چگونه ارزان و راحت به جزیره رویایی کیش سفر کنیم؟

چگونه ارزان و راحت به جزیره رویایی کیش سفر کنیم؟

چگونه ارزان و راحت به جزیره رویایی کیش سفر کنیم؟

جزیره کیش یکی از مقاصد  جذاب سفر برای گردشگران است. در این جزیره امکانات رفاهی و تفریحی مختلفی وجود دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به هتل‌های لوکس و چند ستاره، رستوران‌های خاص، مراکز خرید متعدد و مراکز تفریحی برای ورزش‌های آبی و هوایی اشاره کرد. اگر دوست دارید سفر ارزان و راحتی به این جزیره داشته باشید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

انتخاب وسیله نقلیه مناسب برای سفر به کیش

جزیره‌ی کیش در قسمت جنوبی کشورمان واقع شده است و گردشگران همه ساله با وسایل حمل‌ونقل مختلف مانند هواپیما، قطار، اتوبوس یا ماشین شخصی به این جزیره سفر می‌کنند؛ بااین‌حال به نظر می‌رسد سفر زمینی به کیش بین مسافران محبوبیت کمتری دارد و اغلب مسافران ترجیح می‌دهند با بلیط هواپیما کیش سفر کنند.

برای کاهش هزینه‌های سفرتان به این جزیره لازم است که با عوامل تأثیرگذار بر روی بلیط وسایل نقلیه آشنا شوید. سیستمی یا چارتری بودن پرواز، ایرلاینی که با آن سفر می‌کنید، زمان خرید بلیط و کلاس پروازی (اکونومی یا بیزنس) همگی بر قیمت بلیط هوائیما تأثیرگذارند. اگر با قطار سفر می‌کنید نیز شرکت ریلی، تعداد ستاره­های قطار، نوع سالن و تعداد تخت­های موجود در کوپه بر قیمت بلیط قطار تأثیر می‌گذارند.

اگر بخواهید از وسایل نقلیه دیگری استفاده کنید در ابتدا باید خودتان را به بندرعباس برسانید و از آن‌جا راهی جزیره کیش شوید. به‌طور مثال مسافت بین شهر تهران تا بندرعباس حدود ۱۲۸۰ کیلومتر است. اگر بخواهید با خودروی شخصی یا اتوبوس این مسیر را طی کنید حدود ۱۴ ساعت در راه خواهید بود. این مسیر با قطار حدود ۲۰ ساعت طول می‌کشد و با بلیط هواپیما تهران کیش تنها دو ساعت در راه خواهید بود.

اگر به‌دنبال ارزان‌ترین و درعین‌حال راحت‌ترین وسیله نقلیه هستید، به شما قطار را پیشنهاد می‌کنیم. شما می‌توانید به سراغ قطارهای کوپه ای با تعداد ستاره‌های بالاتر بروید. به‌طور مثال در مسیر تهران به کیش شما می‌توانید قطارهای ۴ ستاره غزال را که کوپه‌ی چهارنفره است، رزرو کنید. قطار این مسیر در مقایسه با بلیط هواپیمای آن ارزان‌تر است و همچنین در مقایسه با خودروهای شخصی و اتوبوس خدمات و امکانات بیشتری در اختیار شما قرار می­دهد.

 

رزرو اقامتگاه مناسب

یکی دیگر از عواملی که در هنگام سفر به جزیره کیش باید به آن توجه کنید، انتخاب اقامتگاه است. با انتخاب اقامتگاه مناسب هم می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده و هم راحتی بیشتری را در طول سفر به این جزیره تجربه کنید.

در جزیره کیش می‌توانید انواعی از هتل‌های ۵ ستاره، ۴ ستاره، ۳ ستاره و حتی ۲ ستاره را پیدا کنید. اگر دوست دارید با مردم محلی منطقه آشنا شوید، می‌توانید به سراغ اقامتگاه‌های بوم‌گردی آن بروید. اقامتگاه‌های بومگردی ممکن است امکانات رفاهی بالایی در حد هتل‌های ۵ ستاره نداشته باشند؛ ولی معمولاً حس‌وحال جزیره را بیشتر به شما منتقل می‌کنند و می‌توانند سفر به کیش را حتی به‌یادماندنی‌تر کنند.

