اوقات شرعی کانادا

اوقات شرعی کانادا

کشور کانادا به دلیل شرایط جغرافیایی ایده‌آل، رونق اقتصادی، قوانین منحصر به‌فرد و بشردوستانه همواره مورد توجه مهاجران قرار دارد و به عنوان یک مقصد رویایی برای گردشگری، تحصیل، کار و تجارت شناخته می‌شود. حال مسلمانان مقیم کشور کانادا با این چالش مواجه هستند که چگونه از زمان دقیق نماز و جزئیات اوقات شرعی کانادا به صورت روزانه در شهرها و استان‌های این کشور مطلع شوند؟ با توجه به این موضوع که

کانادا کشوری پهناور است؛ از این‌رو اوقات شرعی در هر کدام از استان‌های این کشور کمی با یکدیگر متفاوت خواهد بود و افراد مسلمان باید مرجعی معتبر را برای مشاهده اوقات شرعی شهرهای کانادا پیدا کنند.

اوقات شرعی کانادا

سایت موسسه آموزش آنلاین دوره‌های فنی و مهندسی فناوران در کانادا به عنوان مرجع اعلام اوقات شرعی کانادا می‌تواند به اتباع مسلمان مقیم این کشور کمک کند تا انجام عبادات روزانه خود را بر اساس زمان‌های مذکور در جداول مربوط به هر شهر تنظیم کنند؛ بنابراین مسلمانی که قصد مهاجرت به کشور کانادا به دلایل مختلف را دارند، باید بتوانند اطلاعات روزمره مورد نیاز برای زندگی در کانادا نظیر ساعت شرعی کانادا، اوقات شرعی شهرهای کانادا و تقویم کانادا را به‌طور دقیق از منابع معتبر مشاهده کنند.

 

در اینجا تلاش خواهیم کرد تا به بررسی اوقات شرعی شهرهای معروف کانادا از قبیل تورنتو، ونکوور، مونترال، اتاوا و ... بپردازیم تا مسلمان مقیم کانادا در انجام کارهای روزمره و عبادات روزانه با مشکل مواجه نشوند؛ پس چنانچه به دنبال آگاهی از اوقات شرعی کانادا هستید، توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

اوقات شرعی کانادا

اوقات شرعی در کشور کانادا

زمان نماز جهانی در کشورهای مختلف به دلیل شرایط جغرافیایی و حرکت خورشید بسیار متفاوت از یکدیگر است؛ بنابراین افراد مسلمان مقیم کشورهای بین‌المللی برای جهت قبله و زمان‌بندی نمازهای روزانه با چالش مواجه خواهند شد که یافتن یک مرجع معتبر و رسمی اعلام اوقات شرعی به مسلمان در این زمینه کمک شایانی خواهد کرد. حال کشور کانادا از جمله کشورهای مهاجرپذیر به‌شمار می‌آید که هر ساله مسلمانان زیادی از اقصی نقاط دنیا برای کار و تحصیل در شهرهای مختلف آن اقامت پیدا می‌کنند؛ از این‌رو برای انجام عبادات روزانه باید از زمان دقیق اوقات شرعی استان‌ها و شهرهای مختلف کانادا آگاهی کسب کنند. با توجه به مساحت کشور کانادا، اوقات شرعی در شهرهای این کشور ممکن است کمی با یکدیگر متفاوت باشد. به همین خاطر افرادی که نماز را به عنوان بخش مهمی از زندگی روزمره خود می‌دانند، همواره به دنبال مرجعی معتبر برای مشاهده جزئیات اوقات شرعی و زمان نماز هستند تا بتوانند عبادات روزانه خود را در زمان دقیق انجام دهند.

بنابراین اگر به دنبال مهاجرت به کشور کانادا هستید، باید در خصوص اوقات شرعی کانادا از یک مرجع رسمی اطلاعات کسب کنید و یک برنامه دقیق و استاندارد از زمان نماز داشته باشید تا بتوانید اقامه نمازهای واجب روزانه را در زمان صحیح انجام دهید که سایت فناوران به عنوان منبع آنلاین اعلام اوقات شرعی کشور کانادا در تلاش است تا پاسخگوی نیازهای اساسی مسلمانان مقیم شهرهای مختلف کانادا از قبیل اتاوا (پایتخت کانادا)، مونترال، تورنتو، ونکوور، کلگری و ... باشد.

اوقات شرعی کانادا

اوقات شرعی اتاوا

اتاوا به عنوان پایتخت کشور کانادا در ایالت انتاریو از شهرهای مهم این کشور به‌شمار می‌آید که از جمعیت 1.4 میلیون نفری برخوردار است. حال اوقات شرعی کانادا در اتاوا از آن جهت حائز اهمیت است که بین 6 تا 7 درصد جمعیت کل این شهر را افراد مسلمان تشکیل می‌دهند. در اقصی نقاط اتاوا مراکز مذهبی و مساجد چون مسجد امام علی در شمال شهر و موسسه اسلامی در شمال شرقی وجود دارد تا مسلمانان به انجام عبادات روزانه در زمان دقیق بپردازند اما اطلاع از جزئیات اوقات شرعی و اذان در شهر تورنتو برای مسلمانان مقیم اتاوا از اهمیت زیادی برخوردار است. از آنجایی‌که اوقات شرعی کانادا در شهرهای مختلف با توجه به موقعیت جغرافیایی، زمان‌های طلوع و غروب آفتاب با یکدیگر متفاوت است؛ از این‌رو افراد مسلمان همواره به دنبال منبع رسمی برای اعلام اوقات شرعی هستند. بر اساس اعلام وب‌سایت فناوران، اوقات شرعی اتاوا در تاریخ 13/2/1402 به شرح جدول زیر است:

