پایتخت خوشنویسی ایران

پایتخت خوشنویسی ایران

خوشنویسی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین هنرهای ما ایرانیان است و جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ اسلامی دارد تا آنجا که همواره راهی برای انتقال فرهنگ اسلامی-ایرانی به سایر ملل بوده است.
خوشنویسان بزرگ ایران در طول تاریخ، با ذوق و خلاقیت خود، جلای خاصی به این هنر بخشیده و نزدیک به 1000 سال است که، پیوسته درصدد توسعه و اتقاء این هنر بوده و هستند.
استان قزوین با حضور هنرمندانی همچون "میرعماد حسنی سیفی قزوینی" که بیشترین تأثیر را در تکامل خط نستعلیق گذاشته است، همواره یکی از ستارگان پر فروغ در عرصه خوشنویسی جهان اسلام به شمار می‌آید. این پیشینه‌ی محکم و وجود هنرمندانی همچون میرزا محمد حسین عمادالکتاب قزوینی، میرزامحمد علی خیارجی قزوینی (اولین خوشنویسی که بسم‌الله را به صورت مرغ طغرا ترسیم کرد)، عبدالمجید طالقانی، ملک محمد قزوینی سبب شده تا امروز قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی کشور نامیده شود.
انجمن خوشنویسان قزوین پرچمدار هنر خوشنویسی در استان است و در ترویج خوشنویسی و ورود این هنر به زندگی مردم تأثیر بسزایی دارد. نباید فراموش کنیم که در این مسیر تلاش‌های شبانه روزی استاد فقید ابوالحسن محصص مستشاری مؤسس انجمن خوشنویسان قزوین نقشی غیرقابل انکار داشته است.
پایتخت خوشنویسی ایران
پایتخت خوشنویسی ایران
پایتخت خوشنویسی ایران

عادل امیری

عادل امیری پنجشنبه 26 آذر 94 - 18:55

احسنت...

مطالب بیشتر
[username]

[username] [shamsidatetime]

[postbody]