۱۴ دلیل برای سفر به لندن،خاطره‌انگیزترین سفر

۱۴ دلیل برای سفر به لندن،خاطره‌انگیزترین سفر

۱۴ دلیل برای سفر به لندن،خاطره‌انگیزترین سفر

لندن یکی از محبوب‌ترین شهرهای دنیاست که هرساله بیش از ۲۰ میلیون گردشگر را به طرف خود می‌کشاند و با ارائه بهترین غذاخوری‌ها، ماجراجویی‌ها و تفریحات جذاب، خاطره خوشی از یک سفر شخصی یا خانوادگی برای همه رقم می‌زند. حدس می‌زنیم انتخاب اولین کارهایی که باید در پایتخت شلوغ بریتانیا انجام دهید برایتان دشوار باشد. برای همین تصمیم داریم در این مقاله بهترین و معروف‌ترین مکان‌های تماشایی این شهر را معرفی کنیم.

۱. پارک ریچموند

پارک ریچموند لندن یکی از جذاب‌ترین پارک‌های سلطنتی این شهر است که بعد از چند دقیقه قدم‌زدن در آن، زمان و مکان را فراموش می‌کنید. مساحت ۴۰هکتاری این پارک مملو از گل‌های رنگارنگ آزالیا و کاملیا، مسیرهای پرپیچ‌وخم سرسبز، اصطبل‌های پر از اسب و مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری است. می‌توانید از منظره بی‌نظیر کلیسای جامع سنت‌پل از بالای تپه پادشاه هنری لذت ببرید، در اتاق چای استراحت کنید یا دوچرخه‌ای کرایه کنید و به گشت‌و‌گذار در این ذخیره‌گاه طبیعی تماشایی مشغول شوید.

۲.  کلیسای وست‌مینستر

۱۴ دلیل برای سفر به لندن،خاطره‌انگیزترین سفر

کلیسای وست‌مینستر یکی از مهم‌ترین میراث جهانی یونسکو و میزبان بسیاری از مراسم‌های مهم ملی به‌خصوص تاج‌گذاری و عروسی‌های سلطنتی است. در بازدید از این کلیسای تاریخی نگاهی به معماری شگفت‌انگیز آن بیندازید، محل استراحت پادشاهان بزرگ را ببینید و سری به گوشه دنج شاعران و نویسندگان مشهور بریتانیا نظیر ویلیام شکسپیر و جین آستین بزنید. این شاهکار معماری گوتیک یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی لندن است که سالانه بیش از یک میلیون بازدید‌کننده را به‌سمت خود می‌کشاند.

۳.  چشم لندن

چشم لندن که به‌مناسبت جشن‌های هزاره لندن در سال ۲۰۰۰ ساخته شد، بلندترین چرخ‌و‌فلک اروپا و یکی از بزرگ‌ترین چرخ‌های رصد دنیاست. اگر عاشق هیجان هستید، کپسول‌های امن و تمام‌شیشه‌ای این چرخ فرصت خوبی برای تماشای مناظر اطراف در ارتفاع ۱۳۵ متری رودخانه تیمز فراهم می‌کند. بعد از ۳۰ دقیقه تماشای دورنمای لندن زیبا، زمانی که با روی زمین می‌گذارید، یکی از نمادهای ملی انگلیس را از نزدیک دیده و تجربه کرده‌اید.

۴.  برج زیبای لندن

۱۴ دلیل برای سفر به لندن،خاطره‌انگیزترین سفر

برج باشکوه لندن در ادوار مختلف به‌عنوان قصر سلطنتی، باغ وحش خصوصی، زرادخانه نظامی، گنجینه جواهرات و محل اعدام سهم خود را در تاریخ تمام‌و‌کمال ادا کرده است. اینجا یکی از سازه‌های نمادین بریتانیای کبیر و یک میراث جهانی باشکوه است که با به‌نمایش‌گذاشتن خط پادشاهان قرن هفدهم، تسلیحات و زره‌های سلطنتی، نمایشگاه معروف تاج جواهرات، ضراب‌خانه سلطنتی و روایات شکنجه باستانی در برج خونین، اطلاعات ارزشمندی درباره تاریخ غنی این کشور در اختیار بازدیدکنندگان می‌گذارد.