اذان صبح

04:14

اذان ظهر

13:00

اذان مغرب

20:11

طلوع آفتاب

05:49

غروب آفتاب

20:11

نیمه شب

01:00

اوقات شرعی تورنتو کانادا

شهر تورنتو در جنوب شرقی کشور کانادا قرار دارد که به واسطه اقامت تعداد زیادی مهاجر مسلمان در این شهر، آگاهی از اوقات نماز در تورنتو برای مسلمانان حاضر در تورنتو از اهمیت زیادی برخوردار است. بر اساس آمار حدود 8 درصد از جمعیت تورنتو را مسلمانان تشکیل می‌دهند که اطلاع از اوقات شرعی تورنتو برای انجام عبادات روزانه این افراد بسیار حائز اهمیت خواهد بود. اوقات شرعی تورنتو در فصول مختلف سال متفاوت است و افراد مسلمان که به عنوان نیروی کار متخصص یا محصل در این شهر اقامت دارند، باید از منابع رسمی نسبت به مشاهده اوقات شرعی اقدام کنند. اوقات شرعی کانادا تورنتو در تاریخ 13/2/1402 در وب‌سایت فناوران مطابق جدول زیر اعلام شده است:

اذان صبح

04:36

اذان ظهر

13:14

اذان مغرب

20:22

طلوع آفتاب

06:08

غروب آفتاب

20:22

نیمه شب

01:15

اوقات شرعی ونکوور کانادا

 

 

اوقات شرعی کانادا

شهر ونکوور از لحاظ بازار کار و تحصیل یکی از بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان به‌شمار می‌آید. این شهر در غربی‌ترین نقطه کشور کانادا واقع شده است؛ از این‌رو اوقات شرعی ونکوور کانادا در مقایسه با سایر شهرها

متفاوت خواهد بود. بر اساس آمار سال 2022 بیش از 45 هزار نفر ایرانی در شهر ونکوور کانادا ساکن هستند که این افراد برای انجام عبادات روزانه باید از زمان دقیق طلوع و غروب آفتاب، اذان و نیمه شب شرعی مطلع شوند. بدون تردید اوقات شرعی کانادا ونکوور در ماه‌های مختلف سال تغییر می‌کند اما بر اساس اعلام وب‌سایت فناوران در تاریخ 13/2/1402، اوقات شرعی ونکوور به شرح زیر است:

اذان صبح

03:59

اذان ظهر

13:09

اذان مغرب

20:32

طلوع آفتاب

05:48

غروب آفتاب

20:32

نیمه شب

01:10

 

 

جدول اوقات شرعی مونترال

شهر مونترال یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای کشور کانادا به‌شمار می‌رود که به عنوان پایتخت ایالت کبک از جمعیت حدود 4.2 میلیون نفری برخوردار است. بر اساس آمار اعلام شده، حدود 3 درصد از جمعیت کل این شهر را مهاجران مسلمان تشکیل می‌دهند که به منظور تحصیل، کار یا تجارت در این شهر ساکن شده‌اند؛ از این‌رو آگاهی از اوقات شرعی کانادا مونترال برای انجام عبادات روزمره از اهمیت بالایی برای مسلمانان برخوردار خواهد بود. اوقات شرعی مونترال کانادا نظیر زمان طلوع و غروب آفتاب، اذان و نیمه شب شرعی در طول سال بر اساس شرایط جغرافیایی منطقه متفاوت است. در ادامه جدول اوقات شرعی مونترال بر اساس اعلام وب‌سایت فناوران را مشاهده می‌کنید:

اذان صبح

04:03

اذان ظهر

12:51

اذان مغرب

20:03

طلوع آفتاب

05:40

غروب آفتاب

20:03

نیمه شب

00:52

سایت فناوران؛ مرجع رسمی اعلام اوقات شرعی کانادا

در حال حاضر مسلمانان زیادی از اقصی نقاط جهان در شهرهای مختلف کانادا نظیر اتاوا، تورنتو، ونکوور، مونترال، ادمونتون، کلگری و ... اقامت دارند که آگاهی از اوقات شرعی در این شهرها برای افراد مسلمان از اهمیت زیادی برخوردار است تا بتوانند انجام عبادات روزانه را در زمان دقیق انجام دهند؛ بنابراین یک مرجع رسمی و معتبر در این زمینه می‌تواند به مسلمانان مقیم کانادا کمک شایانی کند. وب‌سایت فناوران به عنوان یک موسسه آموزشی حرفه‌ای در رشته‌های فنی و مهندسی مشغول فعالیت است که به عنوان مرجع آنلاین اعلام اوقات شرعی کانادا هم شناخته می‌شود. مسلمانان ساکن در شهرهای مختلف کانادا، می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز به صفحه اعلام اوقات شرعی کشور کانادا در وب‌سایت رسمی فناوران مراجعه کرده و زمان دقیق اذان صبح، اذان ظهر، اذان مغرب، طلوع آفتاب، غروب آفتاب و نیمه شب را در لحظه مشاهده کنند. 

اوقات شرعی کانادا

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]