دریاچه وان

دریاچه وان

دریاچه وان بزرگترین دریاچه ترکیه و دومین دریاچه بزرگ در خاورمیانه می‌باشد . این دریاچه در شهر وان ترکیه در نزدیکی مرز ایران قرار گرفته است .
دریاچه وان ترکیه ، دریاچه آب شور میباشد و آب این دریاچه قابل نوشیدن نیست و در این آب شور به جز چند نوع محدود ماهی ، جانور دیگری قادر به زندگی نیست . آب این دریاچه از طریق آب باران و همچنین رودخانه هایی که آب خود را به این دریاچه می‌ریزند تامین می‌شود . به خاطر شوری بیش از حد آب حتی در زمستان که دمای هوا در این منطقه به زیر صفر می‌رسد، آب این دریاچه منجمد نمیشود. طول دریاچه وان 119 کیلومتر است و در عمیق‌ترین قسمت‌ها عمق این دریاچه به 451 متر میرسد .
شهر وان به مرز ایران بسیار نزدیک است و این موجب شده تا مسافرینی که قصد دارد به صورت زمینی به ترکیه سفر کنند، از شهر وان عبور کنند . به علاوه مسیر قطار بین ایران و ترکیه نیز از شهر وان و دریاچه وان می‌گذرد .در دهه 1970 خط راه آهن بین ایران و ترکیه برقرار شد . خط راه آهن از ایران تا شهر تاتوان که در کناره دریاچه وان قرار دارد کشیده شده است و پس از آن مسافرین به مدت 5 ساعت روی دریاچه وان با کشتی سفر میکنند و آن طرف دریاچه به شهر وان می‌رسند و در شهر وان سوار قطار ترکیه میشوند و به طرف آنکارا و استانبول میروند .

دریاچه وان
دریاچه وان
دریاچه وان

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]