیو نیز در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

ساعت ورود و خروج هتل

مسافران می‌توانند در هنگام رزرو هتل اسنپ تریپ، قوانین مربوط به ساعت ورود و خروج هتل‌ها را ببینند که در صفحه‌ مشخصات هتل نوشته شده است. به‌طور معمول در تمام هتل‌ها در سراسر ایران ساعت 14 زمان ورود و تحویل اتاق در نظر گرفته می‌شود و ساعت 12 ظهر زمان خروج و پس دادن اتاق خواهد بود. در صورت وجود مغایرت با این ساعت‌های ورود و خروج قراردادی، ساعت موردنظر هر هتل در قوانین آن مشخص خواهد شد.

درخواست نیم‌شارژ ورود و نیم‌شارژ خروج

گاهی مسافران با توجه به شرایط سفر نیاز دارند که زودتر از ساعت ورود، اتاق را تحویل بگیرند یا دیرتر از ساعت خروج آن را تحویل دهند. بنابراین لازم است مسافران برای نیم‌شارژ ورود یا نیم‌شارژ خروج درخواست خود را ثبت کنند. آن‌ها باید هزینه نیم‌شارژ را نیز بپردازند که معمولا نصف هزینه یک شب خواهد بود. در برخی موارد هزینه نیم‌شارژ هتل اسنپ تریپ مبلغ متفاوتی خواهد بود.

شرایط کنسلی رزرو هتل

اگر مسافران از سفر خود منصرف شوند یا به هر دلیلی قصد کنسل کردن هتل را دارند، می‌توانند با توجه به شرایط و قوانین کنسلی، این کار را انجام دهند. به‌طور کلی امکان کنسل کردن اغلب هتل‌ها در اسنپ تریپ همچون هتل های کیش در هر مرحله از رزرو تا قبل از تحویل اتاق به مسافر وجود دارد. با این‌ حال میزان جریمه کنسلی هتل متناسب با زمان ثبت درخواست کنسلی متفاوت است.

توجه به این نکته لازم است که جریمه کنسلی را اسنپ تریپ دریافت نمی‌کند. بلکه جریمه کنسلی دریافتی از مسافران به حساب هتل واریز خواهد شد. در واقع پس از کنسل کردن، اسنپ تریپ طبق قوانین هتل میزان جریمه کنسلی را از مبلغ رزرو کسر و به هتل پرداخت می‌کند. همچنین به‌دلیل تفاوت در قوانین کنسلی و میزان جریمه کنسلی در هتل‌های مختلف به مسافران توصیه می‌شود قبل از نهایی کردن رزرو، اطلاعاتی دراین‌باره کسب کنند.

هزینه‌ اقامت کودکان و نوزادان در اسنپ‌تریپ

اگرچه در برخی از هتل های کیش هزینه اقامت کودکان و نوزادان رایگان است. اما برخی دیگر از هتل‌ها برای اقامت کودکان و نوزادان هزینه کامل را دریافت می‌کنند. در هتل‌های مختلف، رزرو اتاق و تخت و هزینه آن برای اقامت کودکان طبق قوانین متفاوتی صورت می‌گیرد. به همین دلیل به مسافران توصیه می‌شود که هنگام رزرو هتل در اسنپ تریپ با انتخاب سن کودک خود میزان هزینه‌ اقامت او را بررسی کنند.

راهنمای رزرو هتل از اسنپ تریپ

جمع‌بندی

هتل‌های متنوع با امکاناتی متفاوت در ایران وجود دارد. افرادی که قصد انتخاب و رزرو از طریق هتل اسنپ تریپ دارند، می‌توانند تمامی امکانات و خدمات هتل‌ها و همچنین شرایط رزرو آن‌ها را مشاهده کنند.

راهنمای رزرو هتل از اسنپ تریپ

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]