چگونه ارزان و راحت به جزیره رویایی کیش سفر کنیم؟

به طورکلی توصیه می‌کنیم هتل یا اقامتگاهی را انتخاب کنید که در نزدیکی جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های تفریحی جزیره کیش باشد؛ به این طریق مجبور نیستید مدت زیادی را در رفت‌وآمد باشید یا اگر وسیله‌ی نقلیه‌ی شصی ندارید، از هزینه‌ی تاکسی شما تا حد زیادی کاسته می‌شود.

وسیله حمل و نقل مناسب برای گشت‌وگذار در کیش

راه­های مختلفی برای گشت‌وگذار در جزیره کیش وجود دارد که ازجمله آن‌ها آن‌ها می‌توان به رزرو تاکسی، استفاده از خودروی شخصی یا اجاره‌ی خودرو اشاره کرد.

اجاره‌ی خودرو در کیش معمولاً طرفداران بسیار زیادی دارد؛ چراکه کیش منطقه‌ی آزاد محسوب می‌شود و انواع بسیار مختلفی از خودروهای خارجی به‌روز و لوکس در این جزیره وجود دارند. هزینه‌ی اجاره‌ی این خودروها نیز آن‌چنان نجومی و بالا نیست! پس اگر در شهری دور از کیش زندگی می‌کنید نگران نباشید؛ ابتدا با بلیط هواپیما خودتان را در عرض یکی دو ساعت به کیش برسانید، بعد به مراکز اجاره‌ی خودرو بروید و از میان تنوع بی‌نظیر خودروها، ماشین محبوبتان را انتاب کنید. در مدت زمان اقامتتان در کیش با ماشین فوق‌العاده به هرجایی از جزیره سر بزنید!

چگونه ارزان و راحت به جزیره رویایی کیش سفر کنیم؟

البته اگر می­خواهید سفر ارزان‌قیمتی به این جزیره داشته باشید، می‌توانید با خودرو شخصی از طریق کشتی‌های مخصوص حمل خودرو خودتان را به این جزیره برسانید تا در زمان اقامتتان مجبور به پرداخت هزینه‌ی اجاره خودرو یا کرایه تاکسی نباشید.

خورد و خوراک در مدت اقامت در کیش

رستوران‌های لوکس و ستاره‌دار کیش قطعاً نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کنند؛ ولی اگر قصد دارید از هزینه‌های سفرتان بکاهید و اقامتی مقرون‌به‌صرفه داشته باشید توصیه می‌کنیم تمامی وعده‌های غذایی‌تان را در این رستوران‌های گران نخورید.

یکی از جاذبه‌های جزیره‌ی کیش، مردم محلی و فرهنگ آن‌هاست؛ شاید جالب باشد بدانید شما می‌توانید مهمان این مردم باشید و با آن‌ها غذا بخورید! بعضی از مردم محلی کیش درب خانه‌های خود را بر گردشگران باز می‌کنند و با دریافت هزینه‌ی نسبتاً کمی، شما می‌توانید مهمانشان شوید و غذای خانگی و محلی جزیره را با دستپخت خودشان امتحان کنید!

کلام آخر

جزیره کیش یکی از مقاصد برتر گردشگری در ایران است. راه‌های مختلفی برای سفر به این جزیره وجود دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به خرید بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس اشاره کرد. همچنین در این جزیره اقامتگاه‌های مختلفی برای گردشگران فراهم شده‌اند. برای گشت و گذار در این جزیره می­توانید از تاکسی استفاده کنید، خودرو اجاره کنید یا با ماشین شخصی خودتان به گشت‌وگذار بپردازید.  در نهایت این شما هستید که بر اساس مسافت، بودجه و راحتی­تان باید از میان این گزینه ها یکی را انتخاب کنید.

چگونه ارزان و راحت به جزیره رویایی کیش سفر کنیم؟

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]