معرفی شهر کومله و تاریخچه آن

معرفی شهر کومله و تاریخچه آن

شهر کومله در 6 کیلومتری جنوب خاوری لنگرود قرار دارد و از مراکز مهم تهیه چای در ایران است .
آب و‌های این شهر مانند سایر نقاط شمالی ایران معتدل و مرطوب است و نسبت به شهرستان‌های دامنه جنوبی البرز دارای آب و هوای بهتری است و تقریباً محیطی ییلاقی است . تفاوت درجه حرارت بین این شهر و شهر لنگرود در تابستان در حدود 3 یا 4 درجه می‌باشد و هرچه به دامنه کوه نزدیکتر می‌شویم هوا خنک‌تر می‌شود شهر کومله به علت مشرف بودن بر دریا در مسیر جریان‌های ساحلی نیز قرار دارد که آب و هوای آن را معتدل و مرطوب می‌سازد .
قدمت شهر کومله به دوره تیموریان می‌رسد.وجود مناطقی در کومله بنام‌های (علی کیابیجار-علی کیاسل و مهدی کیاسل) بیانگر قدمت و اهمیت کومله در عصر حکمرانی سادات آل کیاست.
جاذبه‌های گردشگری
نگین سبز کومله : کوهی است که در ضلع جنوبی شهر کومله واقع شده و چشم انداز بسیار زیبایی دارد. این منطقه مهمان مسافران فراوانی است و از مزایای آن این است که بخش وسیعی از شرق گیلان از بالای این کوه قابل روئیت است.
منطقه دیدنی و توریستی پرشکوه :قطب گردشگری و توریست شهر و حتی استان که در جمعه‌ها بازار فروش مرکبات ، چای ، عسل ، نان محلی و ... برقرار می‌باشد که دارای خیل مسافران ،گردشگران و سایر بازدیدکنندگان است .
استخر کومله : که شامل دو آبگیر بسیار زیبا است که در فصل‌های بهار و تابستان به عنوان منابع آب مزارع برنج نیز نقش ایفا می‌کنند. در یکی از آنها جزیره ای ساخته شده که تفرجگاه مسافران می‌باشد.
باغ پرندگان : این محوطه‌ی نسبتاً کوچک در داخل جزیره استخر کومله قرار دارد و میزبان چند گونه از پرندگان زیبا است.
معرفی شهر کومله و تاریخچه آن
معرفی شهر کومله و تاریخچه آن
معرفی شهر کومله و تاریخچه آن

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]