تور اراک‌گردی بزودی راه‌اندازی می‌شود

تور اراک‌گردی بزودی راه‌اندازی می‌شود

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: بسیاری از مردم و حتی ساکنین اراک با ویژگی‌ها و اماکن تاریخی تفریحی این شهر آشنا نیستند و تور اراک‌گردی فرصت این آشنایی را فراهم می‌کند.
سیدحسن حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی- از امضای تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین شهرداری اراک و این سازمان خبر داد و گفت: بر مبنای این تفاهم‌نامه تور اراک‌گردی با همکاری شهرداری به راه می‌افتد.
وی تصریح کرد: تور اراک‌گردی در ابتدا رایگان بوده و بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی و وعده غذایی ناهار و میان‌وعده از جمله خدمات در نظر گرفته شده برای این تور است.
معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هدف از اجرای این طرح را آشنایی بیشتر مردم با قابلیت‌های گردشگری اراک دانست و بیان کرد: این اقدام سبب جذب گردشگر حتی از خارج از استان می‌شود.
حسینی با بیان اینکه اجرای این طرح در مرحله اول به صورت آزمایشی انجام می‌شود، افزود: نتایج و تجارب تور اراک‌گردی ارزیابی شده و در اقدامات بعدی مد نظر قرار می‌گیرد.
وی ضمن اشاره به اجرای این طرح تا پیش از پایان سال جاری اضافه کرد: در اجرای این طرح تشکل مردم‌نهاد زاگرس با ما همکاری می‌کند.
تشکل مردم‌نهاد زاگرس، اجرای تور استان‌گردی را به عنوان یکی از برنامه‌های مد نظر خود در سال جاری عنوان کرده بود، معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اینباره گفت: ما در این خصوص با حدود 34 دفتر خدمات مسافرتی زیر نظر سازمان همکاری داریم.
حسینی ضمن اشاره به معرفی 32 مسیر گردشگری استان مرکزی بیان کرد: تورهای استان‌گردی با همکاری دفاتر خدمات مسافرتی و نیز سازمان‌های مردم‌نهاد در سال جاری فعال بوده‌اند.
وی اضافه کرد: این اقدامات می‌تواند در گسترش گردشگری استان و آشنایی مردم با ویژگی‌هایی که بعضا ناشناخته‌اند موثر باشد.
تور اراک‌گردی بزودی راه‌اندازی می‌شود
تور اراک‌گردی بزودی راه‌اندازی می‌شود

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]