۵.  موزه مادام توسو لندن

اگر فکر می‌کنید هرگز فرصت دیدن چهره‌های مشهور دنیا را ندارید، با پرواز خارجی تهران به لندن خود را به این شهر برسانید و سری به موزه مادام توسو بزنید تا دست‌کم تندیس‌های مومی افراد مشهور و تاریخ‌ساز را از نزدیک ببینید و با آنها عکس یادگاری بگیرید. از شکسپیر گرفته تا لیونل مسی، از بازیگران کمپانی مارول تا بزرگان ورزش، سیاست و حتی تندیس اعضای خانواده سلطنتی اینجا به شما خوش‌آمد می‌گویند. حتی می‌توانید مجسمه خود مادام توسو که ۲ قرن پیش برپاکننده این نمایشگاه دیدنی بوده را از نزدیک ببینید.

۶.  کاخ سلطنتی باکینگهام

کاخ باکینگهام در سال ۱۸۳۷ ساخته شد و از زمان به‌قدرت‌رسیدن ملکه ویکتوریا، اقامتگاه خاندان سلطنتی در لندن بوده و همچنان هم هست. هر تابستان درب این ساختمان نمادین برای مدت محدودی به روی عموم مردم باز است تا آزادانه در آن بگردند، اتاق‌های گرند استیت را ببینند، گنجینه‌های سلطنتی را مشاهده کنند و نگاهی اجمالی به زندگی تجملاتی خاندان اشرافی داشته باشند. جذابیت این بنای با ۷۷۵ اتاق، استخر شنا، باغ‌های زیبا و امکانات مختلف تمامی ندارد.

۷.  تله‌کابین ابری  IFS

تله‌کابین ابری IFS هر ۳۰ ثانیه یک بار از شبه‌جزیره گرینویچ و اسکله سلطنتی بر فراز رودخانه تیمز حرکت می‌کند و هر مسیر رفت و برگشت با آن حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. جدا از اینکه در طول مسیر مناظر خیره‌کننده شهر زیبای لندن زیر پای شماست، بعد از رسیدن به ارتفاع ۹۰ متری فرصت کافی برای تماشای طلوع یا غروب خورشید را خواهید داشت. ظرفیت هر کابین ۸ نفر است و شما می‌توانید لذت این پرواز را در کنار خانواده یا دوستان خود تجربه کنید.

۸.  آکواریوم لندن

۱۴ دلیل برای سفر به لندن،خاطره‌انگیزترین سفر

آکواریوم سی لایف از جمله جاذبه‌های تماشایی لندن در بخش جنوبی رودخانه تیمز است که نباید شهر را قبل از دیدنش ترک کرد. یکی از بزرگ‌ترین نمایش‌های جهانی زندگی دریایی با بیش از ۴۰۰ گونه حیوان آبزی نظیر کوسه، مارماهی، دلقک‌ماهی، ماهی گورخری، هشت‌پا، اسب دریایی و لاک‌پشت‌های سبز خیره‌کننده که همگی از پشت یک تونل شیشه‌ای محکم قابل‌مشاهده‌اند. در این مجموعه اروپایی از زندگی دریایی طعم قدم‌زدن زیر اقیانوس گرمسیری را بچشید و درباره زندگی آبزیان بیاموزید.

۹.  کاخ سلطنتی کنزینگتون

لندن پر از اقامتگاه‌های سلطنتی است. یکی از محبوب‌ترین آنها که عموم افراد اجازه بازدید از برخی بخش‌های آن را دارند، کاخ کنزینگتون، زادگاه و خانه کودکی ملکه ویکتوریاست. این کاخ تا سال ۱۷۶۰ اقامتگاه موردعلاقه حاکمان بود و امروز محل کار و اقامتگاه دوک‌ها و دوشس‌های کمبریج است. در بازدید از این کاخ لباس‌های خاندان اشرافی را از قرن هجدهم تا به امروز می‌بینید، از مناظر باشکوه باغ‌های اطراف قصر، دریاچه‌ها و برکه‌های تزیین‌شده لذت می‌برید و نارنجستان سلطنتی که روزگاری محل مهمانی ملکه بود را از نزدیک می‌بینید.

۱۰.  شهرک ماجراجویی شِرِک

دوست دارید با شخصیت موردعلاقه خود از کارتون شرک ملاقات کنید و سوار بر یک اتوبوس چهاربعدی جادویی، سیندرلا را در باتلاق شرک ببینید، با گربه چکمه‌پوش روبه‌رو شوید، پینوکیو را از چرخ شکنجه نجات دهید و با مافین من یک طلسم جادویی بسازید؟ هرچه زودتر بلیط هواپیما تهیه کنید و با اولین پرواز لندن راهی این شهر شوید. ماجراجویی در این شهرک بی‌نظیر حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد و با ۱۲ نمایش زنده تمام حواس پنج‌گانه را درگیر می‌کند. حضور بازیگران زنده، داستان‌گویی جذاب، جلوه‌های ویژه و هنز انیمیشن‌سازی فوق‌العاده DreamWorks این تجربه را چندین برابر لذت‌بخش خواهد کرد.

۱۱.  تیت بریتانیا و تیت مدرن

دوست‌داران هنر هرگز نمی‌توانند بدون بازدید از چشمگیرترین موزه‌های هنری لندن، نگارخانه‌های تیت بریتانیا و تیت مدرن در دو طرف رودخانه تیمز، این شهر را ترک کنند. نام نگارخانه تیت مدرن در فهرست مهم‌ترین مجموعه‌های هنری جهان قرار گرفته است. علاقه‌مندان می‌توانند یک روز کامل را به تماشای این دو سایت هنری بگذرانند، طعم خوب غذا در رستوران‌های خوش‌منظر گالری را بچشند و برای جابه‌جاشدن بین این دو موزه سوار کشتی شوند یا از روی پل هزاره عبور کنند.

۱۲.  موزه تاریخ طبیعی لندن

۱۴ دلیل برای سفر به لندن،خاطره‌انگیزترین سفر

موزه تاریخ طبیعی لندن یک مکان تفریحی شگفت‌انگیز و از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری این سیاره است. جدا از ساختمان باشکوه عصر ویکتوریا، نمونه‌‌ها و ذخایر علمی این موزه که بیش از ۸۰ میلیون نمونه از بخش‌های مختلف زمین‌شناسی را به نمایش می‌گذارند، گردشگران را از سراسر دنیا به شوق دیدن کشفیات چارلز داروین و سایر آثار علمی ارزشمند به این موزه می‌کشانند. حین بازدید از این موزه علاوه بر نمایشگاه دایناسور می‌توانید نمونه‌هایی از بزرگ‌ترین، بلندترین و کمیاب‌ترین حیوانات جهان را از نزدیک ببینید.

۱۳.  اتاق‌های جنگ چرچیل

اتاق‌های جنگ چرچیل یکی از موزه‌های جنگ امپراتوری است که خاطره بازدید از آن تا مدت‌ها بعد از سفر لندن در ذهن‌تان باقی می‌ماند. در طول این گشت یک‌ساعت‌و‌نیمه زیر خیابان‌های لندن، اتاقک کوچکی را می‌بینید که محل خواب چرچیل بود، استودیوی رادیویی کوچکی می‌بینید که چرچیل سخنرانی‌های معروف دوران جنگش را از آنجا پخش می‌کرد و جزئیات ساده مانند پشم بافندگی که خطوط مقدم را روی نقشه اروپا نشان می‌داد. برای گردشگران این تور راهنمای صوتی نیز در نظر گرفته شده است.

۱۴.  رصدخانهٔ سلطنتی گرینویچ

در جنوب شرقی لندن منطقه گرینویچ می‌توانید هم‌زمان دو نیم‌کره غربی و شرقی را یکجا ببینید و خط میان آن دو یعنی نصف‌النهار جهان را از نزدیک لمس کنید. این محله سلطنتی پر از تاریخ، هنر، معماری و ماجراجویی است. خط برنزی که روی سنگفرش مشاهده می‌کنید، نیمکره‌های شرقی و غربی را نشان می‌دهند. یکی از علایق گردشگران قدم‌زدن در ساختمان رصدخانه سلطنتی روی خط نصف‌النهار است؛ جوری که یک پا روی نیمکره شرقی و پای دیگر روی نیمکره غربی قدم بردارد.

کلام آخر

بعد از مطالعه این راهنما، اینکه تصمیم می‌گیرید سفر خود را از گشت‌و‌گذار در موزه‌های معروف لندن شروع کنید یا وقت‌تان را به پیک‌نیک در پارک‌های بزرگ شهر بگذرانید، در کاخ‌های سلطنتی بگردید، در باغ‌های دل‌انگیز قدم بزنید، منظره شهر را از ارتفاع ببینید یا خود را برای صرف چای عصرانه به کافه‌های خیابانی برسانید، انتخاب با شماست. فراموش نکنید که سفرتان به لندن بدون بازدید از این جاذبه‌های تماشایی نیمه‌تمام خواهد ماند. پرواز را هم می‌توانید از تهران یا از دیگر شهرها مثل شیراز یا مشهد به لندن تهیه کنید.

منبع: visitlondon

۱۴ دلیل برای سفر به لندن،خاطره‌انگیزترین سفر

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]